REKLAMA

Oglądaj filmy i seriale z komentarzem znajomych na żywo

O ile jestem w stanie zrozumieć korzystanie z Foursquare w restauracji, kinie, czy podczas spaceru to kompletnie nie pojmuje trendu, który coraz mocniej nasila się w USA i Wielkiej Brytanii. Meldowanie się w konkretnych miejscach ma określone zadanie, ale czy kiedykolwiek przyszło wam do głowy, by podczas oglądania ulubionego serialu meldować znajomym o fakcie takim jak oglądanie kolejnego odcinka Dr. House’a?

 Od kilku ładnych miesięcy coraz większą popularnością cieszą się takie aplikacje jak GoMiso.com, a ostatnio na terenie Wielkiej Brytanii Zeebox.
REKLAMA

Na ile interesujące jest obserwowane co w danej chwili oglądają nasi znajomi? O ile samo ocena jakiegoś odcinka czy filmu jest ciekawa, to czy wymienianie się opiniami w trakcie oglądania ma rację bytu? Cóż, wygląda na to, że tak. Od kilku ładnych miesięcy coraz większą popularnością cieszą się takie aplikacje jak GoMiso.com, a ostatnio na terenie Wielkiej Brytanii Zeebox. Na czym polega ich działanie? Najlepszą odpowiedzią na to pytanie będzie wideo prezentujące działanie GoMiso:

REKLAMA

Czyli w jednym zdaniu: oglądamy telewizję, chwalimy się tym faktem znajomym, a przy okazji możemy przeczytać ciekawostki związane z oglądanym programem w telefonie. Nieistotny jak niewielki jest sens w tego rodzaju działaniu, faktem jest, że coraz więcej osób korzysta z tej aplikacji. Nie jest to sukces na miarę Instagrama, ale daje on idealny pogląd na to jak będzie kształtować się konsumpcja telewizji w najbliższych latach.

Z kolei na Wyspach sukcesy święci projekt stworzony przez byłego szefa BBC Player, Anthonego Rose’a. Jego Zeebox to podobnie jak w przypadku Miso platforma społecznościowa służąca wymianie opinii na temat filmów, seriali czy programów telewizyjnych. Dzięki darmowej, udostępnionej przez Zeebox aplikacji możemy śledzić komentarze znajomych, obserwować to, jakie telewizyjne programy zyskują lub tracą na popularności. Logując się do aplikacji możemy zaprosić znajomych z Twittera lub z Facebooka do oglądania ulubionego programu, ułożyć listę swoich ulubionych show i śledzić dyskusję dotyczące rozwoju wydarzeń w kolejnym odcinku serialu jaki właśnie oglądamy.

REKLAMA

Nie wiem ilu użytkowników woli bardziej niż na oglądaniu telewizji skupić się na dyskusji wokół oglądanego programu, ale widoczne ich liczba jest dość duża. Dowód? Anthony na niedawno zakończonym Międzynarodowym Festiwalu Telewizyjnym w Edynburgu ogłosił, iż planuje ekspansję Zeeboxa na rynek amerykański i australijski. Dodatkowo w najbliższym czasie Zeebox ma być wyposażony w system rozpoznawania audycji poprzez rejestrację ścieżki dźwiękowej, jednak żadne szczegółowe informacje ani terminy uruchomienia takiej usługi nie zostały podane.

W jakim celu? Tego nie rozumiem i o ile strategia rozwoju YouTube’a jako internetowej telewizji jest jasna, ciekawa i klarowna, o tyle takie produkty jak GoMiso i Zeebox pozostaną dla mnie czarną magią.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA