REKLAMA

Polacy nie lubią reklam w internecie? Bzdura, klikają w nie znacznie częściej niż inne nacje

Jeśli byś się spytał przeciętnego użytkownika internetu, czy lubi reklamy, odpowiedzi mógłbyś być pewny - nie lubi, nie klika, broni się przed nimi adblockiem. Tymczasem prawda jest taka, że Polacy należą do najczęściej klikających w reklamy nacji w internecie.

Polacy nie lubią reklam w internecie? Bzdura, klikają w nie znacznie częściej niż inne nacje
REKLAMA

A przy najmniej z 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej ujętych w badaniu gemiusAdMonitor, czyli: Estonii, Bułgarii, Chorwacji, Czech, Litwy, Łotwy, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i Węgier, to właśnie Polska najczęściej klika w reklamy. Średni CTR (clik through ratio, czyli współczynnik kliknieć do wyświetleń) wynosi u nas 0,68 proc. To znacznie wyżej od kolejnych w rankingu Bułgarii i Słowenii, gdzie wynosi on 0,49 proc.

REKLAMA

Ba, to jeszcze nie wszystko. Polacy lubią reklamy pełne multimedialnych treści. Podczas gdy u naszych sąsiadów z Europy Środkowo-Wschodniej najskuteczniejsze są proste statyczne bannery, u nas prym wiodą reklamy multilmedialne, czyli pełne animacji, wideo, angażujących odbiorcę elementów.

I jeszcze jedno - Polacy najczęściej klikają w najbardziej inwazyjne formy reklamy multimedialnej, tzw. interstitial, czyli całostronicowe formaty wyświetlane zanim użytkownik dotrze do wybranego adresu strony internetowej. Tu średnie CTR-y dla Polski wynoszą 4,1 proc.

REKLAMA

No, to mamy jasność jeśli chodzi o polski rynek internetowy.

Uwielbiamy narzekać na liczbę i formę reklam, ale przy okazji w nie klikamy. Nie ma więc co się dziwić temu, że Polska jest zagłębiem dla przeróżnych naprawdę inwazyjnych form reklam. To po prostu działa. Klienci są zadowoleni z efektów, szczególnie gdy porównają je z innymi lokalnymi rynkami.

Trochę to przeczy ogólnej anty-reklamowej histerii, prawda?

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-08T20:30:49+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T20:03:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T19:56:02+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T18:16:36+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:49:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:30:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T16:32:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:50:13+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:39:40+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:59:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:21:26+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:51:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T10:31:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T06:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:44:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:41:14+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T19:59:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:13:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:07:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T17:31:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:46:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:34:41+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA