Tech  / News

Farsy wokół badań polskiego internetu ciąg dalszy - Gemius wraca do łask

Jest szansa, że doczekamy się wreszcie końca medialnej szopki związanej z Polskim Badaniem Internetu. GfK Polonia nie podołała zadaniu, a realizacją pomiaru widowni dla PBI zajmie się… Gemius.

Przemek Pająk opisał ostatnio na łamach Spider’s Web związane z Polskim Badaniem Internetu, które ma zastąpić niesławny Megapanel. Nowym podmiotem realizujący pomiar miało zostać GfK Polonia.

Wdrożenie nowego systemu przedłużało się w nieskończoność.

GfK Polonia przez długie miesiące nie była w stanie poprawnie “skalibrować danych”. Taką techniczną nowomowę można było rozumieć na dwojaki sposób - albo coś poszło nie tak przy wdrożeniu i obecnie gaszone są pożary, albo wyniki próbuje się dopasować do oczekiwań podmiotów zlecających badanie.

Miesiące jednak mijają, a wyników badania, w którym ogromne portale chcą badać samych siebie, jak nie było - tak nie ma. Wygląda na to, że GfK Polonia nie umiała sobie poradzić z problemami i oczekiwaniami PBI, co jak się dzisiaj dowiedzieliśmy poskutkowało rozwiązaniem umowy.

PBI porzuca GfK Polonia na rzecz Gemiusa.

W dzisiejszym oświadczeniu czytamy, że “Zgromadzenie Wspólników PBI podjęło decyzję o zakończeniu współpracy w zakresie realizacji pomiaru widowni internetowej z GfK Polonia”. Firma nawiązała współpracę z Gemiusem i padła kolejna deklaracja - wyniki badania (dane dziennie i miesięczne) mają pojawić się już na początku czerwca b.r.

Decyzja wspólników PBI wedle oświadczenia wynika przede wszystkim ze spóźnienia się GfK Polonia dłużej niż 3 miesiące od ustalonego terminu. Tego samego dnia, czyli 31 maja została zawarta umowa z firmą Gemius, która jak widać jest doskonale przygotowana, by przejąć obowiązki GfK Polonia z marszu.

Jak można dalej przeczytać w oświadczeniu:

Gemius dysponuje potencjałem aby prowadzić tego rodzaju badania, ma silną pozycję nie tylko w Polsce, ale również na rynkach europejskich. Świadczą o tym fakty. Ostatnio firma wygrała konkurs zorganizowany przez nasz odpowiednik w Czechach, a metodologia badawcza Gemiusa już dwukrotnie otrzymała nagrodę IAB Europe – mówi Sławomir Pliszka, prezes PBI.

Czytaj też: Farsa wokół nowych badań polskiego internetu? Mało powiedziane

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst