REKLAMA

Nasi konkurenci nie mają tak silnego zaplecza świata rozrywki jak my - Agnieszka Jaśkiewicz, Sony Mobile Polska

24.04.2012 09.43
Nasi konkurenci nie mają tak silnego zaplecza świata rozrywki jak my – Agnieszka Jaśkiewicz, Sony Mobile Polska
REKLAMA
REKLAMA

Sony – firma legenda. Firma, która na stałe odcisnęła piętno na rynku polskim. Firma, której produkty należą do tych z kategorii “legendarne”. Ze stajni Sony wyszły przecież konsole do gier, odtwarzacze, komputery, telewizory i telefony komórkowe. No właśnie, po wykupieniu Sony z joint-venture z Ericssonem spodziewamy się zmian na rynku mobilnym w wykonaniu Sony. Czego możemy spodziewać się po Sony Mobile Polska, jak będzie wyglądała oferta w zakresie telefonów komórkowych firmy? O tych, oraz o wielu innych aspektach funkcjonowania Sony Mobile Polska rozmawialiśmy z Agnieszką Jaśkiewicz, Head of Marketing Sony Mobile Communications Polska.

Brak konkretów w ogólnej strategii Sony chyba nie dotyczy rynku mobilnego?

Nasza strategia jest jak najbardziej konkretna i spójna. Cała rodzina Sony stawia na współpracę i synergię naszych produktów. Oznacza to, że zapewniamy naszym użytkownikom takie same doświadczenia na smartfonie, laptopie, tablecie czy telewizorze Sony – z identycznym menu, jakością dźwięku, obrazu, dostępem do świata rozrywki.

To chyba nie do końca tak wygląda. Android to system zewnętrzny, który ma niewiele wspólnego z system operacyjnym Sony dostępnym na innych wymienionych platformach. Dlaczego Sony nie zdecyduje się na wprowadzenie własnego systemu?

Nie widzimy takiej potrzeby. Przez 10 lat działania na rynku testowaliśmy już różne rozwiązania, w tym także własną platformę. Jednak dziś postanowiliśmy skupić się na jednym systemie operacyjnym, tak aby wykorzystać maksymalnie jego potencjał. Ponadto Android jest systemem sprawdzonym, któremu ufają zarówno programiści jak i konsumenci. Najlepszym dowodem na to jest ilość aplikacji dostępnych w serwisie Google Play i liczba ich pobrań. Wiemy, że wymagający konsumenci, którzy chcą mieć smartfony, stawiają na Androida.

Ok, tylko dlaczego telefony Sony Xperia korzystają z tak archaicznej wersji systemu Android? To z pewnością nie wpłynie pozytywnie na odbiór nowych telefonów przez użytkowników.

Android to najchętniej wybierana platforma przez naszych konsumentów. Xperia S została zaprezentowana w styczniu tego roku na platformie Android 2.3 Gingerbread, najlepiej w tym momencie zoptymalizowanej wersji Android pod kątem konsumenta i mówienie o archaiczności jest tutaj nieuzasadnione. Xperia będzie wykorzystywała najnowszą platformę Androida a Xperia S otrzyma już wkrótce aktualizację do wersji 4.0 IceCream Sandwich.

Czyli jeden z flagowych modeli dopiero otrzyma aktualizacji, kiedy na rynku inne modele smartfonów już od jakiegoś czasu są w nie wyposażone. To chyba dość późna reakcja, szczególnie, że różnica między Androidem 2.3 a 4.0 jest mimo wszystko kolosalna.

Nie ma aż tak wielu modeli, które zostały wprowadzone na rynek na nowej platformie Android Ice Cream Sandwich. Stopniowo wprowadzamy aktualizacje tej platformy do naszego szerokiego portfolio – zaczęliśmy od konsumentów, którzy mają, miedzy innymi, modele Xperia™ arc S, Xperia™ neo V, Xperia™ ray a docelowo i to już niedługo zaproponujemy aktualizację dla Xperia™ S. Chcemy mieć pewność, że zanim wprowadzimy nowe programowanie odpowiednio je przetestujemy pod dany model.

Co dla polskich użytkowników oznaczać będzie wykupienie Sony z joint-venture z Ericssonem?

Polscy użytkownicy już przed zmianami mogli cieszyć sie z produktów Xperia – nowoczesnych, multimedialnych, unikalnych designersko smartfonów. Teraz jako pełnoprawny członek rodziny Sony będziemy konsekwentnie kontynuować tę strategię, jeszcze bardziej integrując nasze urządzenia oraz zapewniając jeszcze wiecej rozrywki. W przyszłym roku planujemy wprowadzenie na polski rynek Sony Entertainment Network, a więc nielimitowany dostęp do muzyki oraz filmów ze świata Sony.

Użytkownicy w Polsce będą mogli liczyć na taką samą ofertę jak mieszkańcy USA i zachodniej części Europy?

Właśnie taki mamy plan, aby ta bogata oferta była dostępna już niedługo dla naszych użytkowników w Polsce.

Wprowadzenie nowej linii telefonów wiąże się z przeprowadzeniem sporej kampanii marketingowej. Czy pod tym względem Sony zamierza w jakiś sposób zaskoczyć rynek?

Nasza najnowsza kampania rozpoczęła się 2 kwietnia. Poprzez jej główne hasło – Xperia S przekrocz granicę wyobraźni – pragniemy wprowadzić konsumenta w świat wyobraźni. Chcemy pokazać, że nie jesteśmy tylko producentem smartfonów, lecz oferujemy niezwykłe rozwiązania, unikalną rozrywkę, czy spojrzenie na świat z przymrużeniem oka. Chcemy w ten sposób zachęcić naszych użytkowników do korzystania z funkcji smartfonów, o których rzadko sie mówi.

Niezwykle istotne jest dla nas zainspirowanie naszych użytkowników – liczy się nie tylko sam produkt, ale sposób w jaki zostanie on wykorzystany. Zależy nam na tworzeniu urządzeń, które wzbogacą świat użytkowników Xperii i otworzą przed nimi zupełnie nowe możliwości. Już teraz nasz smartfon to multimedialne centrum pełne rozrywki… i tym rzucamy rękawicę innym.

Gdy Windows Phone integruje się z kolejnymi elementami ekosystemu Microsoftu, Sony jakby stoi w miejscu. Certyfikat Sony PlayStation dostępny w kilku modelach telefonów to chyba za mało, by rywalizować głównie z Samsungiem i Apple?

Odpowiem pytaniem – ilu konsumentów wybiera platformę Windows? Jak wspominałam konsument w pierwszej kolejności (i to nie tylko w Polsce) chce posiadać nowoczesnego smartfona, a świadomy konsument wskazuje w pierwszej kolejności platformę Android. Platforma ta rozwija się najprężniej i ma do zaoferowania bardzo wiele treści, z których duża część jest bezpłatna.

A czym chcemy się wyróżnić? Stawiamy na integrację z rodziną Sony – współpracę Xperii z telewizorem, tabletem czy PlayStation oraz pełnym dostępem do rozrywki (najpopularniejsza muzyka i filmy od Sony oraz najlepsze tytuły gier) a tego nie może zaoferować nikt inny na rynku.

Nawet Samsung i Apple?

Nasi konkurenci nie mają tak silnego zaplecza świata rozrywki jak my, w postaci utworów od Sony Music, filmów z Sony Pictures czy gier od Sony Computer Entertainment .

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA