Uber przeprasza Polaków za to, że pisał do nich po arabsku
Dostałeś od Ubera maila w obcym języku? Nie martw się, nikt nie próbował ukraść danych twojej karty kredytowej. To tylko awaria.
Poniedziałkowy wieczór, okolice godziny 20. Moja druga połówka mówi, że dostała właśnie od Ubera maila po francusku. Sprawa była dla mnie prosta: ktoś ukradł dane jej karty kredytowej i teraz Uber ją o tym poinformował. W historii konta nie było jednak żadnych dodatkowych przejazdów, a na wyciągu z karty żadnych nadprogramowych transakcji.
Chwilę potem przekonałem się, że to powszechny problem. Na Facebooku co chwilę widziałem kolejnych znajomych informujących o otrzymaniu maili w językach niemieckim, duńskim, francuskim i arabskim. Część z nich pytała się mnie, o co chodzi. Problem dotknął też naszego zespołu. Przykładowo, Przemek Pająk dostał wiadomość pisaną cyrylicą.
Spokojnie, to tylko awaria.
Zaniepokojony sytuacją od razu poprosiłem Ubera o komentarz. Rzeczniczka prasowa firmy, Magdalena Szulc, wyjaśniła przyczynę tej sytuacji:
Co tak naprawdę chciał wysłać Uber?
Była to wiadomość dotycząca zaktualizowanych zasad polityki prywatności. Jako jeden z niewielu szczęśliwców, którzy otrzymali wiadomość w swoim języku, mogę udostępnić jej treść:
Uważamy, że nasze zasady dotyczące prywatności powinny być łatwe do zrozumienia. Z tego względu przygotowaliśmy zaktualizowaną i uproszczoną Politykę prywatności wyjaśniającą w przystępny sposób to, jakie informacje gromadzimy i jak je wykorzystujemy, a także możliwości wyboru oraz kontroli przez użytkownika. Opublikowaliśmy również Częste pytania oraz inne zasoby, dzięki którym dowiesz się jeszcze więcej na temat naszych praktyk dotyczących ochrony prywatności.
Oto niektóre z kluczowych zmian, jakie wprowadziliśmy w Polityce prywatności:
- zestawiliśmy praktyki dotyczące ochrony prywatności pasażerów i kierowców Uber oraz klientów UberEATS z całego świata w pojedynczą politykę prywatności;
- poprawiliśmy jej treść, aby była bardziej zwięzła i czytelna;
zaktualizowaliśmy ją, aby odzwierciedlała najnowsze produkty i usługi, a także dodaliśmy informacje i przykłady, aby pomóc użytkownikom w zrozumieniu praktyk dotyczących ochrony prywatności;- dodaliśmy sekcję wyjaśniającą, jak długo przechowujemy informacje o użytkownikach;
zawarliśmy więcej informacji o tym, jak użytkownicy mogą kontrolować dane, które gromadzimy, oraz sposób, w jaki je wykorzystujemy, łącznie z informacjami o lokalizacji.Zaktualizowana polityka wejdzie w życie 1 listopada 2017 r. Zachęcamy do zapoznania się z naszą Polityką prywatności oraz innymi zasobami.
Z poważaniem
Zespół Uber