Kiedy Cyberpunk 2077 do PS Store? Gdy Sony się zlituje
Nie mamy dobrych wieści dla graczy, którzy czekają na powrót Cyberpunka 2077 do PS Store. Szefowie CDPR przyznają, że piłka jest po stronie Sony, któremu chyba już przestało zależeć na sprzedawaniu polskiej gry.
Premiera Cyberpunka 2077 okazała się prawdziwą katastrofą i spowodowała drastyczny spadek akcji na giełdzie, opóźnienie prac nad dodatkami oraz anulowanie wieloosobowego spin-offa. Co gorsza, Polacy stracili zaufanie graczy oraz… swoich najważniejszych partnerów.
Microsoft, który chwilę wcześniej z dumą zapraszał na swoją scenę Johnny’ego Silverhanda, zamieścił w sklepie z grami na Xboksa ostrzeżenie, że Cyberpunk 2077 może nie spełnić oczekiwań graczy. Sony z kolei… całkowicie wyrzuciło grę z PS Store’a.
Od premiery minęło już niemal pół roku i można tylko domniemywać, że Japończycy są na naszych rodaków wściekli i postawili im wymagania, których CD Projekt RED nie jest w stanie spełnić, pomimo wydania licznych aktualizacji. Sam bawiłem się świetnie, ale patrząc obiektywnie, sytuacja nie wygląda dobrze i nie zdziwię się, jeśli gra pojawi się w wersji cyfrowej na konsolach Sony dopiero wraz z premierą tzw. next-gen patcha.
CD Projekt RED przez długi czas oczywiście robił dobrą minę do złej gry i przekonywał, że pozostaje z Sony w przyjacielskich stosunkach, ale chyba już najwyższa pora pozbyć się złudzeń. Adam Kiciński na ostatnim spotkaniu z inwestorami przyznał otwarcie, iż polska firma nie ma pojęcia, kiedy gra znowu trafi do sprzedaży, bo leży to ekskluzywnie w gestii Sony.
CD Projekt RED jest przy tym przekonany, że nieobecność ich nowej gry w PS Storze wpływa negatywnie na sprzedaż Cyberpunka 2077 również na innych platformach — co nie powinno dziwić. Informacja o tym, że Sony uznało grę Polaków za niegodną swoich konsol, może rzutować na jej odbiór wśród graczy niezależnie od tego, z jakiego sprzętu korzystają w domu.
Oczywiście jeśli tylko ktoś chce zagrać dzisiaj w Cyberpunka 2077 na konsolach Sony pomimo błędów, to znajdzie na to sposób.
Polska gra, która powstała osiem lat może i wyleciała po tygodniu od premiery ze sklepu z cyfrowymi grami, ale osoby, które przypisały grę do swojego konta zaraz po premierze, nadal mogą ją pobierać. Pamiętajmy też, że pudełka nadal pozostają w obiegu — wystarczy udać się po takowe do sklepu (gdzie potrafią kosztować mniej niż 100 zł) albo znaleźć używkę na portalu z ogłoszeniami.
Większy problem mają jedynie posiadacze PlayStation 5 w wersji bez napędu, którzy na zakup gry zaraz po premierze się nie załapali, ale i tutaj jest pewna furtka. Nawet jeśli takie osoby nie znają Cyberpunka 2077 na stronach sprzedających klucze do gier, to zawsze mogą np. poprosić znajomego posiadacza cyfrowej kopii o zalogowanie się na ich konsoli.
CD PROJEKT. NIEKOLORYZOWANE — cykl Spider's Web Plus
Nie ma ciekawszej firmy ostatnich 30 lat w Polsce niż CD Projekt. Firmy, która tak dużo mówi o naszej najnowszej historii, kapitalizmie, podejściu do pracy i wielkim technologicznym boomie. To w CD Projekcie odbijają się zmiany gospodarcze od lat 90. po dziś. Stąd pomysł na serial reporterski.
Bez filtrów, pudru i brokatu opowiadamy o firmie, która dała nam Wiedźmina i Cyberpunka 2077, o ludziach ją tworzących i o marzeniach dotyczących nowej cyfrowej przyszłości. Na cykl składa się pięć odcinków:
- W pierwszym skupiamy się na powstaniu firmy i warszawskiej giełdzie komputerowej;
- W drugim pokazujemy, jakie biznesowe meandry musieli przejść założyciele CDP;
- W trzecim piszemy o kulisach pracy i niesławnym crunchu w CD Projekt RED;
- W czwartym przeanalizowaliśmy, co stało za kryzysem wokół Cyberpunka 2077;
- W piątym przyjrzeliśmy się watasze, która rządzi CD Projektem.