REKLAMA

Przed tym powiadomieniem w Google Chrome nie uciekniesz. Nadchodzi duża zmiana

Google niebawem wprowadzi dużą aktualizację przeglądarki Chrome, która pozwoli na skuteczniejsze zarządzanie reklamami, które pojawiają się w przeglądarce. Rozwiązanie trafi w przyszłej wersji oprogramowania oznaczonego numerem 115.

google-chrome-nowa-funkcja-usuwanie-podpowiedzi-autouzupelnianie
REKLAMA

Od 2020 roku Google pracuje nad tym, aby zastąpić pliki Cookie innych firm w swojej przeglądarce Chrome. Efekty tego zobaczymy już w nadchodzącej wersji, która powinna zostać udostępniona jeszcze w lipcu dla pierwszych użytkowników. Docelowo użytkownicy zyskają większą kontrolę nad tym, jakie reklamy widzą.

REKLAMA

Google Chrome pozwoli bardziej dostosować reklamy pod siebie

Po aktualizacji Google Chrome użytkownicy przy pierwszym uruchomieniu zobaczą zupełnie nowe okno, które ma na celu wspomóc dostosowanie reklam w przeglądarce pod siebie. Obecnie działa to tak, że Chrome zapisuje interesujące tematy na podstawie historii przeglądania i na podstawie przeglądanych treści są wyświetlane spersonalizowane reklamy - przeglądarka nie daje większego pola do popisu w kwestii ustawień treści.

Jednak nowe okienko „Ulepszona prywatność reklam w Chrome” wymusi na użytkowniku dostosowanie swoich preferencji co do reklam. Nie będzie możliwości jego wyłączenia przy pomocy krzyżyka - zamykanie karty czy nawet przeglądarki tutaj nie pomoże. Trzeba będzie zatwierdzić gotowe ustawienia zapewnione przez Google lub przejść do ustawień i dostosować opcje pod siebie.

REKLAMA

Jeśli zaakceptujemy komunikat, preferencje będzie się dało zmieniać w ustawieniach - przykładowo na podstawie tematów. Jeśli nie interesują nas tematy zakupowe, to możemy zablokować ten segment reklam. Zmiana wydaje się naprawdę duża, ponieważ zapewni użytkownikom przeglądarki (zarówno w wersji na komputery, jak i smartfony) znaczne dostosowanie reklam pod siebie. 

Co prawda nowość nie zmniejszy liczby wyświetlanych reklam na witrynach internetowych, a jedynie sprawi, że będziemy widzieć promocje produktów, które nas naprawdę interesują. Zmiana w Chrome powinna być wprowadzana stopniowo - nie wszyscy użytkownicy zobaczą nowość w tym samym czasie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA