GG zmienia się w GGapp. Polacy mają ambitny plan
Twórcy GG (dawnego Gadu-Gadu) pochwalili się nowymi danymi o użytkownikach. Komunikator, który wielu uznało już za przeszłość, wciąż jest aktywny, a liczby potwierdzają, że usługa ma się całkiem dobrze.

Chyba nikomu nie muszę przedstawiać legendy, jaką jest GG. Aplikacja cały czas otrzymuje nowe funkcje i zmiany, a w przyszłości ma stać się czymś więcej niż komunikatorem. Twórcy chcą zmienić nazwę na GGapp i sprawić, aby oprogramowanie stało się globalną super aplikacją wykorzystywaną na terenie całej Unii Europejskiej.
Setki tysięcy użytkowników każdego miesiąca. GG trzyma się mocno
Fintecom, firma odpowiadająca za GG, informuje, że z komunikatora korzysta ponad 400 tys. użytkowników miesięcznie w wersji mobilnej, przeglądarkowej i na komputer. Są to zarówno użytkownicy prywatni, jak i firmy. GG jest darmowe, natomiast twórcy wspierają też płatny abonament GG Premium, który jest pozbawiony reklam oraz wszelkich limitów i ograniczeń.
Usługa kosztuje 9,90 zł/mies. przy rozliczeniach miesięcznych, 49,50 zł na sześć miesięcy lub 89 zł na cały rok. Z abonamentu korzysta ponad 13 tys. użytkowników każdego miesiąca.

Mogłoby się wydawać, że GG to relikt przeszłości, ale prawda jest zupełnie odmienna. Fakt, oprogramowanie ma za sobą czasy największej popularności i duża część mieszkańców Polski woli korzystać z zagranicznych komunikatorów internetowych, takich jak WhatsApp czy Messenger. Mimo wszystko 400 tys. użytkowników miesięcznie to całkiem dużo.
Z pewnością duża część użytkowników GG to osoby starsze, którzy z oprogramowania korzystają od kilkunastu lat i nie są w stanie zrezygnować z aplikacji ze względu na sentyment. Tymczasem młodsze pokolenie wychowywało się w rzeczywistości Messengera, Snapchata i Discorda. Dlaczego mieliby więc sięgać po usługi, których nie pamiętają, albo nawet o nich nigdy nie słyszeli.
GG zamieni się w GGapp. To będzie superaplikacja z prawdziwego zdarzenia
Wcześniejsze GG było tylko komunikatorem internetowym, natomiast w 2023 r. do oprogramowania wprowadzono funkcję płatności GGWallet. Potem na początku 2024 r. twórcy dodali opcję wystawiania ogłoszeń, która powstała, aby konkurować z Allegro i OLX.
GGapp poza dotychczasowymi funkcjami ma oferować znacznie więcej - także dla użytkowników na terenie całej Unii Europejskiej. Twórcy planują superaplikację z funkcjami społecznościowymi i narzędziami do płatności. Usługa ma działać w całej Unii Europejskiej – Fintecom już posiada odpowiednią licencję.
Czy to wystarczy, aby konkurować z największymi gigantami na rynku pokroju Mety czy TikToka? Trudno powiedzieć. Na razie pozostaje czekać i obserwować, jak rozwinie się drugi rozdział historii legendarnego GG.
Więcej o mediach społecznościowych przeczytasz na Spider's Web: