Facebook zaczął wyświetlać Polakom komunikat o opłatach. Oto co musisz zrobić
Użytkownicy w Polsce zaczynają dostawać komunikat o płatnym Facebooku. Platforma daje im wybór - zapłacić i nie oglądać reklam, lub pozostać przy dotychczasowym darmowym korzystaniu.
Pod koniec ubiegłego miesiąca pojawiła się oficjalna informacja od twórców Facebooka i Instagrama o wprowadzeniu nowej subskrypcji obok dotychczasowego Meta Verified. Takiej, która wyłącza wszelkie reklamy na platformie. Dzięki temu, że możliwość subskrypcji powoli dociera do pierwszych użytkowników, to poznaliśmy także oficjalną cenę wyrażoną w złotówkach, którą przyjdzie zapłacić za abonament.
60 złotych za płatnego Facebooka. Polacy dostają takie wiadomości
Jeśli wejdziecie na Facebooka - niezależnie czy to w wersji przeglądarkowej na komputery, czy aplikacji mobilnej, to jest szansa, że otrzymacie nowy komunikat, który każe nam podjąć decyzję dotyczącą reklam. Platforma wyświetli nam okno, które postawi nas przed wyborem - wykupienia subskrypcji lub dalszego korzystania za darmo.
Będziemy mieli do wyboru dwa przyciski, gdzie opcja dalszego darmowego użytkowania platformy zarówno w wersji na smartfony, jak i przeglądarce jest wyszczególniona na niebiesko - obok jest też guzik subskrybowania. Jeśli wybierzemy opcję darmowego korzystania będziemy musieli później przeklikać kolejne okno i zaakceptować zaktualizowany regulamin.
Nowa subskrypcja w wersji na smartfony kosztuje aż 59,99 zł - 60 zł za pozbycie się reklam wydaje się wygórowaną kwotą, chociaż z pewnością znajdą się tacy, którzy zdecydują się opcję płacenia zamiast oglądania reklam. Warto jednak zauważyć, że abonament w wersji przeglądarkowej będzie nieco tańszy o parę złotych. Dla tych, którzy pozostaną przy darmowym korzystaniu tak naprawdę nic się nie zmieni.
Więcej o social mediach piszemy na Spider's Web:
125 zł (a nawet więcej) miesięcznie za Facebooka?
Łącząc to z dotychczasową subskrypcją Meta Verified za 65 zł sumka robi się już naprawdę wysoka. Mowa o aż 124,99 zł miesięcznie, jeśli zamierzamy opłacić oba abonamenty, które tak naprawdę nie wniosą realnych przydatnych funkcji dla typowego użytkownika. Czy to jest tego warte? Każdy powinien odpowiedzieć sobie na to pytanie sam, natomiast trzeba też dodać, że opłaty od 1 marca 2024 jeszcze bardziej mogą wzrosnąć.
Każde dodatkowe powiązane konto Facebooka i Instagrama, na którym nie będziemy chcieli widzieć reklam ma równać się z kosztem 6 lub 8 euro miesięcznie (ok. 27 i 36 zł, choć nie znamy oficjalnych polskich cen w złotówkach). Wiadomości trafiają powoli do pierwszych użytkowników - jeśli teraz nie zobczyłeś(aś) takiej wiadomości, to spodziewaj się jej w nadchodzących dniach.