Poczta Yahoo wychodzi z przeszłości w erę Gmaila
Nie wiem do końca dlaczego, ale dostałam dziś maila o tym, że poczta Yahoo z okazji 16 urodzin firmy przechodzi odświeżenie. Po kliknięciu linka "zobacz, co nowego" dowiaduję się, że Yahoo wprowadza wątkowanie, bo "kontekst jest królem"! Niesamowite.
![Poczta Yahoo wychodzi z przeszłości w erę Gmaila](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F10%2Fyahoo-380x143.png&w=1200&q=75)
Niesamowite, bo jako wieloletni już użytkownik przede wszystkim webowego Gmaila, a od jakiegoś czasu nowego Outlooka, przez chwilę musiałam zastanowić się, o co chodzi. A potem przypomniałam sobie, że kiedyś, w dawnych jak na Internet czasach, skrzynki pocztowe wyświetlały każdą wiadomość osobno i nie potrafiły połączyć odpowiedzi w logiczne wątki. Gdy konwersowało się z kimś w ten sposób dłużej, to skrzynka zapełniała się dziesiątkami maili, każdym osobno.
Tak więc lata później Yahoo wprowadza wątkowanie i przechodzi tym samym w nową erę, która zaczęła się dobre kilka lat temu.
Yahoo oprócz tego chwali się także motywami poczty, tworzonymi na podstawie zdjęć z Flicra, darmową możliwością używania funkcji z Mail Plus, zwiększoną do terabajta pojemnością i jednoklikowymi akcjami, które można wykonać po najechaniu kursorem na wiadomość.
Nowe skrzynki nie są jeszcze dostępne, a gdy będą, to i tak na początku nie pojawią się w Polsce. Yahoo jednak pochwaliło się zrzutami ekranu, które wyglądają tak:
![yahoo](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F10%2Fyahoo-650x403.jpg&w=1200&q=75)
![yahoo 2](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F10%2Fyahoo-2-650x403.jpg&w=1200&q=75)
![yahoo 3](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F10%2Fyahoo-31-650x403.jpg&w=1200&q=75)
A to zrobiony na szybko zrzut ekranu Gmaila, który jeszcze do niedawna miał belkę z linkami do usług Google’a na górze:
![Zrzut ekranu z 2013-10-09 12:37:03](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F10%2FZrzut-ekranu-z-2013-10-09-1237031-650x326.png&w=1200&q=75)
![Zrzut ekranu z 2013-10-09 12:52:39](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F10%2FZrzut-ekranu-z-2013-10-09-125239-650x306.png&w=1200&q=75)
Tak za to wyglądała poczta Yahoo dotychczas:
![Zrzut ekranu z 2013-10-09 12:57:35](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2013%2F10%2FZrzut-ekranu-z-2013-10-09-125735-650x305.png&w=1200&q=75)
Yahoo ma około 100 milionów użytkowników, Gmail ponad 400 milionów. Google ma własny, niesamowicie popularny system operacyjny, który do wykorzystania pełnych możliwości wymaga posiadania konta Google, w tym Gmail. Yahoo jest w trakcie przeobrażeń pod wodzą nowej CEO Marissy Mayer.
Poczta Yahoo wyszła z poprzedniej ery inspirując się pocztą od Google’a. Dobrze to, źle? Chyba dobrze, bo ktoś musi stymulować rynek.