Allegro daje nową okazję, by kupować taniej. Sprzedawcy będą rozdawać kupony rabatowe
Kupony na Allegro możecie znać już od kwietnia, ale teraz pojawia się ważna nowość. Każdy sprzedawca będzie mógł utworzyć własny kupon, by zachęcić klientów do zakupów.
Od kwietnia 2021 r. na Allegro funkcjonują kupony. Oferty z kuponami możemy poznać po tym, że mają stosowną zieloną ikonkę. Jak użytkownicy, możemy odebrać taki kupon, a następnie wykorzystać go w kompatybilnej ofercie, obniżając tym samym koszt zakupu.
Dotychczas kupony były inicjatywą samego Allegro. Serwis tworzył, w porozumieniu z partnerami, kupony dla klientów. Kupony najczęściej dotyczyły największych marek i sklepów.
Teraz to się zmienia. Kupony będą mogli tworzyć wszyscy sprzedający na Allegro.
Od teraz na Allegro sprzedający mogą samodzielnie stworzyć kampanię kuponową dla poszczególnych kategorii i podkategorii produktów dostępnych w sklepie. Sprzedający dzięki temu sami zdecydują, jaki typ produktów zostanie objęty promocją.
Ktoś zapyta, czy nie lepiej po prostu obniżyć cenę w sklepie, zamiast używać dodatkowego narzędzia wymagającego znajomości meandrów Allegro. Ja odpowiem: nie wiem. Z jednej strony klienci lubią obniżać wartość zakupów kuponami, co widać nie tylko na Allegro, ale też np. w Aliexpress i pokrewnych serwisach. Z drugiej strony nadal będzie obowiązywała stara jak świat zasada pt. Cena Czyni Cuda. Jeżeli na liście ofert tańsza oferta bez kuponu wyświetli się wyżej, to taki sprzedawca będzie miał większą szansę na sprzedaż.
Z punktu widzenia użytkownika zmienia się to, że kuponów będzie więcej.
Same kupony to już kolejny, obok monet, mechanizm obniżania końcowej ceny. Monety można zbierać, kupując produkty biorące udział w programie. Poznamy je po symbolu monety obok oferty, a po zakupie pewna pula monet powiększy nasze konto. Następnie monety można wykorzystać do obniżenia ceny lub… wygenerowania kuponu zniżkowego.
Jak widać, Allegro cały czas rozszerza dodatkowe funkcje pozwalające obniżać cenę. Pozostaje pytanie, czy rzeczywiście takie rozwarstwienie jest potrzebne i czy zwykły użytkownik nie będzie przytłoczony rosnącą liczbą funkcji w serwisie.