REKLAMA

Nie masz smartfona, nie zrobisz zakupów online? CitiBank Handlowy rezygnuje z kodów SMS

W tej sprawie skontaktował się z nami nasz czytelnik Michał. Wczoraj otrzymał on maila od CitiBanku, w którym został poinformowany o zmianie sposobu autoryzacji transakcji internetowych. Autoryzacja kodem SMS nie będzie dostępna dla wszystkich płatności dokonywanych w sieci.

CitiBank Handlowy rezygnuje z kodów SMS. Nie wszyscy klienci się ucieszą
REKLAMA

Chodzi o ten fragment pisma, które bank przesyła do swoich klientów:

REKLAMA

Innymi słowy: inne sposoby autoryzacji płatności dokonywanych w sieci przez klientów CitiBanku Handlowego nie będą możliwe

Oznacza to, że jeśli ktoś korzysta z weryfikacji za pośrednictwem kodów otrzymywanych w wiadomościach SMS, już wkrótce będzie musiał zmienić swoje nawyki, zainstalować oficjalną aplikację bankową i zacząć z niej korzystać.

Powiedzmy, że większość klientów CitiBanku z powodu tej zmiany wzruszy ramionami, zastosuje się do wprowadzonych zmian i zacznie korzystać z powiadomień Push. Na pewno jednak nie będą to wszyscy klienci. Nasz czytelnik Michał na przykład pisze tak:

No i co teraz? Ja nie wyobrażam sobie, żeby bank, którego jestem klientem, nagle zrezygnował z autoryzacji płatności za pośrednictwem SMS-ów. Chociażby dlatego, że często przekładam swoją kartę SIM do różnych smartfonów i nie instaluję na każdym z nich aplikacji bankowej. Dlatego bardzo dobrze korzysta mi się z autoryzacji za pomocą SMS-ów.

REKLAMA

Do tego autoryzacja SMS-ami jest na swój sposób przypisana do karty SIM, a nie do telefonu. Powiedzmy na przykład, że nasz telefon ulegnie jakiemuś poważnemu uszkodzeniu podczas urlopu w jakimś odległym kraju, a my akurat wtedy będziemy chcieli doładować sobie nasze konto walutowe. Przy włączonej autoryzacji za pośrednictwem aplikacji bankowej obejście tego problemu będzie o wiele trudniejsze, niż przerzucenie naszej karty SIM do dowolnego, najtańszego feature phone'a i odczytanie kodu z wiadomości SMS.

Być może jednak się mylę i CitiBank przed zdecydowaniem się na wprowadzenie tej zmiany dokładnie wybadał rynek i uznał, że tak będzie dobrze. Kontakt z biurem prasowym banku pozostaje jednak jak na razie bez odpowiedzi. Jak tylko uzyskamy oficjalny komentarz w tej sprawie, tekst zostanie zaktualizowany.

Jeśli masz problem z działaniem twojego banku lub sklepem internetowym, napisz do nas na adres [email protected].

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-29T21:09:37+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T19:53:14+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T18:04:46+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T17:38:38+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T17:11:02+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T16:58:48+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T16:12:03+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T15:27:25+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T15:10:05+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T14:49:01+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T13:16:47+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:52:04+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:22:46+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T10:35:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T09:17:29+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:47:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T05:48:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T18:43:45+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T17:44:30+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T17:04:27+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T17:02:31+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T16:03:48+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA