Tech

Klienci jeszcze chętniej będą wybierać wyjazdy z ITAKĄ - Piotr Henicz, ITAKA

Itaka to chyba jedyne polskie biuro podróży, które nie tyle w internecie jest aktywne, co osiąga wyjątkowo dobre wyniki i świetnie pracuje na swój wizerunek. Czy wpływ na niego miało minione gorące lato, podczas którego dzień po dniu słyszeliśmy o kolejnych upadłościach biur podróży? Na te i inne pytania odpowiada Piotr Henicz, Wiceprezes Zarządu ITAKA.

Jak zamieszanie na rynku turystycznym wpłynęło na rozwój Itaki? Czy firma odnotowała spadek ilości składanych zamówień?  

Trudno mówić o bezpośrednim przełożeniu upadku kilku firm turystycznych na rozwój ITAKI, czy też na ilość dokonywanych rezerwacji. Nasza firma z roku na rok zwiększa sprzedaż. W opozycji do innych touroperatorów nie deklarowaliśmy "pomocy" klientom upadłych biur oferując nasz produkt, natomiast jesteśmy pewni, że po upadku kilku firm turystycznych klienci jeszcze chętniej będą wybierać wyjazdy z ITAKĄ, przede wszystkim z uwagi na stabilność firmy - 23 lata na polskim rynku turystycznym przy bardzo konkurencyjnej ofercie.

Czy stwierdzenie, że Itaka to jedyne biuro turystyczne sprawnie i aktywnie pozyskujące klientów przez internet jest na wyrost? Jeżeli spojrzeć na strony innych operatorów, czy też ich działania, chociażby w mediach społecznościowych, to nie wygląda to wszystko za dobrze.

Na Facebooku (najpopularniejszym serwisie społecznościowym w Polsce) mamy ponad 34 000 fanów, są  oni bardzo aktywni  czego dowodzą  wysokie wskaźniki interakcji - najwyższe spośród polskich biur podróży.  Udało nam się zebrać  grupę  osób, która identyfikuje się z marką; Dodatkowo jesteśmy obecni na innych wiodących portalach społecznościowych (Google+, Twitter, Goldenline), posiadamy również kanał na YouTube. Można też wspomnieć  o opiniach na stronie, które prezentujemy jako jedyni na tak dużą  skalę  (opinie własnych klientów, niezaciągnięte z portali opiniotwórczych) .

Prowadziliście akcje promocyjna z polskimi blogerkami. Jakie wyniki ona osiagnęła i czy jesteście z niej zadowoleni?

To była I edycja Modnych Podróży ze smakiem. Blogerki zostały wysłane na Fuerteventurę . II edycja na początku października zostanie przeprowadzona w jednym z krajów arabskich. Oczywiście akcja wywołała spory wydźwięk w blogosferze i była mocno komentowana na forach internetowych.

Aplikacje mobilne "Przewodniki Itaki" to prawdopodobnie kolejny zloty strzał. Ilu do tej pory turystów pobrało je na swoje urządzenia? Czy posiadacie statystyki, które pokazują ilość osób aktywnie z nich korzystających?

Aplikacja  mobilna - Przewodniki Itaki zawiera informacje związane z krajem lub regionem, słownik, aktualną  pogodę, kalkulator walut, opis interesujących miejsc oraz Strefę  Klienta – Moja Itaka. Aplikacja działa także w trybie offline. Aplikację  mobilną  zainstalowało  do tej pory ok. 12 000  osób. Od prawie roku działa również strona mobilna  ITAKI  - m.itaka.pl pozwalająca na rezerwacje wakacji z urządzeń  przenośnych.

Konkurs z blogerkami to nie jedyna akcja marketingowa prowadzona przez was w niestandardowy sposób. Czy konkurs prowadzony wspólnie z Samsungiem również okazał się być dobrym sposobem na przyciągniecie do Itaki nowych klientów?

Konkurs z Samsungiem to akcja całoroczna. Czerwiec 2012 - Czerwiec 2013. Tygodniowo otrzymujemy kilkaset zgłoszeń - ich ilość  zdecydowanie  przerosła nasze oczekiwania.

Jakie statystyki notuje strona Itaka.pl?

W sezonie (lipiec - sierpień ) dzienna ilość odwiedzin na stronie często przekraczała 100 000.  Średnio jest to ok 50-70 000.

Jaki procent w ogólnych wynikach sprzedaży zajmuje w Itace internet?

To zależy jakie przyjąć kryterium. Generalnie zakupy przez internet wykazują tendencje wzrostową, dlatego oferujemy coraz łatwiejszy dostęp dostęp do możliwości rezerwacji online. Wczasy z I TAKI  są najczęściej wybieranymi ofertami na portalach turystycznych w Polsce (wakacje.pl, travelplanet.pl).

Czym w najbliższym czasie planujecie walczyć z konkurencja? Czy możemy spodziewać się kolejnych ciekawych akcji konkursowych? Może kolejne akcje z blogerami?

Nasz kreatywny dział  marketingu jeszcze nie raz was zaskoczy, jesteśmy przecież  liderem  na rynku. Aktualnie przygotowujemy kilka akcji, w tym  jedna dużą.

Dziękuję za rozmowę. 

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst