Biznes / Felieton

Microsoft i Google zafundują nam igrzyska deweloperów. Jedna firma wyjdzie z tego starcia dotkliwie zraniona

I/O to najważniejsza konferencja roku dla świata skupionego wokół Google’a. Build jest tym samym dla tego skupionego wokół Microsoftu. I tak jest co roku. Tym razem będzie inaczej. Po raz pierwszy w historii będziemy musieli opowiedzieć się po którejś ze stron.

Czy potrafisz, niczym w z ekranizowanej przez Nolana powieści Prestiż, multiplikować swoją osobę? Jeżeli jesteś deweloperem szukającym pomocy w planowaniu dalszej swojej strategii, to masz problem. Dwie z najważniejszych firm informatycznych na świecie postanowiły w tym roku rywalizować o twoją uwagę.

Microsoft Build 2018 odbędzie się w Seattle w dniach 7-9 maja. Google I/O 2018 w dniach 8-10 maja. Osobiste wybranie się na te konferencje – a biorąc pod uwagę liczbę szkoleń i sesji na każdej z nich, to najbardziej wartościowa decyzja – nie jest już możliwe. Nie będzie można nawet równocześnie oglądać transmisji (no chyba, że ktoś ma bardzo podzielną uwagę).

Jedyną możliwością jest pełny udział – osobisty bądź zdalny – w jednej z tych konferencji i ewentualne pobieżne zainteresowanie drugą. Nie ma innego wyjścia.

Google I/O i Microsoft Build to najważniejsze wydarzenia w branży.

Tak jak Facebook F8 czy Apple WWDC. To właśnie w tych dniach firmy ogłaszają klientom kluczowe elementy swojej przyszłej strategii, prezentując też swoje nowe produkty i usługi. To właśnie na tych konferencjach z pierwszej ręki dowiadujemy się, co będzie już niedługo możliwe w chmurze Google’a, na Androidzie, na Windowsie czy w Azure. Tam dowiadujemy się jak pisać rozszerzenia do Office czy rozszerzać zdolności Google Assistanta o obsługę naszego produktu czy usługi.

A to oznacza, że nie licząc samej warstwy merytorycznej tych konferencji, bardzo ciekawe będzie obserwowanie frekwencji na nich i tego, kto właściwie się tam pojawi. To będzie prawdziwy sprawdzian bieżącej wiarygodności obu firm. Na bardzo kosztowne Build i I/O nie jeżdżą przypadkowe osoby. Goście tych konferencji uzależniają swoją przyszłość finansową od tego, co pokażą Microsoft i Google.

Na pewno nie spodziewajmy się pustych miejsc na którychkolwiek z nich.

Bilety na I/O i Build zawsze wyprzedają się na pniu. Nie zmienia to jednak faktu, że obserwowanie mediów społecznościowych i innych społeczności deweloperów podczas obu wydarzeń będzie bardzo pouczającym doświadczeniem. Które pokaże kto bardziej wierzy Microsoftowi, a kto Google’owi jeśli chodzi o ponoszenie w nie dalszych inwestycji. Nie ma wiarygodniejszej miary oddania klientów niż ich chęć do wykładania zawartości portfela.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst