REKLAMA

Nie masz smartfona, nie zrobisz zakupów online? CitiBank Handlowy rezygnuje z kodów SMS

W tej sprawie skontaktował się z nami nasz czytelnik Michał. Wczoraj otrzymał on maila od CitiBanku, w którym został poinformowany o zmianie sposobu autoryzacji transakcji internetowych. Autoryzacja kodem SMS nie będzie dostępna dla wszystkich płatności dokonywanych w sieci.

CitiBank Handlowy rezygnuje z kodów SMS. Nie wszyscy klienci się ucieszą
REKLAMA

Chodzi o ten fragment pisma, które bank przesyła do swoich klientów:

REKLAMA

Innymi słowy: inne sposoby autoryzacji płatności dokonywanych w sieci przez klientów CitiBanku Handlowego nie będą możliwe

Oznacza to, że jeśli ktoś korzysta z weryfikacji za pośrednictwem kodów otrzymywanych w wiadomościach SMS, już wkrótce będzie musiał zmienić swoje nawyki, zainstalować oficjalną aplikację bankową i zacząć z niej korzystać.

Powiedzmy, że większość klientów CitiBanku z powodu tej zmiany wzruszy ramionami, zastosuje się do wprowadzonych zmian i zacznie korzystać z powiadomień Push. Na pewno jednak nie będą to wszyscy klienci. Nasz czytelnik Michał na przykład pisze tak:

No i co teraz? Ja nie wyobrażam sobie, żeby bank, którego jestem klientem, nagle zrezygnował z autoryzacji płatności za pośrednictwem SMS-ów. Chociażby dlatego, że często przekładam swoją kartę SIM do różnych smartfonów i nie instaluję na każdym z nich aplikacji bankowej. Dlatego bardzo dobrze korzysta mi się z autoryzacji za pomocą SMS-ów.

REKLAMA

Do tego autoryzacja SMS-ami jest na swój sposób przypisana do karty SIM, a nie do telefonu. Powiedzmy na przykład, że nasz telefon ulegnie jakiemuś poważnemu uszkodzeniu podczas urlopu w jakimś odległym kraju, a my akurat wtedy będziemy chcieli doładować sobie nasze konto walutowe. Przy włączonej autoryzacji za pośrednictwem aplikacji bankowej obejście tego problemu będzie o wiele trudniejsze, niż przerzucenie naszej karty SIM do dowolnego, najtańszego feature phone'a i odczytanie kodu z wiadomości SMS.

Być może jednak się mylę i CitiBank przed zdecydowaniem się na wprowadzenie tej zmiany dokładnie wybadał rynek i uznał, że tak będzie dobrze. Kontakt z biurem prasowym banku pozostaje jednak jak na razie bez odpowiedzi. Jak tylko uzyskamy oficjalny komentarz w tej sprawie, tekst zostanie zaktualizowany.

Jeśli masz problem z działaniem twojego banku lub sklepem internetowym, napisz do nas na adres [email protected].

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-03T17:05:11+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T16:49:25+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T15:17:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T15:09:44+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T14:40:25+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T14:32:30+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T14:00:59+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T13:14:29+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T11:51:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T07:53:33+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T06:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T06:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-03T06:15:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-02T19:29:40+01:00
Aktualizacja: 2025-11-02T17:15:41+01:00
Aktualizacja: 2025-11-02T14:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-02T07:12:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-02T07:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-01T16:00:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA