REKLAMA

Nie takie zielone Apple wg Greenpeace

Apple zdecydowało się ostatnio na niestandardową formę komunikacji marketingowej odświeżonej linii swoich notebooków pod marką MacBook. W nowych spotach reklamowych promowano proekologiczne podejście do komputerów. Tymczasem Greenpeace opublikował nowy ranking firm technologicznych dbających o zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Apple wypada w nim? czerwono.

Greenpeace dał Apple 4,3 punktu, czyli tylko o 0,2 punktu więcej niż w poprzednim rankingu opublikowanym w czerwcu mimo faktu, że Apple sprzedaje swoje nowe notebooki, które pozbawione są bromowanych substancji przeciwpalnych (BFR), a energia, którą pobierają, jest równia jednej czwartej energii potrzebnej do zapalenia żarówki. 4,3 punktu daje Apple dopiero 14 miejsce na 18 czołowych firm technologicznych świata, za bezpośrednimi rywalami: Dell, HP oraz Acer.

Nie takie zielone Apple wg Greenpeace
REKLAMA

W uzasadnieniu negatywnej oceny Greenpeace napisał, że Apple ciągle musi udoskonalić swoją politykę związaną z usuwaniem niebezpiecznych substancji ze wszystkich swoich produktów wraz z publicznym zaprezentowaniem ram czasowych dochodzenia do pełnej ekologiczności. Greenpeace zaznacza, że w przypadku Apple główny zarzut dotyczy braku transparentności działań.

W przeszłości Apple oraz inne firmy oferujące elektronikę użytkową poddawały pod wątpliwość metodologię rankingu Greenpeace. Warto zauważyć, że Nokia, która w rankingu Greenpeace jest na pierwszym miejscu produkuje tylko jeden typ produktu - telefony komórkowe. Apple ma znacznie szersze portfolio głównych produktów, co zdecydowanie ma wpływ na szybkość dochodzenia do rozwiązań proekologicznych pomiędzy różnymi firmami.

REKLAMA

Trudno wyrokować. Z jednej strony Apple decyduje się na bardzo odważną - można by nawet powiedzieć bezinteresowną - kampanię reklamową promującą ekologiczność swoich top produktów, a z drugiej strony to ciągle mało dla organizacji walczących o minimalizację negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne. Czasami nie da się oprzeć wrażeniu, że w tych, którzy odnoszą spektakularne sukcesy łatwiej trafić jest kamieniem. Przy okazji można bowiem ogrzać się w cieple wzmożonej atencji mediów.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-08T18:16:36+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:49:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:30:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T16:32:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:50:13+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:39:40+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:59:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:21:26+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:51:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T10:31:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T06:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:44:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:41:14+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T19:59:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:13:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:07:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T17:31:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:46:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:34:41+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T15:59:53+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:44:56+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:33:42+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA