REKLAMA

Microsoft a iPad

Microsoft a iPad
REKLAMA

Dla niektórych debiut iPada to największy w historii atak Apple’a na hegemonię Microsoftu na rynku komputerów osobistych. Inni ogłaszają śmierć Findera, co ma oznaczać nowy sposób zarządzania zasobami zgromadzonymi na komputerach. Jeszcze inni widzą w iPadzie pioniera zmian na rynku PC. A co na to Microsoft? Jak na lato – można by rzec parafrazując popularną piosenkę grupy „Sami” – czyli mówiąc oględnie – ignoruje iPada.

Przez chwilę wznieciła się dyskusja, czy aby Microsoft nie planuje wydania wersji Microsoft Office na iPada, która mogłaby być niezłym app-killerem dla specjalnie przygotowanej na potrzeby tabletu wersji pakietu Apple’a iWork (mówi się, że to najważniejsza aplikacja na iPada, uwiarygadniająca jego potencjał w środowisku biznesowym). W wywiadzie dla Bloomberga jeden z prominentnych menadżerów Microsoftu, Stephen Elop, wykluczył taką możliwość w najbliższym czasie.

Microsoft chyba rzeczywiście przyjął strategię milczenia na temat iPada, bo nawet nie pojawiła się żadna opinia szefa firmy Steve’a Ballmera, a wiadomo, że nie jeden dziennikarz chciałby go o potencjał tabletu Apple’a zapytać?, gdyż sentencja Ballmera na temat iPhone’a przeszła już do historii. Zresztą w ostatnich dniach próżno szukać jakichkolwiek głośnych wzmianek na temat Microsoftu, bo iPad i Apple zdominowały kompletnie dostępną dla technologii przestrzeń medialną. Nawet „teasery” Microsoftu odnośnie prawdopodobnego wydarzenia medialnego firmy 12 kwietnia nie natrafiły jakoś na grunt szerszej dyskusji.

Być może w zaciszu domowych pieleszy Microsoft kończy przygotowywać swój własny projekt tabletu, nazwany Courier, który wzniecił medialne pożądanie w drugiej połowie ubiegłego roku. Być może prezentowany tuż przed styczniową premierą iPada tablet HP z Windowsem na pokładzie wkrótce pojawi się na półkach sklepowych, osłabiając dominującą na starcie pozycję iPada. Wszystko być może. Tyle, że po raz kolejny w ostatnich latach to Microsoft stawiany jest w pozycji tego, który ma odpowiadać na ruch Apple’a. Po raz kolejny firma zarządzana dziś przez Steve’a Ballmera nie wyprzedza innych w innowacyjnych rozwiązaniach rynku mobilnego, który jest lokomotywą napędzającą rozwój technologii w ostatnich latach.

Tylko patrzeć jak Apple wyprzedzi Microsoft na pozycji drugiej największej amerykańskiej firmy, a będzie to wydarzenie na tyle spektakularne, że może zmienić globalne rozumienie pozycji obu firm. Bo dziś, mimo iż Microsoft nie napędza rozwoju rynku, to ciągle w świadomości przeciętnego zjadacza komputera jest numerem jeden. To się może dramatycznie zmienić, gdy w świat pójdzie informacja, że to Apple jest większą i więcej znaczącą firmą. Czasem takie jedno medialne trzęsienie ziemi może pociągnąć za sobą całą lawinę wydarzeń.

Dlatego właśnie milczenie i brak reakcji Microsoftu na najważniejszy debiut pierwszej połowy 2010 r. są? zastanawiające.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-09T09:38:23+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T06:15:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T06:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T06:07:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T20:30:49+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T20:03:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T19:56:02+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T18:16:36+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:49:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T17:30:09+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T16:32:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:50:13+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:39:40+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:59:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:21:26+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:51:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T10:31:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T06:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:44:57+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA