Amazon ma dość chińskiej konkurencji. Uruchomił własny odpowiednik Temu i Aliexpress
Amazon właśnie uruchomił własny sklep z tanimi produktami. Oto Amazon Haul.
Istnienie chińskich platform sprzedażowych to prawdziwy fenomen, bo kto z nas choć raz nie skusił się na przedmioty oferowane na Aliexpress, Shein, Temu czy świętej pamięci (w Polsce) Shopee?
Fenomen ten co najmniej nie podoba się Amazonowi, któremu szalenie tanie produkty z Państwa Środka podbierają zainteresowanie i pieniądze klientów. Dlatego koncern Jeffa Bezosa podjął decyzję o otwarciu własnej platformy z tanimi produktami.
Amazon Haul to amerykańskie Aliexpress
Minionej nocy Amazon poinformował o uruchomieniu całkowicie nowej w swoim portfolio platformy zakupowej, Amazon Haul. Różni się ona od zwykłego Amazona tym, że dostępny jest jedynie na urządzenia mobilne oraz faktem, że wszystkie dostępne na niej produkty kosztują nie więcej niż 20 dolarów (ok. 82 złote) - ze zdecydowaną większością poniżej 10 dolarów.
Amazon Haul ma na celu uczynić zakupy odzieży, akcesoriów do domu, produktów lifestylowych, elektroniki i innych przedmiotów jeszcze przyjemniejszymi, łatwiejszymi i tańszymi. [...] To dopiero początek tego doświadczenia i będziemy nadal słuchać klientów, udoskonalając [Amazon Haul] i rozszerzając w nadchodzących tygodniach i miesiącach
- powiedział Dharmesh Mehta, wiceprezes ds. usług partnerskich w zakresie sprzedaży.
Uruchomienie Amazon Haul to bezpośrednie działanie Amazon wymierzone w chińskie platformy Shein i Temu, które obecnie stanowią dla amerykańskiego Amazonu największą konkurencję. Amazon Haul dostępny jest póki co jedynie w Stanach Zjednoczonych i gigant nie podał informacji dotyczących potencjalnej dalszej ekspansji platformy.
Jak przekazuje Associated Press, zdecydowana większość produktów Amazon Haul "przypominała przedmioty, które zazwyczaj można znaleźć na Shein i Temu". Ponadto Amazon miał przekazać sprzedawcom dokumentację, z której wynika, że produkty są wysyłane bezpośrednio z należącego do koncernu magazynu w Chinach. Każde zamówienie ma dotrzeć do klientów w ciągu 2 do 3 tygodni od złożenia. Dostawa zamówień z Amazon Haul kosztuje 3,99 dol. (ok. 16 zł) i jest darmowa dla zamówień powyżej 25 dol.
Może zainteresować cię także:
Zdjęcie główne: M7kk / Shutterstock