REKLAMA

Nie takie zielone Apple wg Greenpeace

27.11.2008 12.55
Nie takie zielone Apple wg Greenpeace
REKLAMA
REKLAMA

Apple zdecydowało się ostatnio na niestandardową formę komunikacji marketingowej odświeżonej linii swoich notebooków pod marką MacBook. W nowych spotach reklamowych promowano proekologiczne podejście do komputerów. Tymczasem Greenpeace opublikował nowy ranking firm technologicznych dbających o zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Apple wypada w nim? czerwono.

Greenpeace dał Apple 4,3 punktu, czyli tylko o 0,2 punktu więcej niż w poprzednim rankingu opublikowanym w czerwcu mimo faktu, że Apple sprzedaje swoje nowe notebooki, które pozbawione są bromowanych substancji przeciwpalnych (BFR), a energia, którą pobierają, jest równia jednej czwartej energii potrzebnej do zapalenia żarówki. 4,3 punktu daje Apple dopiero 14 miejsce na 18 czołowych firm technologicznych świata, za bezpośrednimi rywalami: Dell, HP oraz Acer.

W uzasadnieniu negatywnej oceny Greenpeace napisał, że Apple ciągle musi udoskonalić swoją politykę związaną z usuwaniem niebezpiecznych substancji ze wszystkich swoich produktów wraz z publicznym zaprezentowaniem ram czasowych dochodzenia do pełnej ekologiczności. Greenpeace zaznacza, że w przypadku Apple główny zarzut dotyczy braku transparentności działań.

W przeszłości Apple oraz inne firmy oferujące elektronikę użytkową poddawały pod wątpliwość metodologię rankingu Greenpeace. Warto zauważyć, że Nokia, która w rankingu Greenpeace jest na pierwszym miejscu produkuje tylko jeden typ produktu – telefony komórkowe. Apple ma znacznie szersze portfolio głównych produktów, co zdecydowanie ma wpływ na szybkość dochodzenia do rozwiązań proekologicznych pomiędzy różnymi firmami.

Trudno wyrokować. Z jednej strony Apple decyduje się na bardzo odważną – można by nawet powiedzieć bezinteresowną – kampanię reklamową promującą ekologiczność swoich top produktów, a z drugiej strony to ciągle mało dla organizacji walczących o minimalizację negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne. Czasami nie da się oprzeć wrażeniu, że w tych, którzy odnoszą spektakularne sukcesy łatwiej trafić jest kamieniem. Przy okazji można bowiem ogrzać się w cieple wzmożonej atencji mediów.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA