Tech  / News

Masz kartę w mBanku? Lepiej z niej nie korzystaj - trwa poważna awaria

236 interakcji
dołącz do dyskusji

Klienci mBanku mają właśnie słuszny powód do niezadowolenia. Ze względu na błąd w systemie informatycznym nie da się wypłacać gotówki z bankomatu, a kasjerom pojawiają się instrukcje nakazujące zatrzymanie karty należącej do klienta. Awaria mBanku wygląda na poważną sprawę.

Klienci jednego z polskich banków stracili dostęp do swoich pieniędzy. Trwa właśnie poważna awaria mBanku, a klienci nie są w stanie wypłacić gotówki z bankomatu. Nie mogą też wykonać płatności wydaną przez mBank kartą płatniczą w sklepach.

Awaria mBanku wydaje się poważna.

W przypadku awarii lokalnych profile usługodawców zwykle milczą. Dopiero w sytuacji, w których problem dotyka ogromnej rzeszy użytkowników pojawiają się oficjalne komunikaty. Awaria mBanku należy najwyraźniej do tej drugiej grupy, a usługodawca wystosował oficjalny komunikat do klientów.

Przez cały dzień widziałem niezadowolone posty znajomych, którzy z mBanku korzystają. Okazuje się, że sprawa nie jest jednostkowa, a problem dotyczy dużej grupy - jeśli nawet nie wszystkich - klientów. Nie wiadomo jeszcze, kiedy awaria mBanku zostanie usunięta.

W serwisie Facebook, gdzie pojawiła się informacja i przeprosiny, widać, że liczba niezadowolonych klientów jest całkiem spora.

Nic zresztą dziwnego, bo problemy zgłaszane przez klientów są poważne. Komunikat banku zamieszczony w sprawie awarii na profilu firmy w serwisie Facebook jest dość lakoniczny:

Obecnie mogą występować trudności przy płatnościach kartami i wypłatach z bankomatów. Przepraszamy, pracujemy nad rozwiązaniem tej sytuacji. Będziemy aktualizować ten post.

Jakie ma skutki awaria mBanku?

mBank stara się ugasić pożar jak może, ale “występowanie trudności” to niedopowiedzenie. Klienci - według komentarzy na Facebooku - tracą swoje karty, które są pożerane przez bankomaty. W sklepach i punktach usługowych z kolei karty są zatrzymywane przez obsługę, bo system informatyczny oznaczył je jako skradzione lub zagubione.

Cierpliwość klientów została wystawiona na próbę. Strata karty po zatrzymaniu jej w bankomacie to uciążliwy problem, ale odmowa przyjęcia płatności i zabranie karty klientom przez obsługę sklepu może prowadzić do bardzo wielu nieprzyjemnych i kompromitujących sytuacji.

Szkoda, że mBank nie wysłał żadnej wiadomości swoim użytkownikom, a informacja o awarii dostępna jest na Facebooku, gdzie o 21:00 trafią pewnie głównie osoby, które kartę już straciły. Nie było żadnego komunikatu w formie pusha do użytkowników aplikacji mobilnej i nie wyświetla się ostrzeżenie po wejściu na swoje konto przez przeglądarkę internetową.

Klienci nie dostali nawet ostrzegawczego SMS-a - chociaż gdy klientom kończą się pieniądze na koncie to bank spamuje ich propozycjami wzięcia kredytu...

Pozostaje mieć nadzieję, że awaria w mBanku zostanie szybko usunięta, a klienci otrzymają stosowną rekompensatę.

Aktualizacja 21:19

Skontaktowaliśmy się z rzecznikiem prasowym mBanku, Krzysztofem Olszewskim. W rozmowie telefonicznej potwierdził, że awaria faktycznie miała miejsce, ale zaznaczył też, że problemy zostały już zażegnane. Potwierdził też, że sprawa nie dotyczyła wszystkich klientów.

Rzecznik w rozmowie kilka razy zaznaczył, że pragnie przeprosić klientów za problemy. Pracownicy mBanku pracują teraz nad przyspieszeniem procesu wyrabiania nowych kart, a klientów zachęca się do kontaktów z call center. mBank co prawda nie przewiduje rekompensaty dla każdego klienta z osobna, ale każdy użytkownik może złożyć osobną reklamację.

Krzysztof Olszewski wyjaśnił też, dlaczego nie poinformowano klientów za pomocą SMS-ów lub wiadomości e-mail - masowa wysyłka wiadomości do wszystkich klientów trwała by na tyle długo, że klienci dostaliby najpewniej informację już po uporaniu się z awarią. Dobra wiadomość jest taka, że karty nie zostały trwale zablokowane - jeśli ktoś do tej pory nie stracił do niej dostępu, to może już swobodnie płacić za zakupy.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst