REKLAMA

Apple oficjalnie - już 3 miliony nowych iPadów znalazło nabywców

Podczas dzisiejszej konferencji telefonicznej z analitykami giełdowymi, CEO Apple'a Tim Cook informował, że 'nowy iPad sprzedaje się fenomenalnie', ale nie podał konkretnych liczb. Kilka godzin później mamy oficjalną informację Apple'a na ten temat - od debiutu 16 marca sprzedało się 3 miliony iPadów nowej generacji.

Apple oficjalnie – już 3 miliony nowych iPadów znalazło nabywców
REKLAMA

Przypomnijmy sprzedaż iPadów poprzednich generacji w pierwszych dniach po premierze. Pierwszy iPad, wydany przez Apple'a w kwietniu 20120 sprzedał się w 300 tys. egzemplarzach pierwszego dnia, a trzy miliony osiągnął w 80 dni. W przypadku drugiej wersji iPada, Apple nie informował o rekordowej sprzedaży w pierwszych dniach jego rynkowej dostępności. Steve Jobs mówił jednak wtedy: - sprzedajemy tyle iPadów 2 ile jesteśmy w stanie wyprodukować. Mimo to, wyniki Apple'a w kwartale zaraz po premierze nowego iPada rozczarowały - na koniec drugiego kwartału 2011 r. (Apple'a), firma sprzedała 4,7 mln sztuk tabletów, sporo mniej niż kwartał wcześniej (7,3 mln).

Dzisiejszy wynik Apple'a musi budzić respekt, także wśród konkurentów. Niedawno Samsung z dumą informował o sprzedaży 2 mln sztuk smartfon-tabletu Galaxy Note w pierwsze dwa miesiące od wprowadzenia na rynek. Na całym świecie Samsung zalewa wręcz rynek reklamami Galaxy Note'a. Podczas ostatnich targów MWC w Barcelonie, reklamy Note'a wręcz wylewały się na każdym rogu katalońskiej stolicy. Tymczasem Apple w trzy dni sprzedaje o 50% więcej iPadów nowej generacji, które - co tu dużo ukrywać - za wiele nowego nie niosą w stosunku do poprzedniego numeru.

REKLAMA

W najnowszym wydaniu magazynu "Bloomberg BusinessWeek", który od dzisiaj znajduje się w kioskach na terenie Polski, znajduje się mój felieton na temat premiery iPada 3. Pierwszy akapit tego tekstu jest następujący:

REKLAMA

Z premierami produktów Apple'a jest zawsze tak samo - zdecydowana większość tak zwanych poważnych mediów prasowych, jak również zastępy specjalistów z czołowych domów analitycznych wieszczą spektakularną porażkę, po czym nowość sprzedaje się jak żaden inny produkt z logiem nadgryzionego jabłka w historii. Nie można mieć jednak do specjalistów większych pretensji. Analizując bowiem na sucho, rozkładając nowości Apple'a na czynniki pierwsze, w większości są one po prostu… nudne - ot, szybszy procesor, więcej pamięci i kilka mniej znaczących usprawnień. To jednak tylko pozory, poza które nie chcą spojrzeć analitycy. W rzeczywistości Apple podąża drogą wytyczoną przez zmarłego w zeszłym roku legendarnego założyciela firmy, Steve'a Jobsa, drogą ku świecie post-PC.

Zdaje się, że premiera iPada 3 nie odbiega wcale od utartego schematu.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-08T18:16:36+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:49:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:30:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T16:32:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:50:13+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:39:40+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:59:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:21:26+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:51:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T10:31:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T06:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:44:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:41:14+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T19:59:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:13:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:07:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T17:31:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:46:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:34:41+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T15:59:53+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:44:56+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:33:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T12:17:35+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA