REKLAMA

Uber przeprasza Polaków za to, że pisał do nich po arabsku

Dostałeś od Ubera maila w obcym języku? Nie martw się, nikt nie próbował ukraść danych twojej karty kredytowej. To tylko awaria.

Uber - 3 miejsca docelowe i chat w aplikacji / Uberpool
REKLAMA

Poniedziałkowy wieczór, okolice godziny 20. Moja druga połówka mówi, że dostała właśnie od Ubera maila po francusku. Sprawa była dla mnie prosta: ktoś ukradł dane jej karty kredytowej i teraz Uber ją o tym poinformował. W historii konta nie było jednak żadnych dodatkowych przejazdów, a na wyciągu z karty żadnych nadprogramowych transakcji.

REKLAMA

Chwilę potem przekonałem się, że to powszechny problem. Na Facebooku co chwilę widziałem kolejnych znajomych informujących o otrzymaniu maili w językach niemieckim, duńskim, francuskim i arabskim. Część z nich pytała się mnie, o co chodzi. Problem dotknął też naszego zespołu. Przykładowo, Przemek Pająk dostał wiadomość pisaną cyrylicą.

Spokojnie, to tylko awaria.

Zaniepokojony sytuacją od razu poprosiłem Ubera o komentarz. Rzeczniczka prasowa firmy, Magdalena Szulc, wyjaśniła przyczynę tej sytuacji:

Co tak naprawdę chciał wysłać Uber?

Była to wiadomość dotycząca zaktualizowanych zasad polityki prywatności. Jako jeden z niewielu szczęśliwców, którzy otrzymali wiadomość w swoim języku, mogę udostępnić jej treść:

REKLAMA

Uważamy, że nasze zasady dotyczące prywatności powinny być łatwe do zrozumienia. Z tego względu przygotowaliśmy zaktualizowaną i uproszczoną Politykę prywatności wyjaśniającą w przystępny sposób to, jakie informacje gromadzimy i jak je wykorzystujemy, a także możliwości wyboru oraz kontroli przez użytkownika. Opublikowaliśmy również Częste pytania oraz inne zasoby, dzięki którym dowiesz się jeszcze więcej na temat naszych praktyk dotyczących ochrony prywatności.

Oto niektóre z kluczowych zmian, jakie wprowadziliśmy w Polityce prywatności:

  • zestawiliśmy praktyki dotyczące ochrony prywatności pasażerów i kierowców Uber oraz klientów UberEATS z całego świata w pojedynczą politykę prywatności;
  • poprawiliśmy jej treść, aby była bardziej zwięzła i czytelna;
    zaktualizowaliśmy ją, aby odzwierciedlała najnowsze produkty i usługi, a także dodaliśmy informacje i przykłady, aby pomóc użytkownikom w zrozumieniu praktyk dotyczących ochrony prywatności;
  • dodaliśmy sekcję wyjaśniającą, jak długo przechowujemy informacje o użytkownikach;
    zawarliśmy więcej informacji o tym, jak użytkownicy mogą kontrolować dane, które gromadzimy, oraz sposób, w jaki je wykorzystujemy, łącznie z informacjami o lokalizacji.

Zaktualizowana polityka wejdzie w życie 1 listopada 2017 r. Zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności oraz innymi zasobami.

Z poważaniem
Zespół Uber

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-05T12:41:18+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T12:19:49+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T11:07:20+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T09:49:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T09:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T08:07:15+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T06:42:06+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T06:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T19:22:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T18:12:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T17:29:06+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T16:54:36+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T16:29:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T15:32:52+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T14:45:21+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T13:20:05+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T13:01:12+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T11:11:30+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T10:27:17+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T09:06:10+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T08:45:30+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA