Fan znalazł literówkę w kodzie Aliens: Colonial Marines. Bez niej gra stała się nieporównywalnie lepsza
AttachPawnToTeather lub AttachPawnToTether? Od tego wyboru zależy, czy przeciwnicy w grze będą nierozgarniętymi sierotami albo bezwzględnymi łowcami. Fan Aliens: Colonial Marines poprawił literówkę, której przez 5 lat nie zauważyli twórcy ani modderzy.
Do Aliens: Colonial Marines można podejść w dwojaki sposób. Dla fana niewymagających strzelanin była to po prostu przeciętna produkcja ze zmarnowanym potencjałem. Dla miłośnika Obcego tytuł Gearbox Software był jednak katastrofą. Rozczarowaniem po latach oczekiwań. Niespełnioną obietnicą. Oszustwem wręcz, ponieważ finalna wersja kodu znacznie różniła się od tego, czym karmiono fanów na zwiastunach oraz podczas pokazów prasowych.
Po pięciu latach niechlujstwo Gearbox Software wyszło na światło dzienne ze zdwojoną siłą.
Musiało minąć pięć długich lat, aż ktoś zauważył niepozorną literówkę w kodzie Aliens: Colonial Marines. Znaleziska dokonał modder Jamesdickinson963 - autor nieoficjalnej aktualizacji ulepszającej warstwę graficzną Colonial Marines. Dopracowując własną modyfikację, fan gry zetknął się z niepozorną literówką, która w gigantyczny sposób rzutuje na rozgrywkę.
Błąd znajduje się w pliku konfiguracyjnym ini, w linijce:
Poprawna wersja powinna wyglądać następująco:
Z jakiegoś powodu AttachPawnToTether zostało zamienione na AttachPawnToTeather. Literówka mogła być spowodowana nieuwagą. Może programista myślami był już w kinie, które w języku angielskim brzmi dosyć podobnie. Niezależnie jaki był powód błędu, ten został w kodzie i nikt ze studia Gearbox Software go nie zauważył. Gra trafiła na sklepowe półki z małą literówką, która w gigantyczny sposób wpływa na jakość rozgrywki.
Okazuje się, że błąd bezpośrednio rzutował na zachowanie przeciwników w grze.
Po poprawieniu literówki tytułowi Obcy nareszcie zaczynają działać tak, jak powinni od samego początku. Poprawna linia zmienia sposób, w jaki przerażające Xenomorphy koordynują działania, budują pozycję wokół gracza, a nawet wykorzystują otoczenie. Bestie nagle stają się znacznie sprytniejsze oraz zaradniejsze. A wszystko za sprawą usunięcia zbędnego „a“.
Osoby, które przetestowały Aliens: Colonial Marines po poprawieniu błędu w pliku konfiguracyjnym są zgodne - rozgrywka stała się znacznie bardziej ciekawa i różnorodna. Obcy nie trzymają się już w ściśniętych grupkach, będąc łatwym celem dla broni palnej. Xenomorphy częściej się rozdzielają. Lepiej wykorzystują przewagę otoczenia, jak na przykład szyby wentylacyjne. Starają się flankować przeciwnika z kilku stron jednocześnie. Są bardziej zdeterminowane i znacznie groźniejsze.
Jamesdickinson963 wnioskuje, że Tether odnosi się do otoczenia, w jakim przebywa Obcy. Gdy ten pojawia się w świecie gry, ma przypisaną strefę. Jeśli jednak dochodzi do walki lub zauważenia wroga, Xenomorph się przemieszcza. Napotykając oponenta, kod chce przypisać potworowi nową strefę działań, w której ten wykorzysta wszystkie przewagi terenowe oraz wachlarz zaawansowanych taktyk. Przez literówkę nie był w stanie tego robić. Dlatego Obcy po prostu trzymali się razem i atakowali gracza w mało finezyjny, frontalny i bezpośredni sposób.
Niesamowite, jak wiele może zmienić jeden znak.
Równie niesamowite jest to, że przez lata prac nad Aliens: Colonial Marines nikt nie zauważył omawianego błędu. Zaskakuje, że żaden z pracowników Gearbox Software nie zauważył czegoś dziwnego. Przecież deweloperzy powinni dostrzec, że ich wirtualne maszkary zachowują się o wiele głupiej niż powinny. No bo kto zna lepiej ich możliwości i predyspozycje jak nie sami twórcy?
Nawet po pięciu latach od premiery gry, wciąż dostajemy potwierdzenia tego, jak źle realizowanym projektem było Aliens: Colonial Marines. Szkoda, bo fani Obcego zasługują na więcej dobrych gier. Od czasu udanego, ale lekko powtarzalnego Alien: Isolation kosmiczne bestie omijają komputery i konsole jak to tylko możliwe. Nawet mimo tego, że na wielkich ekranach kinowych pojawiają się ostatnio dosyć regularnie.