REKLAMA

Ok, przyznaj się, takiej Toyocie byś nie odmówił

Z czym kojarzy nam się Toyota? Z samochodami? Ok. Z hybrydami? Ok. Ostatnio może jeszcze z robotami. Ale z luksusowymi łodziami sportowymi? Tu już trochę mniej. Niesłusznie!

Toyota prezentuje... luksusową łódź sportową - Ponam-28V
REKLAMA

Taki bowiem właśnie sprzęt trafił teraz do oferty tego giganta motoryzacji. I korzysta z rozwiązań, które możemy znać z... samochodów Toyoty!

REKLAMA

Luksusową, sportową łódź Toyoty o długości 9,14 m ochrzczono imieniem Ponam-28V. Nazwa (prawdopodobnie z wyjątkiem końcówki) wywodzi się od maoryskiej nazwy Wyspy Południowej Nowej Zelandii.

20161026_02_01 class="wp-image-524987"

Finalny produkt jest realizacją koncepcyjnego modelu Toyota-28 Concept, którego głównym zadaniem było pokazanie nowej, hybrydowej struktury kadłuba.

toyota-28-concept-02 class="wp-image-524989"

Tak, nawet przy łodziach Toyoty nie da się nie wspomnieć o hybrydach, choć tutaj chodzi o coś innego. Kadłub wykonany jest tutaj z połączenia elementów z aluminium i kompozytów wzmocnionych włóknem węglowym i szklanym, realizowanego z wykorzystaniem żywicy syntetycznej.

20161026_02_03_s class="wp-image-524990"

Efektem jest szybsza produkcja (brak konieczności spawania aluminium), a także 7-krotnie wyższa sztywność niż przy standardowym kadłubie z kompozytu zbrojonego włóknem szklanym.

20161026_02_02_s class="wp-image-524992"

Hydrydowy nie jest natomiast silnik. Mamy tu do czynienia z 3-litrową, czterocylindrową jednostką diesla z turbodoładowaniem, przystosowaną tak, by ograniczyć wibracje, zużycie paliwa, hałas i wibracje.

20161026_02_05_s class="wp-image-524994"

W oparciu o systemy bezpieczeństwa z samochodów Toyoty stworzono też zaawansowany "system wspomagania pracy sternika".

20161026_02_04_s class="wp-image-524995"

Autopilot Ponam-28V ma być w stanie rejestrować m.in. kierunek wiatru i prądu, w rezultacie idealnie utrzymując łódź w pozycji i trzymać się zadanego kursu podróży.

20161026_02_06_s class="wp-image-524996"
REKLAMA

Tanio niestety, jak można się domyślić, nie będzie. Wersja podstawowa będzie kosztować w Japonii równowartość około 182 tys. dol., natomiast wersja premium - już 220 tys. dol.

Tak, zapytamy się przy najbliższej okazji, czy możemy dostać jakiś egzemplarz do testów.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-08T20:30:49+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T20:03:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T19:56:02+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T18:16:36+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:49:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:30:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T16:32:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:50:13+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:39:40+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:59:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:21:26+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:51:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T10:31:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T06:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:44:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:41:14+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T19:59:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:13:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:07:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T17:31:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:46:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:34:41+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA