Po co LG promuje w Polsce telewizor za 80 tysięcy złotych?
![Po co LG promuje w Polsce telewizor za 80 tysięcy złotych?](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2012%2F12%2FLG_84LM9600_7-360x240.jpg&w=1200&q=75)
Ewolucja i transformacja koreańskich Czeboli jest czymś niesamowitym. Tak naprawdę to dopiero ostatnia dekada przeobraziła LG i Samsunga w światowych potentatów na rynku elektroniki. Co więcej produkty Samsunga stały się obiektami pożądania. Jeszcze 10 lat temu nikt nie uwierzyłby, że to od tych dwóch firm zależeć będzie przyszłość technologii.
![LG_84LM9600_12](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2012%2F12%2FLG_84LM9600_12-650x433.jpg&w=1200&q=75)
Samsung nie ma dziś problemów z wizerunkiem, gorzej jest jednak z LG - u niego te gigantyczne postępy chociażby we wzornictwie telefonów i telewizorów nastąpiły naprawdę niedawno. Firma wciąż ma gdzieś przystawioną łatkę marki drugiej kategorii. LG cieszy się popularnością, w końcu często oferuje produkty stosunkowo wysokiej jakości za odpowiednio przystępną cenę, dodatkowo dostarcza komponentów do produkcji całej masy urządzeń konkurencji.
![LG_84LM9600_9](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2012%2F12%2FLG_84LM9600_9-650x433.jpg&w=1200&q=75)
To właśnie ten 84 calowy telewizor LG 84LM9600 kosztujący 80 tysięcy złotych stał się podstawą nowej kampanii reklamowej LG w naszym kraju. Osobiście gdy pierwszy raz to usłyszałem byłem w szoku. Po co w Polsce reklamować w głównych stacjach telewizyjnych telewizor w tak horrendalnej cenie? Jak do tej pory sprzedało się kilka sztuk tego modelu i ten kto rzeczywiście jest nim zainteresowany, spokojnie się na niego zdecyduje.
Tu jednak nie chodzi o telewizor. LG pokazuje, że stworzyło Misia na miarę swoich możliwości. LG tym telewizorem i spotem otwiera oczy niedowiarkom. Mówi - to jest nasz telewizor, przez nas stworzony, i to nie jest nasze ostatnie słowo.
LG poszerzając dostępność telewizora w elektromarketach zapewnia sobie przyciągnięcie uwagi gapiów. Skoro jest tak drogi to musi być też dobry i w jakiś sposób niezwykły, a przede wszystkim jest gigantyczny. Nazwa kampanii telewizyjnej też jest dość jasna: „tylko najlepszy tworzy pierwszy”. W ten sposób LG chce pokazać, że jest liderem innowacji na rynku telewizyjnych.
Pomysł zacny, spoty ciekawe, a podnoszenie wizerunku LG z pewnością jest potrzebne, tak jak i ciągła praca nad rozwojem produktów. W końcu LG musi pracować, by nie spełniły się biblijne słowa – ostatni będą pierwszymi, a pierwsi ostatnimi.