Tech

iAd - Apple wyprodukuje ci reklamę

Dla Apple’a mobilna platforma reklamowa iAd to z pewnością projekt porównywalny wymiarem swojego znaczenia z powołaniem do życia AppStore. Jak ważny to projekt niech świadczy fakt, że? Apple będzie produkowało reklamy tym, którzy jako pierwsi zdecydują się zainwestować w ten kanał reklamowy.

Apple jako dom produkcyjny reklam? Na to wygląda, bo jak pisze branżowy serwis AdAge, to pracownicy Apple’a będą zajmowali się kodowaniem i programowaniem reklam wyświetlanych na urządzeniach z iPhone OS. Ta informacja brzmi wręcz niewiarygodnie, ponieważ produkcja reklam to? kawał potężnego, ale i trudnego rynku. Ponoć współpraca na linii zleceniodawca (firma chcąca reklamować się za pomocą iAd) – producent (Apple) ma wyglądać klasycznie: ci pierwsi dostarczą kreatywny brief oraz materiały, a ci drudzy wyprodukują reklamę (w HTML5 żeby nie było wątpliwości).

Po tej informacji wróciłem do ostatniej konferencji Apple’a. Rzeczywiście Steve Jobs pokazywał „autoryzowane mock-upy reklam firmy Nike czy Target”. Przypomnijmy zresztą jak to wyglądało podczas keynote Jobsa:


Później Jobs dodał jednak, że „Apple nie ma ambicji bycia światową agencją reklamową; nie wiemy bowiem wiele o reklamie, choć się uczymy”. Teraz czytamy, że Apple siłami przejętej niedawno firmy Quattro Wireless będzie produkować reklamy dla swoich klientów, więc kto wie – może po pierwszych udanych projektach docenianych przez zleceniodawców – Apple zdecyduje się poważnie zaangażować w te produkcje. Jak można się przekonać oglądając powyższy fragment prezentacji Jobsa, kreatywności reklamowej raczej im nie brakuje.

Choć z drugiej strony, to byłby to swoisty paradoks – Apple sprzedawałoby dostęp do kanału reklamowego reklamom, które sami jako właściciel platformy odpłatnie przygotowywali. Zaiste pomysły na optymalizację źródeł dochodów Apple ma nieskończone…

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst