REKLAMA

Nie masz smartfona, nie zrobisz zakupów online? CitiBank Handlowy rezygnuje z kodów SMS

W tej sprawie skontaktował się z nami nasz czytelnik Michał. Wczoraj otrzymał on maila od CitiBanku, w którym został poinformowany o zmianie sposobu autoryzacji transakcji internetowych. Autoryzacja kodem SMS nie będzie dostępna dla wszystkich płatności dokonywanych w sieci.

CitiBank Handlowy rezygnuje z kodów SMS. Nie wszyscy klienci się ucieszą
REKLAMA

Chodzi o ten fragment pisma, które bank przesyła do swoich klientów:

REKLAMA

Innymi słowy: inne sposoby autoryzacji płatności dokonywanych w sieci przez klientów CitiBanku Handlowego nie będą możliwe

Oznacza to, że jeśli ktoś korzysta z weryfikacji za pośrednictwem kodów otrzymywanych w wiadomościach SMS, już wkrótce będzie musiał zmienić swoje nawyki, zainstalować oficjalną aplikację bankową i zacząć z niej korzystać.

Powiedzmy, że większość klientów CitiBanku z powodu tej zmiany wzruszy ramionami, zastosuje się do wprowadzonych zmian i zacznie korzystać z powiadomień Push. Na pewno jednak nie będą to wszyscy klienci. Nasz czytelnik Michał na przykład pisze tak:

No i co teraz? Ja nie wyobrażam sobie, żeby bank, którego jestem klientem, nagle zrezygnował z autoryzacji płatności za pośrednictwem SMS-ów. Chociażby dlatego, że często przekładam swoją kartę SIM do różnych smartfonów i nie instaluję na każdym z nich aplikacji bankowej. Dlatego bardzo dobrze korzysta mi się z autoryzacji za pomocą SMS-ów.

REKLAMA

Do tego autoryzacja SMS-ami jest na swój sposób przypisana do karty SIM, a nie do telefonu. Powiedzmy na przykład, że nasz telefon ulegnie jakiemuś poważnemu uszkodzeniu podczas urlopu w jakimś odległym kraju, a my akurat wtedy będziemy chcieli doładować sobie nasze konto walutowe. Przy włączonej autoryzacji za pośrednictwem aplikacji bankowej obejście tego problemu będzie o wiele trudniejsze, niż przerzucenie naszej karty SIM do dowolnego, najtańszego feature phone'a i odczytanie kodu z wiadomości SMS.

Być może jednak się mylę i CitiBank przed zdecydowaniem się na wprowadzenie tej zmiany dokładnie wybadał rynek i uznał, że tak będzie dobrze. Kontakt z biurem prasowym banku pozostaje jednak jak na razie bez odpowiedzi. Jak tylko uzyskamy oficjalny komentarz w tej sprawie, tekst zostanie zaktualizowany.

Jeśli masz problem z działaniem twojego banku lub sklepem internetowym, napisz do nas na adres [email protected].

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-11T09:17:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T07:31:52+02:00
Aktualizacja: 2025-07-11T06:25:06+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T19:46:41+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T16:52:19+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T16:33:32+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T16:12:59+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T15:48:53+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T13:41:31+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T12:18:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T12:08:04+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T10:42:51+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T09:53:17+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T08:11:11+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T07:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T06:24:13+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T06:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T06:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T19:42:40+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T17:28:43+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA