Samsung Galaxy S21 FE już bez tajemnic. Będzie mniejszy od poprzednika

samsung galaxy s21 fe

Oczekiwany od dawna Samsung Galaxy S21 FE pojawił się w chińskiej bazie TENAA, gdzie pojawiła się jego częściowa specyfikacja. Smartfon będzie mniejszy od poprzednika.

Ubiegłoroczny Samsung Galaxy S20 FE był w mojej opinii najciekawszym przedstawicielem serii S20. Smartfon miał pewne cięcia względem topowych modeli, ale balans ceny i możliwości wypadał najkorzystniej w całej rodzinie S20.

To sprawia, że wiele osób daje duży kredyt zaufania następcy tego smartfona. O tym, że Samsung Galaxy S21 FE nadchodzi, wiemy już od miesięcy z licznych przecieków. Teraz smartfon pojawił się na liście TENAA certyfikującej nowe urządzenia na rynku chińskim.

Co wiemy o Galaxy S21 FE?

galaxy s21 fe
Samsung Galaxy S21 FE

Z listy TENAA poznaliśmy częściową specyfikację nowego modelu. Nazwa kodowa Samsunga Galaxy S21 FE to SM-G9900. Jest to model z obsługą sieci 5G. Dla przypomnienia, w ubiegłorocznym modelu były dostępne dwa warianty, z 5G i bez tej sieci, różniące się też podzespołami i ceną.

Potwierdza się też przekątna ekranu z poprzednich przecieków. W tym roku Galaxy S21 FE będzie miał ekran o przekątnej 6,4 cala, podczas gdy poprzednik mierzył 6,5 cala. Przełoży się to na odrobinę mniejszą długość całego smartfona. Zmniejszy się też grubość, z 8,4 do 7,9 mm. Niestety przełoży się to na mniejszą pojemność akumulatora: 4370 zamiast 4500 mAh. Wiadomo też, że smartfon będzie działał pod kontrolą Androida 11.

Samsung Galaxy S21 FE coraz bliżej. Kiedy premiera?

Według przecieków najbliższe wydarzenie Samsung Unpacked odbędzie się w sierpniu, ale zadebiutują na nim najpewniej same składane smartfony, czyli Galaxy Z Fold 3 i Galaxy Z Flip 3. Nieoficjalne informacje mówią, że na Galaxy S21 FE poczekamy aż do października, z uwagi na ciągłe braki dostaw komponentów.

Będzie to oznaczało, że Galaxy S21 FE wyjdzie aż dziewięć miesięcy po premierze linii S21 i zaledwie dwa miesiące przed premierą S22. To oznacza, że smartfon będzie musiał być bardzo dobrze wyceniony, by zachęcić klientów do zakupu.