Facebook straszy, że użyje tego, żeby aktualności były lepsze. Szykuj się na spam
Czy to już przyszłość, której bali się nasi poprzednicy? Już niedługo sztuczna inteligencja będzie dobierać dla ciebie materiały, które zobaczysz w aktualnościach. Po to, by dostarczyć treści "idealnie odpowiadające twoim potrzebom".
Sztuczna inteligencja coraz bardziej wnika w nasze życie. Jeśli nie poprzez ChatGPT i edukację, to poprzez marketing czy filmy i seriale. Teraz SI ma sterować tym, co zobaczymy na Facebooku.
Meta wprowadzi SI do rekomendowanych filmów
Meta inwestuje ogromne środki w technologię sztucznej inteligencji, planując rozwój ogromnego modelu SI, który będzie zasilał cały ekosystem wideo platformy. Jak donosi serwis CNBC, Tom Alison, szef Facebooka, ujawnił na konferencji, że ten model SI jest częścią planu rozwoju technologicznego Mety do 2026 roku. Firma wydaje miliardy dolarów na karty graficzne Nvidia, które są niezbędne do zasilania sztucznej inteligencji na taką skalę.
Model sztucznej inteligencji ma na celu usprawnienie silnika rekomendacji wideo Meta na wszystkich platformach, w tym Rolek oraz tradycyjnych, dłuższych wideo. Meta wcześniej korzystała z osobnych modeli dla różnych produktów, ale teraz je łączy w jeden. Przejście na nowy model poprawiło ogólną wydajność, zwiększając czas oglądania Rolek o 8–10 procent.
Meta jest w trakcie trzeciego etapu restrukturyzacji swojego systemu, którego celem jest walidacja technologii i jej implementacja w wielu produktach. Sukces tego etapu może doprowadzić do użycia jednego modelu sztucznej inteligencji do ulepszania rekomendacji w całym ekosystemie wideo Meta, co z kolei zwiększy ich angażujący charakter i trafność. Innymi słowy, sztuczna inteligencja będzie jeszcze lepiej dopasowywać wyświetlane treści do twoich preferencji.
Zamiast tylko zasilać Rolki, pracujemy nad projektem zasilania całego naszego ekosystemu wideo tym jednym modelem, a następnie możemy dodać nasz model rekomendacji rówież do feedów
- powiedział Alison.
Meta poszukuje również możliwości integracji sztucznej inteligencji w feedzie aplikacji i w grupach. Celem jest umożliwienie bardziej zaawansowanych interakcji, takich jak zadawanie pytań i otrzymywanie odpowiedzi od cyfrowych asystentów zintegrowanych z platformą. Firma widzi potencjał we wdrożeniu generatywnej sztucznej inteligencji w produktach dla konsumentów, aby wzbogacić "doświadczenie użytkownika".
Przeczytaj więcej o najnowszych zmianach w aplikacjach Mety: