Tech

Nadchodzi trzecia edycja Dnia Darmowej Dostawy

Takie inicjatywy jak ta należą do nielicznych, które należy chwalić niezależnie od okoliczności. Dzień Darmowej Dostawy, bo o nim mowa, odbędzie się po raz trzeci, znów w lekko odświeżonej formie, ale znów z przepychem i wielkim rozmachem. No dobra, może nie aż tak wielkim, ale zachowując proporcje można DDD nazwać Tubą Marketingową polskiego e-commerce.

Przesadzam? Na pewno nie. Pamiętam, jak jeszcze 3 lata temu dostawa w sklepach internetowych zawsze była płatna. Czasem zdarzały się sklepy, które ponosiły ryzyko darmowej dostawy, w przypadku gdy klient zamawiał towar powyżej określonej przez sklep kwoty. Dopiero po pierwszym Dniu Darmowej Dostawy sklepy zauważyły potencjał i same zaczęły organizować podobne akcje. Ja sam z resztą, doradzając klientom, mając na uwadze marże, reklamacje, oraz przychody, radzę by spróbowali zaoferować swoim klientom darmową dostawę. W większości przypadków pomysł ten sprawdza się doskonale, liczba zamówień rośnie, a zadowolenie użytkowników sięga zenitu.

Dlatego też, trzecią edycję akcji DDD organizowanej przez eKomercyjnie.pl uważam, za kontynuację procesu, który można nazwać ewangelizacją branży. Gdyby nie ona, wielu sprzedawców nawet nie zastanowiłoby się nad tym, by wyjść naprzeciw kupującym. By dać w swoim sklepie opcję wysyłki za darmo, chociażby ten jeden dzień w roku.

Ok, przechodząc do konkretów. Trzecia edycja Dnia Darmowej Dostawy odbędzie się 3 grudnia. W tym dniu można będzie zrobić zakupy on-line szybko, wygodnie i bez ponoszenia kosztów przesyłki, w sklepach biorących udział w akcji. Dzień Darmowej Dostawy inspirowany jest akcją Free Shipping Day odbywającą się od 2008 roku w Stanach Zjednoczonych. Zakupów będzie można dokonywać w godzinach od 00:01 do 23:59.

W zeszłym roku klienci mogli dokonać zakupów spośród oferty 1846 sklepów. Stanowiło to niemal 1000 więcej w porównaniu z 2010 rokiem (850 sklepów). Największy wybór sklepów klienci mieli w kategoriach: „Dom i ogród”, „Odzież, obuwie, dodatki”, „Dla Dzieci”, „Uroda” i „Sport”. Największą zaś popularnością cieszyły się zakupy w sklepach z artykułami dla dzieci, a także księgarniach internetowych, sklepach z elektroniką oraz RTV / AGD. Prawie 29% klientów klikających na sklepy pochodziło z województwa mazowieckiego, 13% ze śląskiego, a 12% z małopolskiego.

Co ważne, zanim sklepy przystąpią do akcji są szczegółowo weryfikowane przez organizatorów, a zakwalifikowane sklepy są zobowiązane do przestrzegania regulaminu Dnia Darmowej Dostawy. Do tegorocznej akcji aktualnie przystąpiło już ponad 800 sklepów, a wśród nich m.in.: euro.com.pl, Szkla.com, AleDobre.pl, REBEL.pl, Level77.pl, WeltBild.pl, helion.pl, DeeZee.pl czy Answear.com. Zapisy sklepów trwają do 26 listopada.

Akcję wspierają nie tylko sklepy, ale także firmy świadczące usługi dla branży e-commerce, co pozwala na konsolidację branży. Partnerami akcji Dzień Darmowej Dostawy zostały takie podmioty jak: Apaczka, Unizeto Technologies, GetResponse, Rajapack, SendIT, Comarch, Kuriernet, Ceneo, Brand24 czy KodyRabatowe.pl. Partnerzy medialni: Lawenda PR, Kurierem.pl, W Roli Mamy i DI.com.pl.

Jeżeli spojrzeć na to, jak zmieniło się podejście sklepów internetowych do tego rodzaju akcji, w ciągu pierwszego Dnia Darmowej Dostawy, oraz po kolejnych edycjach należy przyznać, że DDD wniosło sporo świeżości do świata zakupów online.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst