REKLAMA

Ok, przyznaj się, takiej Toyocie byś nie odmówił

Z czym kojarzy nam się Toyota? Z samochodami? Ok. Z hybrydami? Ok. Ostatnio może jeszcze z robotami. Ale z luksusowymi łodziami sportowymi? Tu już trochę mniej. Niesłusznie!

Toyota prezentuje... luksusową łódź sportową - Ponam-28V
REKLAMA

Taki bowiem właśnie sprzęt trafił teraz do oferty tego giganta motoryzacji. I korzysta z rozwiązań, które możemy znać z... samochodów Toyoty!

REKLAMA

Luksusową, sportową łódź Toyoty o długości 9,14 m ochrzczono imieniem Ponam-28V. Nazwa (prawdopodobnie z wyjątkiem końcówki) wywodzi się od maoryskiej nazwy Wyspy Południowej Nowej Zelandii.

20161026_02_01 class="wp-image-524987"

Finalny produkt jest realizacją koncepcyjnego modelu Toyota-28 Concept, którego głównym zadaniem było pokazanie nowej, hybrydowej struktury kadłuba.

toyota-28-concept-02 class="wp-image-524989"

Tak, nawet przy łodziach Toyoty nie da się nie wspomnieć o hybrydach, choć tutaj chodzi o coś innego. Kadłub wykonany jest tutaj z połączenia elementów z aluminium i kompozytów wzmocnionych włóknem węglowym i szklanym, realizowanego z wykorzystaniem żywicy syntetycznej.

20161026_02_03_s class="wp-image-524990"

Efektem jest szybsza produkcja (brak konieczności spawania aluminium), a także 7-krotnie wyższa sztywność niż przy standardowym kadłubie z kompozytu zbrojonego włóknem szklanym.

20161026_02_02_s class="wp-image-524992"

Hydrydowy nie jest natomiast silnik. Mamy tu do czynienia z 3-litrową, czterocylindrową jednostką diesla z turbodoładowaniem, przystosowaną tak, by ograniczyć wibracje, zużycie paliwa, hałas i wibracje.

20161026_02_05_s class="wp-image-524994"

W oparciu o systemy bezpieczeństwa z samochodów Toyoty stworzono też zaawansowany "system wspomagania pracy sternika".

20161026_02_04_s class="wp-image-524995"

Autopilot Ponam-28V ma być w stanie rejestrować m.in. kierunek wiatru i prądu, w rezultacie idealnie utrzymując łódź w pozycji i trzymać się zadanego kursu podróży.

20161026_02_06_s class="wp-image-524996"
REKLAMA

Tanio niestety, jak można się domyślić, nie będzie. Wersja podstawowa będzie kosztować w Japonii równowartość około 182 tys. dol., natomiast wersja premium - już 220 tys. dol.

Tak, zapytamy się przy najbliższej okazji, czy możemy dostać jakiś egzemplarz do testów.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-19T14:57:27+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T12:28:03+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T11:32:40+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T09:22:18+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T06:07:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-19T06:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T21:07:45+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T19:04:13+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T18:09:13+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T16:02:14+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T15:35:01+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T13:19:06+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T12:16:48+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T10:58:23+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T09:44:05+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T09:30:30+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T07:43:34+01:00
Aktualizacja: 2025-12-18T06:11:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA