Tech

Świetny wynik Dwiepaczki.pl. Ponad 300% wzrost w skali roku!

Dwiepaczki.pl to pośrednik usług kurierskich i wygląda na to, że jest jedną z lepszych inwestycji SpeedUp Venture Capital Group. Serwis zanotował ponad 300% wzrostu w skali roku. Teraz spółka planuje debiut na NewConnect.

Sklepy internetowe powstają w Polsce każdego dnia, obecnie jest ich ponad 10 tysięcy. Na szybkiej dynamice rozwoju e-handlu korzystają też wszystkie firmy oferujące usługi wspierające i ułatwiające prowadzenie działań sprzedażowych w sieci. Dostawcą takich usług jest między innymi firma Dwiepaczki.pl, hurtownia usług kurierskich. Poprzez stronę internetową firma umożliwia niewielkim przedsiębiorcom szybkie wysłanie przesyłki. Klientami spółki są zarówno małe sklepy internetowe jak i dużo większe, dla których szybkość, niezawodność i jakość dostaw jest kluczowa dla utrzymania płynności biznesu.

Model biznesu opiera się na współpracy ze znanymi firmami wysyłkowymi. Dodatkowo spółka prócz pośrednictwa dostarcza klientom między innymi materiały do pakowania w przystępnych cenach.

„Ok. 93% internetowych sklepów posiada jeszcze własny magazyn. Jesteśmy dopiero na początku zmian w logistyce wysyłek jak również zmian w myśleniu przedsiębiorców o logistyce sklepu internetowego, w kontekście poprawy konkurencyjności optymalizacji kosztów oraz polepszenia jakości usług, skracania czasu dostawy, precyzowania czasu dostawy.  W przypadku zdecydowanej większości z nich znacznie bardziej opłacalne byłby outsourcing usług w tym względzie. Wierzymy, że klienci będą poszukiwać najlepszych rozwiązań logistycznych dla swojej firmy. Można zatem przyjąć, że ten rynek, na którym działamy będzie kontynuował wzrost z podobną dynamiką w stos. do lat ubiegłych .” –  podsumowuje Michał Łaska – prezes zarządu Dwiepaczki Sp z o.o.

Brzmi to jak dobry plan. Najpierw wyedukować klientów, później zaproponować im bardzo atrakcyjne usługi w przystępnych cenach.

Co na to wszystko konkurencja? 

Korzystanie z serwisu jest bardzo proste, ale zbliżone do tego co prezentują konkurencyjne serwisy, których na rynku nie brakuje. Wystarczy wymienić takie firmy jak KurJerzy.pl, Furgonetka.pl, Apaczka.pl czy Paczkomaty. Ta ostatnia firma nie świadczy co prawda typowych usług kurierskich, ale mimo wszystko zgarnia dla siebie kawałek tortu zarówno od Poczty Polskiej jak i od kurierów.

Mimo dynamicznego wzrostu firmy Rafała Brzoski wydaję się, że przez planowaną ekspansję zagraniczną jego spółki Paczkomaty zostawią niszę dla właśnie takich firm jak Dwiepaczki, KurJerzy i inne. Usprawnienie płynności finansowej małych, średnich i dużych sklepów jest zadaniem karkołomnym ale zdecydowanie opłacalnym i jeżeli kilka obecnych na rynku firm funkcjonuje na jednej płaszczyźnie to znaczy, że jest zapotrzebowanie na ich usługi. Na jak długo? Trudno przewidzieć, bo żadna z konkurencyjnych firm nie chwali się swoimi wynikami w sposób jaki robią to Dwiepaczki.pl. A szkoda.

Jeżeli właścicielom serwisu uda się zrealizować ambitny plan jakim jest przyszłoroczny debiut na NewConnect to konkurencja tylko i wyłącznie wzmocni ich pozycję na rynku. Zdrowa rywalizacja pomiędzy dostawcami podobnej jakości usług wpłynie pozytywnie nie tylko na silniejszą finansowo, bo dokapitalizowaną giełdowo spółkę, ale również na obraz całego handlu w polskim internecie. Zadowoleni sprzedawcy = zadowoleni kupujący. Co ważniejsze inwestor, czyli Speed Up Group będzie mógł wyjść z inwestycji z bardzo wysoką stopą zwrotu – za co mocno trzymam kciuki.

Z ciekawostek. We wrześniu spółka została jednym z pięciu laureatów konkursu „Firma z Potencjałem”, organizowanego przez Capital Express i Agencję Rozwoju Regionalnego S.A. Firma została wysoko oceniona pod względem biznesowym. Nagrodą w konkursie jest wsparcie w przygotowaniu jej do oferty publicznej lub prywatnej.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst