NK wesprze dwa ciekawe startupy
Gdy fundusze lub inkubatory inwestują w projekty, ewentualnie pomagają im stawiać pierwsze kroki w biznesie, z reguły wygląda to tak, że mamy do czynienia z projektami, którym żadna pomoc na świecie nie da sukcesu. W przypadku Inkubatora NK sytuacja wygląda nieco inaczej. Gdy spojrzymy na projekty, które otrzymały wsparcie widzimy nie serwisy, które dopiero raczkują, ale przedsięwzięcia mające realną szansę odnieść sukces na rynku polskim, ale nie tylko tu.
Zacznijmy od początku. Program inwestycyjny iNKubator umożliwia młodym przedsiębiorcom skorzystanie z doświadczenia Naszej Klasy sp z o.o. i znanych ekspertów z branży internetowej, a także otrzymanie wsparcia finansowego i organizacyjnego. Z ponad dwustu zgłoszonych projektów, dwa przechodzą w fazę inkubacji pod opieką NK.
Te dwa startupy, które podpisują umowę inwestycyjną z Naszą Klasą, to Rentalo.pl oraz ZnajdzReklame.pl. Teraz przyszedł czas na fazę inkubacji, która ma się zacząć od ustalenia celów na najbliższe trzy miesiące. Po tym okresie podpisywane są umowy inwestycyjne, a na ich podstawie powstaną spółki z. o.o., w których współudziałowcem będzie Nasza Klasa. Start-up'y otrzymują pierwszą transzę pieniędzy na swoją działalność. Po trzech miesiącach podmioty będą mogły przedstawić swoje pierwsze nowe produkty.
"Mentorzy, z którymi mieliśmy okazję się spotkać dzielili się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem, dzięki czemu mogliśmy dostosować nasz produkt do realiów rynku. Bezcenne są kontakty, które zdobyliśmy dzięki spotkaniom. Już teraz mamy odzew i zainteresowanie wielu firm zarówno z sektora MŚP, jak i tych zajmujących się reklamą zewnętrzną co tylko zwiększa nasz zapał do pracy” - mówi Paweł Romański ze ZnajdzReklame.pl
Czym jest ZnajdzReklame.pl? To platforma mająca na celu stworzenie aktualizowanej bazy danych nośników reklamowych w Polsce. Z portalem mogą współpracować firmy oferujące powierzchnie do wynajmu oraz inne związane z outdoorem. Użytkownicy serwisu będą mogli w prosty sposób samodzielnie zaplanować swoją zewnętrzną kampanię reklamową.
Ciekawa koncepcja i trzeba przyznać, że ma spore szanse na powodzenie. Problemem może być tylko bariera jaką w swoich głowach ma wielu przedsiębiorców wynajmujących klientom swoje przestrzenie reklamowe. Z doświadczenia wiem, że z niewiadomych przyczyn takie osoby potrafią tworzyć problemy tam gdzie ich nie ma. Rzadko dopuszczają do siebie nowe pomysły, a tym bardziej nowe technologie. Wierzą, że ich biznes dobrze działa w formie taka jak obecnie, a wszelkie zmiany mogą pogorszyć ich sytuację finansową. Przełamanie tej bariery i dotarcie do dużej liczby klientów będzie największym wyznawaniem dla twórców projektu. Czy uda im się osiągnąć sukces? Jeżeli NK faktycznie wesprze ich doświadczeniem, oraz udostępni chociaż część swoich biznesowych kontaktów to nie powinno z tym być większych problemów. Jak będzie w rzeczywistości? Tradycyjnie czas pokaże.
Innym projektem, który otrzymał wsparcie NK jest Rentalo.pl. Jego twórcy podobnie jak Paweł dobrze oceniają współpracę z organizatorami Inkubatora:
"Współpraca z Inkubatorem nk.pl była i nadal jest dla mnie naprawdę ciekawym doświadczeniem. Przez cały okres udziału w programie otrzymaliśmy możliwość pracy i spotkań z doświadczonymi osobami z branży, dzięki którym zdobyliśmy nową wiedzę, nowe inspiracje i dopracowaliśmy nasz produkt od strony biznesowej." - podsumowuje Arkadiusz Brzęczek z Rentalo.pl.
Czym jest Rentalo.pl? To projekt stworzony z myślą o tym, by każdy z internautów mógł pożyczać swoje rzeczy innym osobom z najbliższej okolicy na określony czas i za określoną stawkę. Dzięki Rentalo.pl można rozwiązać problem chwilowego braku potrzebnej rzeczy, stąd w opisie serwisu można znaleźć zdanie "jeśli czegoś nie masz, to pożycz od innych". Formuła ciekawa, ale nie do końca wierzę w to, że w naszym rodzimym piekiełku projekt może osiągnąć sukces na masową skalę. Z drugiej jednak strony, jeżeli NK inwestuje w taki projekt to znak, że zapotrzebowanie na tego rodzaju usługę jest i będzie. Jeżeli dodać do tego potencjał reklamowy NK, twórcy Rentalo nie muszą się martwić o swoją przyszłość. Klienci się znajdą, prędzej czy później. Jedyna kwestia to zadbanie o ich bezpieczeństwo i sprawność w realizowaniu przez nich transakcji.