REKLAMA

Levi's zaoszczędzi na modelach. Ubrania będą prezentować awatary stworzone przez SI

Już niedługo przeglądając ofertę Levi’s prawdopodobnie natrafić będzie można na zdjęcia ubrań na modelach i modelkach, którzy nie istnieją. Znany producent dżinsów tłumaczy, że w ten sposób dba o różnorodność i ekologię.

25.03.2023 16.43
Levi's modele SI
REKLAMA

Levi’s nawiązał współpracę z holenderską firmą Lalaland.ai, która zapewni firmie system generowania wirtualnych modeli, wykorzystujący sztuczną inteligencję. W oficjalnym komunikacie znany producent tłumaczy, że dzięki temu systemowi Levi’s i jego partnerzy handlowi będą mogli prezentować ofertę tysięcy produktów firmy dbając o różnorodność i inkluzywność.

REKLAMA

Firma ma tu zapewne na myśli to, że dzięki temu systemowi może od ręki wygenerować modeli o różnych kolorach skóry, cechach etnicznych, o różnej budowie ciała czy cechach płciowych. Nietrudno jednak zwrócić uwagę też na to, że inwestycja Levisa zaprocentuje. Firma będzie mogła znacząco zredukować wydatki na fotografowanie swojej oferty i będzie mogła zrezygnować z większości modeli i modelek.

Wirtualny model zamiast prawdziwego. Czy do prezentacji tego, jak wyglądają dżinsy, trzeba czegoś jeszcze?

Ubrania Levi's na fotorealistycznych wirtualnych modelach od Lalaland.ai
REKLAMA

Levi’s twierdzi przy tym, że sztuczna inteligencja prawdopodobnie nigdy w pełni nie zastąpi ludzkich modeli u nas, jednak samo zastosowanie asekuracyjne słowa prawdopodobnie sugeruje, że firma widzi w SI dla siebie wielkie oszczędności. I trudno się jej dziwić - co więcej, prawdopodobnie konkurencja Levisa uzna to za słuszną strategię również i dla siebie. To jednak również oznacza, że możliwości zarobkowe w branży fotograficzno-modelarskiej będą znacznie mniejsze.

Levi Straus w ostatnich kwartałach stawia na oszczędności nie tylko w kwestii prezentacji oferty. Firma zamierza pozbyć się 800 pracowników, co stanowi niemal 20 proc. całej jego siły roboczej. Redukcja zatrudnienia jest częścią planu restrukturyzacyjnego, który - jak Levi Strauss informuje w komunikacie do akcjonariuszy - ma zapewnić firmie 75-100 mln dol. oszczędności rocznie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA