Lookmash będzie fajnym dodatkiem do porównywania i promowania produktów sklepów internetowych
Wszyscy lubimy projekty internetowe, które swoją genezę mają w jakieś ciekawej historii. Tak było w przypadku Lookmash. Zaczęło się gdy pewnego dnia jeden z twórcy projektu imieniem Łukasz wraz z żoną wybrał się na zakupy. Po raz kolejny nie wiedział co kupić, nie był też przekonany do tego czy żona aby na pewno ma rację do co wybranego przez niego stroju. Skąd wziął się pomysł na taki startup? Jak przekonaliście do siebie inwestora?
Wtedy Łukasz postanowił stworzyć usługę, która pomoże rozwiązywać takie małżeńskie i nie małżeńskie spory w trakcie zakupów. Dzięki swojemu dylematowi, udowodnił żonie, że się myli, stworzył coś nowego i... zdobył kasę na realizacje projektu.
Kilka słów o Was, kim jesteście? Ilu członków liczy Wasz zespół? Kto, jakie ma role.
Jesteśmy zgranym, trójmiejskim zespołem, który postanowił pewnego dnia połączyć swoje siły i podbić świat innowacyjnym pomysłem. Zespół tworzy 5 osób zajmujących się bezpośrednio Lookmashem oraz programiści. Łukasz to nasz CEO, jednak co najważniejsze, to „ojciec projektu” i nieskończone źródło nowych pomysłów. Rafał, CTO, pochłonięty przez kody, trzymający pieczę nad technologia serwisu. Ola, kobiecy punkt widzenia, ale przede wszystkim najlepszy manager produktu jakiego mogliśmy sobie wyobrazić. Marketingiem i sprzedażą zajmują się także dwie kobiety, w końcu najlepiej wiedzą o czym mówią! Iwetta robi co może, żeby o naszym projekcie było głośno, Agnieszka stara się znaleźć dla nas najlepszą opcję sprzedażową. Ważną częścią zespołu są programiści, którzy pod czujnym okiem Rafała sprawiają, że Lookmash wygląda jak wygląda, działa, a wszelkie usterki usuwane są w błyskawicznym tempie.
Jak najprościej wytłumaczyć zwykłemu użytkownikowi czym jest Lookmash?
Lookmash to jedyna na świecie porównywarka ubrań. Co najważniejsze, nie interesuje nas cena! Nie jesteśmy porównywarką cenową. Chcemy pomóc naszym użytkownikom rozwiązywać ich codzienne problemy związane z ubieraniem się. Podejrzewamy, że większość z nas co rano ma ten sam dylemat : co ubrać? Na zakupach, kiedy mamy konkretny, ograniczony budżet ( mamy kryzys, trzeba kontrolować wydatki!) ciężko jest nam często podjąć decyzję, która bluzka jest bardziej warta zakupu, które spodnie lepiej wybrać. I tu wkracza Lookmash. Wystarczy zrobić dwa zdjęcia, dwóch różnych ubrań, dwóch różnych zestawów. Następnie wstawić je na Lookmash i po kilku minutach otrzymamy odpowiedz od społeczności serwisu, w czym wyglądamy lepiej lub co warto kupić. Tym, co nas zdecydowanie wyróżnia jest fakt, że nasi użytkownicy są z całego świata. Drugim elementem wyróżniającym nas jest aplikacja, dzięki której o każdej porze dnia i nocy, można zadać pytania i otrzymać odpowiedź od naszych użytkowników, co wybrać.
Jaki jest model biznesowy Waszego projektu?
Stawiamy na współpracę ze sklepami online i offline. Uważamy, że Lookmash będzie fajnym dodatkiem do porównywania i promowania ich produktów. Drugim pomysłem jest współpraca z blogerkami i wprowadzenie afiliacji. Dzięki niej możemy upiec „dwie pieczenie na jednym ogniu” - zdobywamy świetny content do naszej strony oraz zarabiamy dzięki afiliacji. Myślimy również o tym, by w przyszłości wprowadzić usługi premium, takie jak możliwość wstawiania 4 zdjęć, czy płatne porady stylistyczne.
Jakie działania marketingowe prowadzicie? Do kogo je kierujecie?
Działania marketingowe dzielimy na dwie części. Inne działania kierujemy do naszych użytkowników, do mediów, a inne do blogerek, z którymi podejmujemy współpracę. Do pierwszej grupy wykorzystujemy takie działania jak brand blogging, trendsetting i viral marketing. Z kolei do blogerek kierujemy community marketing, product seeding i casual marketing. Wybraliśmy marketing szeptany jako formę promocji ponieważ jest on najszybszą i dającą najlepsze rezultaty wyniki. Dzięki blogerkom docieramy do dużej liczy osób, które interesują się modą, ale też które szukają na blogach inspiracji. My również chcemy im ją dać.
Liczby, liczby, liczby. Ilu obecnie użytkowników korzysta z Lookmash?
Miesięcznie mamy ponad 200 tyś unikalnych wizyt na naszej stronie. A patrząc na ogólną liczbę miesięcznych wyświetleń, która wynosi ponad 3 mln (!), przypuszczamy, że rozwój naszego portalu w najbliższym czasie osiągnie zawrotne tempo, a dzięki temu staniemy się wartościową usługa dla sklepów internetowych.
Na dzień dzisiejszy zebraliśmy już prawie 20 tyś zarejestrowanych użytkowników. Najważniejszą kwestią dotyczącą naszych użytkowników jest to, że są to ludzie z całego świata. Można by powiedzieć, że dla Lookmasha nie ma granic.
Ile sklepów udało się dotychczas namówić do współpracy z wami?
Jeśli chodzi o współpracę to można ją podzielić na dwie części. Współpracę sensu stricte – czyli dochodową – właśnie rozpoczynamy. Nawiązujemy kontakty z polskimi i zagranicznymi sieciami sklepów online i offline. Staramy się przygotować serwis tak, aby współpraca była jak najbardziej owocna dla obu stron. Zależało nam także na zebraniu dużej grupy użytkowników zanim udamy się z konkretną propozycją do marek. Ponadto daliśmy sobie trochę czasu na wyedukowanie i przyzwyczajenie naszych użytkowników do tego jak korzystać z serwisu, wykorzystując linki ze sklepów internetowych.
Drugą forma współpracy jaką już nawiązaliśmy, jest promocja za pośrednictwem różnych eventów organizowanych przez Lookmash. Jednym z takich eventów był panel dyskusyjny, który odbył się w Sopocie, kolejnym jest konkurs „ Wygraj z Lookmashem bon do New Looka”. Obie akcje organizowane są we współpracy z marka New Look. Powoli nawiązujemy kontakty z innymi sklepami, które same się do nas zgłaszają. Pomimo tego, że nie jesteśmy jeszcze bardzo rozpoznawalni w Polsce, to jednak informacja o tym, że warto z nami współpracować poszła już w świat!
Wasza przyszłość?
Najbliższa przyszłość to wprowadzenie i rozpromowanie aplikacji na iPhona i androida. Kolejnym dużym krokiem będzie podjęcie współpracy ze sklepami internetowymi. Dajemy sobie na to czas do końca marca. Będziemy także przeprowadzać różne akcje promocyjne, lokalnie i międzynarodowo. Chcemy sprawić, aby wiadomość o Lookmashu dostała się do jak największej liczby odbiorców. A co do dalszej przyszłości, znając nas, wszystko jest możliwe.