REKLAMA

WhatsApp z nowymi funkcjami i... reklamami. Oto co się zmienia

WhatsApp zyskał kilka nowych funkcji, które sprawiają, że przestaje być tylko prostym komunikatorem. Wraz z tymi nowościami w aplikacji pojawią się również reklamy.

reklamy Whatsapp
REKLAMA

Popularna aplikacja należąca do Mety oprócz prywatnych czatów i połączeń, oferuje również funkcje takie jak Społeczności, wyświetlające wszystkie prywatne grupy, oraz Aktualizacje. Ta druga pozwala na uzyskiwanie informacji od ulubionych twórców - za sprawą kanałów nadawczych. Tam właśnie pojawią się reklamy z różnych źródeł.

REKLAMA

WhatsApp z nowościami w sekcji Aktualizacji. Pojawią się reklamy

Twórcy WhatsAppa pochwalili się, że z zakładki Aktualizacje (dostępnej w lewym dolnym rogu) korzysta codziennie aż 1,5 mld osób z całego świata. W związku z tym firma zdecydowała się rozbudować tę część aplikacji. W ciągu najbliższych miesięcy użytkownicy zyskają dostęp do kilku nowych funkcji:

  • subskrypcje kanałów - aplikacja umożliwi wspieranie ulubionego kanału w ramach płatnej, miesięcznej subskrypcji, dzięki którym użytkownik będzie otrzymywał specjalne aktualizacje;
  • promowanie kanałów - podczas przeglądania katalogu Aktualizacje użytkownik będzie widział nowe interesujące kanały skierowane zgodnie z jego zainteresowaniami. Twórcy kanałów mogą zwiększyć widoczność swojego kanału;
  • w karcie statusu kanałów pojawią się reklamy, dzięki którym twórcy i biznesy będą mogły promować swoje usługi i produkty.

W wielkim skrócie oznacza to, że WhatsAppie pojawi się więcej reklam. Na szczęście te nie będą widoczne bezpośrednio w zakładce prywatnych czatów czy w grupach społeczności. Nowe funkcje pozostają dostępne wyłącznie dla karty Aktualizacje. Innymi słowy, jeśli korzystasz z tego komunikatora wyłącznie do kontaktowania się z bliskimi, nie będą one przeszkadzać - nie wpłyną na twój sposób korzystania z oprogramowania.

Reklamy jednak nie będą tak denerwujące, jak się może wydawać

Meta podeszła do kwestii reklam w WhatsAppie z większym wyczuciem niż w przypadku Messengera. Tu  wyświetlają się na liście czatów i grup prywatnych. W WhatsAppie na szczęście tego nie zobaczymy.

Inna sprawa, gdy korzystacie z kanałów. Wtedy od czasu do czasu zobaczycie reklamy. Te jednak miały zostać opracowane z najwyższym stopniem prywatności. WhatsApp podaje, że do wyświetlania reklam nie korzysta z danych wyciągniętych z prywatnych rozmów i statusów - te pozostają zaszyfrowane i twórcy aplikacji nie mają do nich dostępu. Reklamy będą kierowane na podstawie podstawowych informacji, takich jak kraj, język, miasto, obserwowane kanały czy wcześniejsze interakcje z reklamami.

Jeśli nie masz połączonego konta WhatsApp z kontem Meta (np. Facebook lub Instagram), reklamy będą bazować tylko na informacjach z WhatsAppa. Jeśli jednak konta są połączone, reklamy będą dopasowane również na podstawie twojej aktywności w innych usługach Mety - Facebook, Instagram, Messenger. Jednocześnie Meta podkreśla, że nie sprzedaje i nie podaje numeru telefonu reklamodawcom.

Zmiany nie są zatem duże, ale mogą okazać się przydatne - zwłaszcza dla firm i twórców internetowych. Szczególnie że z zakładki Aktualizacje korzysta 1,5 mld użytkowników dziennie.

REKLAMA

Więcej o komunikatorach internetowych przeczytasz na Spider's Web:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-16T21:52:57+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T20:41:59+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T20:15:58+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T19:03:11+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T18:42:38+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T18:04:59+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T15:41:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T13:40:39+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T12:55:53+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T10:51:51+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T10:10:11+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T09:43:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T16:20:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T16:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA