REKLAMA

Dlaczego Agora nie zamknie "Gazety Wyborczej"? Bo wciąż zarabia na niej dużo więcej niż w internecie

Gazety czytam (przeglądam) praktycznie tylko podczas wyjazdów: na lotniskach, w samolotach, w pociągach. Z każdym kolejnym razem zwiększa się we mnie poczucie jak irrelewantne stają się drukowane dzienniki. O ile czasopisma wciąż dostarczają ciekawej lektury (ba, mam wrażenie, że w Polsce rozkwita ponownie rynek tzw. tygodników opinii), o tyle dzienniki są dziś kompletnie niepotrzebne i jałowe. Z jednej strony mamy tam newsy, z którymi zapoznałem się dzień wcześniej w sieci, z drugiej przepastne artykuły, które z lupą (cóż to za czcionka mała!) czytają zapewne jedynie inni koledzy dziennikarze. Mimo wszystko jakoś się to wszystko trzyma biznesowej kupy. Powód? Taka Agora wciąż zarabia na "Gazecie Wyborczej" dużo więcej niż na swojej obecności w Sieci.

15.05.2013 09.17
Dlaczego Agora nie zamknie „Gazety Wyborczej”? Bo wciąż zarabia na niej dużo więcej niż w internecie
REKLAMA

W najnowszym komunikacie z wynikami finansowymi Agory czytamy:

REKLAMA

Dynamiki nie są najlepsze. O ile spadek czytelnictwa wydaje się być jeszcze pod kontrolą (niecałe 10% w dół w ciągu roku), o tyle spadek przychodów reklam w "Wyborczej" jest już potężny (prawie 30%). Spójrzmy jednak na to, co Agora ma do powiedzenia na temat swojego internetowego biznesu.

25 mln zł - tyle Agora zebrała z reklam w swoich portalach i serwisach internetowych w pierwszym kwartale 2013 r. To aż o 30% mniej (o 9 mln zł) niż budżet reklamowy zdobyty w "Gazecie Wyborczej".

Wychodzi więc na to, że mimo iż przychody z reklam w "Wyborczej" spadają w tempie 30% rocznie, to jednak to wciąż o 30% lepszy biznes niż agorowy internet.

A to przecież tylko ujęcie reklamowe. Ze sprzedaży drukowanej gazety czytelnikom Agora ma ponad 26 mln zł kwartalnie. Ile Agora zarabia na sprzedaży treści w Sieci? Tego z raportu finansowego w jednoznaczny sposób się nie dowiemy. Agora pokazuje w jaki sposób chce monetyzować cyfrowe wydawnictwa "Gazety Wyborczej", chwali się tym, że "Gazeta Wyborcza" na iPada jest w pierwszej piątce najlepiej zarabiających aplikacji w polskim App Store, ale na razie próżno doszukiwać się konkretnych milionów za tym stojących.

Gazeta Wyborcza – cyfryzacja

O strategicznych celach na 2013 r., Agora pisze:

REKLAMA

Transformacja będzie trwała jeszcze dłuższą chwilę patrząc na to, jak ważnym elementem struktury przychodów Agory wciąż jest "Gazeta Wyborcza", zarówno pod kątem reklamowym, jak i sprzedaży gazety.

Swoją drogą ciekawe co kieruje reklamodawcami, którzy wciąż reklamują się w takiej "Gazecie Wyborczej".

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA