REKLAMA

Trudno o lepszą reklamę gry. Szef Xboxa zeznaje pod przysięgą: "to z jej powodu kupiliśmy całe wydawnictwo"

Starfield to mająca się ukazać tej jesieni gra RPG od twórców The Elder Scrolls i Fallouta. Jak się okazuje, według pierwotnego planu była to produkcja przeznaczona na wszystkie platformy poza konsolami Xbox. Microsoft stwierdził, że jest warta miliardów.

Trudno o lepszą reklamę gry. Szef Xboxa zeznaje pod przysięgą: "to z jej powodu kupiliśmy całe wydawnictwo"
REKLAMA

Trwa drugi dzień przesłuchań w sprawie amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu przeciwko Microsoftowi. Urząd chce zablokować przejęcie przez firmę wydawnictwa Activision Blizzard, co stanowiłoby największą fuzję w historii branży IT. Wydawnictwo jest właścicielem takich marek, jak Diablo, Call of Duty czy Warcraft, choć Microsoft twierdzi, że interesują go przede wszystkim gry mobilne, takie jak Candy Crush Saga czy Diablo Immortal. Przeciwko przejęciu protestuje PlayStation.

REKLAMA

Phil Spencer, szef działów Xbox i Bethesda w Microsofcie, jest przepytywany przez komisarzy między innymi o wspomnianą Bethesdę, którą nabył dwa lata temu za wówczas wydającą się gigantyczną kwotę7,5 mld dol. Urzędnicy analizują, czy owo przejęcie nie wpłynęło na ograniczoną konkurencyjność na rynku, by wykazać, że Microsoft nie może przejąć Activision Blizzard. Przy okazji dowiedzieliśmy się czegoś szczególnie ciekawego.

W ocenie Microsoftu, Starfield jest grą, której nie można pominąć. To na nią wydał miliardy, teraz szef potwierdza pod przysięgą.

Według zeznań Spencera (opisywanych przez Windows Central) Starfield miał być kolejną grą Bethesdy, która omija konsole Xbox - tak jak wcześniej Deathloop i Ghostwire: Tokyo. Sony prowadziło ponoć zaawansowane rozmowy z wydawnictwem, by w zamian za duże dofinansowanie to przestało wydawać gry na konsole rywala japońskiego giganta. Spencer tym samym próbuje wykazać na przesłuchaniu, że PlayStation od lat płaci niezależnym wydawnictwom, by te z premedytacją sabotowały platformę Xbox. Ciekawsze jest tu jednak coś innego.

Starfield, jeszcze w swojej wczesnej przedprodukcyjnej formie, wywarł na szefie Xboxa tak gigantyczne wrażenie, że ten zdecydował, że gra nie może ominąć platformy Xbox. I to właśnie Starfield był głównym powodem Microsoftu do wyłożenia gigantycznej gotówki na całe Zenimax, przejmując w efekcie prawa do Dooma, Wolfensteina, Fallouta, Elder Scrolls i wielu innych.

Gry Deathloop i Ghostwire: Tokyo w efekcie pojawiły się na konsolach Xbox, choć z dużym opóźnieniem. Starfield pojawi się na platformach Steam i Xbox we wrześniu tego roku, omijając PlayStation.

Co wiemy o Starfield, kosmicznej grze RPG w klimacie Interstellar?

Starfield to gra stworzona przez Bethesda Game Studios i wydana przez Bethesda Softworks. Jest to pierwsza nowa własność intelektualna opracowana przez Bethesda od ponad 25 lat. Gra ma się ukazać 6 września 2023 r. na Windows i Xbox Series. Gatunek RPG zakłada, że ma nie brakować zarówno akcji i strzelanin i walk w kosmosie - jak i też rozrywki stricte intelektualnej, prowadzącej fabułę gry do przodu.

W Starfield gracz może przełączać się między perspektywą pierwszo- i trzecioosobową w dowolnym momencie gry. Starfield oferuje otwarty świat w postaci obszaru w galaktyce Drogi Mlecznej, zawierający zarówno fikcyjne, jak i niefikcyjne systemy planetarne, z możliwością lądowania na ponad 1000 planetach i nieokreślonej liczbie księżyców i stacji kosmicznych.

REKLAMA

Gracz może eksplorować świat gry, napotykając różne postacie niezależne (NPC), z których niektóre mogą dołączyć do załogi gracza. Niektóre z nich mogą pomagać graczowi w walce, nosić przedmioty lub podczas konfrontacji rozmawiać z innymi NPC w imieniu gracza. Niektóre z nich mogą komentować wybory dokonywane przez gracza. Gracz może stacjonować członków załogi w dowolnym z wybudowanych przez siebie posterunków. Każda postać towarzysząca ma swoje unikalne umiejętności i zdolności. Niektóre z rekrutowalnych NPC mogą być romansowane przez gracza.

Na początku gry gracz może dostosować swoją postać, która jest milczącym protagonistą. Obejmuje to wybór typu ciała, głosu, wyglądu, tła i (opcjonalnie) cech. Wybór tła postaci gracza odblokowuje trzy początkowe umiejętności. W miarę postępów gracz będzie również odblokowywać dodatkowe cechy, które mogą mu pomóc lub utrudnić. Na przykład cecha Introwertyk zapewnia graczowi większą wytrzymałość podczas podróżowania samemu, ale zmniejsza jego wytrzymałość podczas podróżowania z towarzyszem. Większość lub wszystkie cechy można usunąć poprzez zadania lub określone działania. W miarę postępów gracz będzie zdobywał doświadczenie i awansował na wyższe poziomy, co pozwoli mu odblokować nowe zdolności znajdujące się w pięciu odrębnych drzewkach umiejętności: Fizycznych, Społecznych, Walki, Nauki i Techniki.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA