REKLAMA

Stworzyli nawigację, która pomoże poruszać się po sklepach. Poprowadzi do produktów z listy zakupów

Wpisujesz listę zakupów, wchodzisz do sklepu, a zamiast na alejki patrzysz w telefon, który prowadzi cię do produktów z twojej listy. Ten projekt to nie jedynie futurystyczny koncept, a platforma stworzona przez startup Reality Dent, którą można testować w niektórych sklepach brytyjskiej sieci handlowej.

05.12.2022 11.08
Stworzyli nawigację, która pomoże poruszać się po sklepach. Poprowadzi do produktów z listy zakupów
REKLAMA

Kiedy w 2017 roku Apple udostępnił deweloperom ARKit, możliwości i sugestie wykorzystania zestawu deweloperskiego wydawały się jedynie futurystycznymi wizjami. Hipotetyczna technologia pozwalająca na podgląd dań i zamawianie ich w restauracji na iPadzie czy sprawdzanie jak meble prezentują się w pokoju na ekranie iPhone'a, zachwycały tak klientów, jak i potencjalnych przedsiębiorców.

REKLAMA

Wśród wielu propozycji, obecna była także aplikacja, przeprowadzająca użytkownika przez sklep, pokazując mu, gdzie znajdują się poszczególne produkty, jak i wytyczając ścieżkę, którą powinien podążać, by znaleźć pożądany produkt.

Dent Reality pokazuje, jak będą wyglądać zakupy przyszłości

Ta na pozór futurystyczna wizja nie jest jedynie koncepcją, która czeka na realizację za kilka lub kilkanaście lat do przodu. Projekt aplikacji, która przeprowadzi klientów przez sklep jest realizowany przez brytyjski startup Dent Reality założony przez Andrewa Harta.

Dent Reality stworzyło platformę, dzięki której użytkownik może wykorzystać swój telefon jako interaktywną nawigację po sklepie. W tym celu Dent Reality wykorzystuje narzędzia niezbędne do stworzenia aplikacji wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość oraz dane pozyskane od sklepów. Sklepy przesyłają Dent Reality dane o rozmieszczeniu produktów i alejek oraz kompletną listę produktów dostępną w sklepie.

Na podstawie tych danych Dent Reality tworzy inteligentną mapę, która w poziomym położeniu urządzenia pełni funkcję mapy i nawigacji. Z kolei przy podniesieniu wykrywa ona - za pośrednictwem kamery - produkty znajdujące się przed klientem oraz w czasie rzeczywistym pokazuje mu wskazówki niezbędne do dotarcia do pożądanego produktu.

Oprócz możliwości szukania według kategorii (np. chleb, banany), platforma stworzona przez Reality Dent pozwala na znalezienie towaru konkretnego producenta oraz tworzenie list zakupowych. W ich przypadku aplikacja tworzy optymalną trasę, która pozwoli klientowi zebrać wszystkie towary w jak najkrótszym czasie.

Zakupy przyszłości już tu są

Platforma Dent Reality już jakiś czas temu opuściła deskę kreślarską i obecnie wykorzystywana jest w londyńskich sklepach należących do sieci handlowej Marks & Spencer.

REKLAMA

W obecnej formie platforma skierowana jest przede wszystkim do sieci handlowych, których poszczególne sklepy posiadają stosunkowo podobny układ alejek i oferowanych produktów. Jednak startup otwarty jest również na współpracę z m.in. centrami handlowymi, lotniskami czy uczelniami.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA