Uber przeprasza Polaków za to, że pisał do nich po arabsku
Dostałeś od Ubera maila w obcym języku? Nie martw się, nikt nie próbował ukraść danych twojej karty kredytowej. To tylko awaria.
![Uber - 3 miejsca docelowe i chat w aplikacji / Uberpool](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2017%2F08%2Fuber-3-miejsca-docelowe-chat-w-aplikacji.jpg&w=1200&q=75)
Poniedziałkowy wieczór, okolice godziny 20. Moja druga połówka mówi, że dostała właśnie od Ubera maila po francusku. Sprawa była dla mnie prosta: ktoś ukradł dane jej karty kredytowej i teraz Uber ją o tym poinformował. W historii konta nie było jednak żadnych dodatkowych przejazdów, a na wyciągu z karty żadnych nadprogramowych transakcji.
Chwilę potem przekonałem się, że to powszechny problem. Na Facebooku co chwilę widziałem kolejnych znajomych informujących o otrzymaniu maili w językach niemieckim, duńskim, francuskim i arabskim. Część z nich pytała się mnie, o co chodzi. Problem dotknął też naszego zespołu. Przykładowo, Przemek Pająk dostał wiadomość pisaną cyrylicą.
Spokojnie, to tylko awaria.
Zaniepokojony sytuacją od razu poprosiłem Ubera o komentarz. Rzeczniczka prasowa firmy, Magdalena Szulc, wyjaśniła przyczynę tej sytuacji:
Co tak naprawdę chciał wysłać Uber?
Była to wiadomość dotycząca zaktualizowanych zasad polityki prywatności. Jako jeden z niewielu szczęśliwców, którzy otrzymali wiadomość w swoim języku, mogę udostępnić jej treść:
Uważamy, że nasze zasady dotyczące prywatności powinny być łatwe do zrozumienia. Z tego względu przygotowaliśmy zaktualizowaną i uproszczoną Politykę prywatności wyjaśniającą w przystępny sposób to, jakie informacje gromadzimy i jak je wykorzystujemy, a także możliwości wyboru oraz kontroli przez użytkownika. Opublikowaliśmy również Częste pytania oraz inne zasoby, dzięki którym dowiesz się jeszcze więcej na temat naszych praktyk dotyczących ochrony prywatności.
Oto niektóre z kluczowych zmian, jakie wprowadziliśmy w Polityce prywatności:
- zestawiliśmy praktyki dotyczące ochrony prywatności pasażerów i kierowców Uber oraz klientów UberEATS z całego świata w pojedynczą politykę prywatności;
- poprawiliśmy jej treść, aby była bardziej zwięzła i czytelna;
zaktualizowaliśmy ją, aby odzwierciedlała najnowsze produkty i usługi, a także dodaliśmy informacje i przykłady, aby pomóc użytkownikom w zrozumieniu praktyk dotyczących ochrony prywatności;- dodaliśmy sekcję wyjaśniającą, jak długo przechowujemy informacje o użytkownikach;
zawarliśmy więcej informacji o tym, jak użytkownicy mogą kontrolować dane, które gromadzimy, oraz sposób, w jaki je wykorzystujemy, łącznie z informacjami o lokalizacji.Zaktualizowana polityka wejdzie w życie 1 listopada 2017 r. Zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności oraz innymi zasobami.
Z poważaniem
Zespół Uber