Nowe funkcje w aplikacji PeoPay i serwisie Pekao24. Teraz łatwiej zaplanować budżet
Bank Pekao udostępnił nowe funkcje w bankowości internetowej i mobilnej. Klienci korzystający z usług w aplikacji PeoPay oraz przez internet, otrzymają większą kontrolę nad zaplanowanymi płatnościami.
Bank Pekao pochwalił się niedawno rekordami w cyfryzacji. 3,2 mln klientów tej instytucji finansowej korzysta z bankowości elektronicznej. Rosnąca popularność tych kanałów samoobsługowych sprawia, że Bank Pekao wzbogaca je o nowe funkcje. Obecnie za pomocą aplikacji mobilnej klienci mogą wykonać 60 proc. spośród wszystkich operacji i procesów dostępnych dla nich w banku. Możliwości ciągle się zwiększają, a Pekao właśnie prezentuje kolejne.
We wrześniu połączono w aplikacji PeoPay dwie grupy funkcji Zarządzenie płatnościami i Nadchodzące płatności. Unifikacja miała na celu łatwiejszy i bardziej intuicyjny dostęp do planowania wydatków i kontroli budżetu. To jednak nie koniec, bo wraz ze zmianą można automatyzować płatności, ale też kontrolować je.
Nowe funkcje w Nadchodzących płatnościach w serwisie internetowym Pekao24 i aplikacji PeoPay.
Bank udostępnił klientom korzystającym z przeglądarki i aplikacji trzy nowości w ramach Nadchodzących płatności.
Po pierwsze, zaprezentowano płatności zaplanowane i oczekujące na wykonanie, a także niezrealizowane z funkcją ponowienia.
Po drugie, pokazano sugestie płatności, które są regularnie wykonywane. W ten sposób klient może zobaczyć kolejne terminy, a także zautomatyzować płatności, by płaciły się same.
Po trzecie, w tym widoku zaprezentowano także płatności subskrypcyjne realizowane kartami płatniczymi. Dzięki analizie danych, bank pomaga klientowi kontrolować opłaty za usługi rozrywkowe (np. Netflix, Spotify, HBO), informacyjne (prenumeraty), zdrowotne (karnety fitness, diety, basen).
Powyższe funkcje opierają się na autorskich modelach matematycznych stworzonych przez specjalistów z Banku Pekao. Algorytmy analizują płatności pod kątem ich powtarzalności i grupują według takich kategorii jak odbiorcy, rodzaje transakcji, cykliczność itp. Klient widzi zatem np. propozycje transakcji i może zdecydować co z nimi zrobić. Może np. zautomatyzować je w formie zlecenia stałego lub polecenia zapłaty.
Wśród nowości znalazły się również nowe powiadomienia o wpływach na konto, np. z tytułu wynagrodzenia. Takie powiadomienie pojawi się od razu po dotarciu pieniędzy na rachunek bankowy. Można je włączyć w Ustawieniach w serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay. Będą one miały formę SMS-a lub bezpłatnego pusha w aplikacji.
Bank Pekao chwali się również nowym widżetem ze skrótami do ulubionych funkcji w serwisie Pekao24. Możemy wybrać do pięciu pozycji spośród listy skrótów (np. przelew czy ustawienia).
– Świat pędzi do przodu. Czasami jesteśmy po prostu przytłoczeni ilością spraw, które musimy zapamiętać. Nowo wprowadzane rozwiązanie, czyli prezentacja nadchodzących płatności – poprzez pokazanie wszystkich rodzajów zaplanowanych, a także tych niezrealizowanych płatności – pozwoli klientom, w prosty i intuicyjny sposób, zadbać o swoją płynność finansową i uchronić się od nieprzyjemności związanych z nieopłaconymi rachunkami
- mówi Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao.