Europa kupuje coraz więcej w internecie
Francuski serwis Kelkoo, specjalizujący się w porównywaniu cen opublikował zbiór ciekawych danych obrazujących dynamikę zmian w zakupach dokonywanych przez Europejczyków za pośrednictwem internetu.
Badaniu poddano 13 europejskich krajów. Prognozuje się, że w 2012 roku wartość zakupów w sieci wyniesie 232 miliardy Euro, czyli ponad bilion złotych. Jest to kwota o 16% wyższa od wartości zakupów w ubiegłym roku. Dynamika wzrostu jest tym bardziej imponująca, gdy weźmie się pod uwagę, że sprzedaż detaliczna w kanałach tradycyjnych ma zwiększyć się jedynie o 1.8%. Z drugiej strony przewidywane tempo wzrostu jest niższe niż osiągnięte w ubiegłym roku względem roku 2010 – wyniosło one wówczas 18%.
Spośród przebadanych państw najwięcej na zakupy w internecie wydają Anglicy, Niemcy oraz Francuzi – łącznie aż 71% wszystkich zakupów w Europie. W badaniu wzięły również Dania, Włochy, Norwegia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Polska oraz Holandia, Belgia i Luksemburg jako jeden podmiot.
Polska uplasowała się na ostatnim 13. miejscu. W ubiegłym roku dokonaliśmy zakupów za 4.51 miliardy Euro, z prognozą na 5.59 miliardów w roku 2012. Jeżeli jednak trendy się utrzymają, Polska ma szansę wyprzedzić niektóre kraje z racji najszybszego tempa wzrostu sprzedaży internetowej z roku na rok.