Tech

O startupach można mówić z sensem, nawet w TV!

Przed obejrzeniem pierwszego filmu pod marką StartupTV miałem olbrzymie wątpliwości odnośnie celowości istnienia takiego projektu. Telewizja internetowa skupiona wokół internetowego biznesu? Od razu nasunęły mi się dwa pytania. Ale po co? Komu to potrzebne? Jak się okazało, pierwsze odcinki promowane głównie w sposób wirusowy na Facebooku prezentowały naprawdę wysoki poziom. Podejście do tematu internetowych biznesów w sposób konstruktywny, bez zbędnego lukrowania dało efekt w postaci ciekawych kilku-kilkunasto minutowych programów. W każdym z nich przedstawiciele takich projektów i biznesów jak Salon24.pl, home.pl, czy Mementis.pl odpowiadali na ciekawie zadane pytania w równie ciekawy sposób.

Jak widać było na dotychczas kilkunastu opublikowanych wideo – o startupach można rozmawiać patrząc realnie na ich potencjał i możliwości rozwoju. Projekty można chwalić, można doceniać, ale czasem trzeba na nie spojrzeć krytycznym okiem, ocenić wartość rynkową i sposób w jaki mogą zdobywać klientów. To świetnie udało się pokazać w dwóch programach skupionych wokół startupów. Mowa oczywiście o Startup Kumite i Seria z AK74. Gospodarzem tego drugiego jest Artur Kurasiński, który bardzo pozytywnie zaskoczył sposobem w jaki prowadzi swój program. Przed premierą spodziewałem się, że odcinki będą przegadane, że będą po prostu o niczym. Jak się okazuje, Artur potrafi mówić konkretnie, zadawać konkretne pytania i drążyć konkretne tematy.

No właśnie – słowo klucz całego projektu to “konkrety”. W każdym obejrzanym przeze mnie odcinku brakowało bicia piany i gadania o niebieskich migdałach. Wszystkie omawiane tematy były ciekawe i być może było to spowodowane dobrym montażem, ale żaden z odcinków nie nudził.

W chwili obecnej StartupTV.pl oferuje programy podzielone na różne kategorie, natomiast osobą odpowiedzialną za przesięwzięcie jest Agnieszka Mikołajczyk, osoba dotychczas w branży nowych technologii anonimowa. Mam nadzieję, że StartupTV.pl pozwoli jej zdobyć odpowiednią popularność. A nadzieja ta wiąże się głównie z tym, że branża potrzebuje i potrzebowała świeżej krwi. Tym, gdy ta świeża krew pompowana jest przez serce uroczej prezenterki, potrafiącej rozmawiać ze swoimi gośćmi z odpowiednim pazurem. Nie pozostaje nic innego jak się tylko cieszyć.

Przy planowaniu ramówki, przyświecała nam idea, stworzenia telewizji, w której silny akcent będzie położony na praktyczną edukację. Nasi goście opowiadają nie tyko o własnych sukcesach, ale i o porażkach. W biznesie nie ma nic tak cennego jak insiderskie porady. Lepiej bowiem uczyć się na cudzych błędach – wyjaśnia Aleksandra Mikołajczyk.

Sama prawda i tylko prawda, ale jak wiadomo nie samym biznesem człowiek żyje. W związku, z tym dla miłośników technologii powstały też programy „Appgrade”, którego autorzy recenzują najciekawsze aplikacje na systemy Android i iOS oraz„Smart4” poświęcony testom telefonów.

Można znaleźć na YouTube sporo recenzji smartfonów, ale żadna z nich nie pokazuje telefonów pod kątem tego jakie potrzeby realizują w zależności od grup konsumenckich. Dlatego właśnie wymyśliliśmy 4. bohaterów: biznesmena, imprezowicza, frywolną dziewczynę i goryla, którzy sprawdzają na ile sprzęt  jest w zgodzie z ich trybem życia – tłumaczy ideę Aleksandra Mikołajczyk.

W luźniejszym biznesowo i technologiczne tonie utrzymany jest „I love original” wideocast tworzony wspólnie z vlogerką Szusz, której kanał na YT gromadzi kilkudziesięciotysięczną publiczność. Jego tematyka oscyluje wokół trendów w modzie, gastronomii i gadżetach. Sponsorem serii jest firma HP.

Twórcy StartupTV.pl przewidują w niedalekiej przyszłości poszerzenie zakresu tematycznego o kategorie związane z szołbiznesem, social media, ecommerce i prawem.

Doskonale.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst