1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Gry

Stworzyli wyzwanie w grze, dzięki któremu wyrośnie 15 000 drzew. Huuuge zmienia klimat dla planety

Gracz łączy kolorowe samochody na ekranie telefonu, rozwiązując problem wirtualnych korków. Jednocześnie pomaga rozwiązać kluczowy problem prawdziwego świata. Dzięki jego postępom w Traffic Puzzle zostanie kupiona sadzonka, którą finansuje gigant gier mobilnych Huuuge. Takich drzew będzie zasadzonych ponad 15 000, dzięki współpracy fanów i deweloperów.

Huuuge Games Let's Plant

Ochrona środowiska jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Bezwzględne susze, intensywne opady, skażone powietrze, powiększające się tereny pustynne - to problemy na tutaj i teraz, które dotyczą każdego z nas. Na szczęście ochrona środowiska może być łatwa i przyjemna. Bo jak inaczej nazwać możliwość ufundowania tysięcy drzew, po prostu grając na telefonach? Właśnie w ten sposób Huuuge przyczynia się do ochrony planety, sadząc kilkanaście tysięcy drzew z okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska.

Grasz na telefonie, zmieniasz świat na lepsze. Huuuge udowadnia, że ochrona środowiska jest dla każdego.

Huuuge  - jedna z kilku największych gamingowych spółek na Giełdzie Papierów Wartościowych - dołączyła do globalnej inicjatywy Green Game Jam. Jej celem jest aktywacja branży gier do działania na rzecz ochrony środowiska. W ramach Green Game Jamu pracownicy Huuuge, których zdecydowana większość to deweloperzy gier mobilnych w Polsce, opracowywali dedykowane, dwudniowe wydarzenie w grze Traffic Puzzle. Szukali ciekawych i atrakcyjnych dla graczy rozwiązań, przy których wykorzystaniu można realne działać na rzecz ochrony środowiska.

Zwycięski zespół pracowników Huuuge, rywalizujący w wewnętrznym konkursie na najlepszy pomysł eventu wewnątrz gry, nie tylko otrzymał nagrodę, ale również doczekał się jego pełnoprawnego wdrożenia we flagowej grze mobilnej, jaką jest Traffic Puzzle. Traffic Puzzle to gra typu match-3, a jej celem jest rozwiązywanie wirtualnych korków za pomocą łączenia sznurów samochodów tego samego koloru. Dzięki owocom pracy kreatywnych zespołów z Huuuge, Traffic Puzzle wzbogacono o tryb Let's Plant, którego prototyp powstał właśnie podczas Green Game Jamu. W sam raz na obchody Światowego Dnia Ochrony Środowiska.

Zasady działania trybu Let's Plant były banalnie proste. Jeśli graczowi uda się ukończyć nowe wyzwanie, Huuuge zasadzi drzewo w miejscu dotkniętym nadmiernym wylesianiem. Im więcej osób ukończy wyzwanie, tym więcej sadzonek sfinansuje producent gier. Biorąc pod uwagę dużą popularność aplikacji Traffic Puzzle, można było zakładać, że Huuuge zasadzi spory las. Trudno było jednak przewidzieć aż tak znaczące zainteresowanie ochroną środowiska ze strony społeczności skupionej wokół Traffic Puzzle. Wyniki wygenerowane w trybie Let's Plant zmienią na lepsze kawałek naszej planety.     

Ponad 15 tysięcy zasadzonych drzew. Tak imponujący wynik wypracowała społeczność Traffic Puzzle od Huuuge.

Graczom skupionym wokół kolorowej gry match-3 wystarczyły zaledwie dwa dni z trybem Let's Plant, aby wygenerować wynik przekładający się na aż 15 tysięcy nowych drzew. Właśnie tyle sadzonek sfinansuje Huuuge, sadząc rośliny we współpracy z organizacją non-profit Ecosia, która działa w Brazylii, Etiopii, Burkina Faso oraz innych rejonach zagrożonych wylesianiem i upustynnieniem.

Jesteśmy dumni, że dołączyliśmy do tak rozpoznawalnej inicjatywy, jaką jest Green Game Jam. Jest to świetna okazja na pokazanie siły, jaka drzemie w naszej branży, a która w połączeniu z charakterystyczną dla nas kreatywnością przełoży się na zwiększanie świadomości ekologicznej wśród graczy - powiedziała Katarzyna Marques David, Product Marketing Manager, Huuuge - Cieszymy się, że obserwujemy wzrost zainteresowania naszej społeczności działaniami, które jednocześnie dostarczają im rozrywki, a z drugiej strony przekładają się na wsparcie dla środowiska.

Ile to właściwie jest, te 15 000 drzew? Zielone morze warto osadzić w pewnym kontekście. Przyjęło się mówić, że na hektar lasu przypada od 10 do 15 tysięcy sadzonek. Oznacza to, że gracze Traffic Puzzle odpowiadają za obsianie łącznego terenu o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych. Raczej nie należy się jednak spodziewać, że sadzonki pojawią się pod naszymi oknami. Ecosia koncentruje swoje wysiłki przede wszystkim tam, gdzie problem wylesiania jest największy: w Afryce oraz Ameryce Południowej. Przykładowo, na początku 2022 roku padł niechlubny rekord wylesiania Amazonii, gdzie w ciągu zaledwie miesiąca wycięto 430 kilometrów kwadratowych (!) puszczy.

Skutki wylesiania są dewastujące nie tylko dla Afryki czy Ameryki Południowej. Dusi i podgrzewa się cała planeta.

Szacuje się, że sama zmasowana wycinka lasów przekłada się na emisję 8 proc. wszystkich gazów cieplarnianych. Tych samych, które wpływają na zmiany klimatu: susze, powodzie i inne intensywne warunki pogodowe, których doświadczamy m.in. w Polsce. Wylesianiu towarzyszy zjawisko upustynniania przestrzeni, co widzimy na przykładzie Sahary. Jej piaski były wcześniej powstrzymywane przez naturalne linie drzew. Dzisiaj pustynia wdziera się głębiej niż kiedykolwiek.

Wylesianie prowadzi do kryzysu bioróżnorodności. Planeta traci swoje zielone płuca, zwierzęta tracą dom i schronienie, a średnia temperatura rośnie. Proces wylesiania w ostatnich latach przybrał na sile. Aby go przeciwważyć, potrzebne jest większe niż zwykle zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska. Takie zaangażowanie może być realizowane również za pośrednictwem gier, do tego darmowych i dostępnych na każdym telefonie. Pozostaje tylko trzymać kciuki, by w następnych latach coraz więcej popularnych wydawców gier podążało śladem Huuuge, dołączając do takich inicjatyw jak Green Game Jam.

Sukces społeczności fanów Traffic Puzzle był możliwy dzięki dużej popularności gry.

Traffic Puzzle to gra pobierana co miesiąc przez ponad pół miliona graczy z całego świata, generując w tym okresie ponad milion dolarów przychodu. W portfolio Huuuge znajdują się też również inne produkcje, jak np. Huuuge Casino. W gry tej spółki gra regularnie ponad 30 milionów osób, a nad rozwijaniem obecnych aplikacji oraz tworzeniem nowych pracuje ponad 600 specjalistów w 9 lokalizacjach na całym świecie. Większość pracowników Huuuge pochodzi jednak z naszego kraju, ponieważ firma ma polskie korzenie, jest notowana na polskiej giełdzie i ma w Polsce aż trzy siedziby: w Warszawie, Szczecinie oraz Bydgoszczy.

Współcześnie Huuuge to jedna z zaledwie kilku gaminowych spółek, których kapitalizacja na Giełdzie Papierów Wartościowych przekroczyła 1 mld zł. Huuuge działa na rynku od 2006 roku - jeszcze jako Gamelion - a w trakcie istnienia firma wspierała produkcyjnie takich gigantów jak Sony czy Electronic Arts. Teraz Huuuge jest skoncentrowane na własnych grach mobilnych oraz działalności wydawniczej innych studiów. Strategia przynosi wymierne rezultaty, ponieważ spółka zamyka 1 kwartał 2022 roku z przychodami na poziomie 84 milionów dolarów i dwucyfrowym wzrostem EBITDA, wynoszącym 38,5 proc.

Warto dodać, że mimo wielkich rozmiarów i globalnego zasięgu, Huuuge pozostaje obecne w naszym kraju. Nie tylko pod względem liczby zatrudnionych osób (firma wciąż poszukuje kolejnych) czy otwartych biur, ale także zaangażowania w lokalne inicjatywy. Huuuge wspiera takie wydarzenia jak Digital Dragons i PGA. Do tego organizuje własny Game Jam pod patronatem StrefyTechnologii SWPS. W ostatnim czasie spółka zaangażowała się we wsparcie ofiar wojny w Ukrainie, przekazując na ten cel ponad milion złotych. Teraz zaś Huuuge zasadzi sporej wielkości las.

Lokowanie produktu: Huuuge Games