Gry  / News

W naszych telefonach drzemie gamingowy potencjał. Microsoft pracuje nad joy-conami dla urządzeń mobilnych

W czasach kiedy nasze telefony są potężniejsze niż niejeden komputer, wygodne granie na smartfonie staje się coraz ważniejszą kwestią.

Nintendo Switch w zeszłym roku wzięło wszystkich z zaskoczenia. Nie tym, że w ogóle jest, bo o tym wiedzieliśmy od dawna, ale swoją popularnością. Baza użytkowników stale i sprawnie rośnie, a przenośno-stacjonarna konsolka stała się po prostu hitem.

To oznacza z kolei nie tylko powrót Nintendo na szczyt; to również przypomnienie, że ludzie lubią mobilne granie. PS Vita mogła być niewypałem, nie oznacza to jednak, że gracze nie doceniają możliwości oddawania się swojemu hobby w autobusach czy na wakacjach. I tak jak stawianie smartfona nad Switche w kontekście grania jest śmieszne, tak niewątpliwie w naszych telefonach drzemie "gamingowy" potencjał. Potencjał ten próbuje wykorzystać choćby Razer ze swoim Razer Phone.

Potencjał ten spróbuje też okiełznać Microsoft.

Zapowiedziany niedawno Project xCloud pozwoli grać w tytuły z Xboksa One na ekranach smartfonów, tabletów i innych urządzeń. Wszystko, oczywiście, dzięki wciąż raczkującej technologii strumieniowania gier.

Dotąd wiedzieliśmy, że chcąc pograć w Gears of War na smartfonie, będziemy mieli do wyboru dwie opcje - nałożyć cyfrową nakładkę z dotykowymi przyciskami lub sparować urządzenie z padem za pośrednictwem Bluetootha. Teraz natomiast okazuje się, że być może dojdzie trzecia, najbardziej intrygująca możliwość.

Serwis Windows Central donosi bowiem, że Microsoft wrócił do prototypu kontrolera, który opracowywał jeszcze w 2014 roku. Przypomina on joy-cony wykorzystane w Nintendo Switch.

Składa się z dwóch połówek, które można przyczepiać z obu stron ekranu.

Model poglądowy na zdjęciach wygląda jak coś, co miałoby szansę zadziałać i dostarczyć wreszcie smartfonowym graczom wygodny sposób sterowania. Sam Microsoft w odkrytych dokumentach podkreśla zresztą, że choć inne firmy kombinowały już z podobnymi nakładkami, to efekty były "nieporęczne i nieelastyczne". Firma skupia się więc na jak najlepszej ergonomii urządzenia.

Potencjalnego urządzenia, należy podkreślić. Kontroler-nakładka Microsoftu wciąż pozostaje w fazie prototypu. Ale biorąc pod uwagę Project xCloud, którego pierwsze publiczne testy zaplanowano na 2019 rok, i fakt, że Microsoft Research wrócił po latach do projektu... Warto mieć na to oko. Możliwe bowiem, że firma wprowadzi jeszcze małą rewolucję do filozofii grania na smartfonach i tabletach.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst