REKLAMA

Tablica.pl ma rok i 9 mln unikalnych użytkowników. Sukces?

Nie wiem ile w tym przypadku, ale rozwój Szerloka... Tfu! Tablica.pl jest niezwykle schematyczny. W marcu 2011 roku serwis zmienił się swoją nazwę z Szerlok.pl na Tablica.pl. W marcu tego roku, raptem kilka tygodni temu odświeżył szatę graficzną wprowadzając portal ogłoszeniowy na zupełnie inny wizualny poziom.

Tablica.pl ma rok i 9 mln unikalnych użytkowników. Sukces?
REKLAMA

Zmiana grafiki poszło zdecydowanie w dobrym kierunku. Zmieniona strona główna, strona pojedynczego ogłoszenia, odświeżony proces dodawania kolejnych, czy ogólny tzw. “look&feel” portalu jest bardzo przyjemny w odbiorze. W przeciwieństwie do konkurencji, tj. Gratka.pl, która mimo odświeżenia szaty graficznej dalej pozostała topornym serwisem ogłoszeniowym, czy Gumtree.pl, którego rozwój wizualny zatrzymał się gdzieś pomiędzy 2004 a 2005 rokiem.

REKLAMA

Wracając jednak do Tablica.pl, rok temu Tomasz Drożdzyński, twórca serwisu mówił:

“Jesteśmy częścią większej strategii Grupy Allegro co wiąże się z inwestowaniem pieniędzy Grupy w segment ogłoszeń, nie tylko w Polsce.”

Rok po opublikowaniu tych słów rodzi się pytanie. Czy sukces mierzony w liczbach jakie w jubileuszowej infografice pokazuje ekipa portalu to sukces samego serwisu, czy sukces strategii przyjętej przez Grupę Allegro? Wzrost liczby ogłoszeń ze 170 tys. do 1,6 mln, oraz wzrost liczby unikalnych użytkowników miesięcznie z poziomu 1,5 miliona do 9 milionów świadczy o rosnącej popularności. Wątpliwości można mieć tylko co do tego, czy aby czasem kampania telewizyjna nie miała zbyt dużego wpływu na rosnące statystyki.

http://www.youtube.com/watch?v=FnlPNGppsFo

W większości przypadków jest tak, że serwis promowany w telewizji przez kilka dni łapie wiatr w żagle, by następnie zdecydowanie spuścić z tonu. W przypadku Tablicy sprawy mają się zupełnie inaczej. Potencjał niezwykle udanej kampanii został wykorzystany do granic możliwości, ponieważ jeżeli spojrzymy na wyniki Megapanelu widzimy, że statystyki nie tylko nie spadają co cały czas rosną.

Z pewnością bez wsparcia Grupy Allegro Tablica.pl nie miałaby tak łatwej drogi na szczyt, ale nie umniejsza to w żaden sposób sukcesu jaki Tomek osiągnął już z kolejnym swoim internetowym produktem. Dla przypomnienia jest on również jednym z pierwszych inwestorów w Wykop.pl, który wbrew opiniom wielu użytkowników, blogerów i ekspertów trzyma się bardzo dobrze i notuje wysokie wyniki oglądalności z miesiąca na miesiąc.

REKLAMA

Więcej ciekawostek dotyczących pierwszego roku istnienia Tablica.pl można odczytać ze wspomnianej powyżej infografiki:

infografika_urodziny
REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA