1. SPIDER'S WEB
  2. Tech
  3. technologie
  4. Technologie

Dziewięć lat stałego rozwoju. Cisco Kraków świętuje urodziny i nie przestaje rosnąć

Cisco Kraków świętuje 9. urodziny i nie przestaje się rozwijać

Od 80 osób i biura w szczerym polu, do nowoczesnego campusu zatrudniającego ponad 2000 pracowników. Krakowski oddział Cisco przeszedł długą drogę przez ostatnie 9 lat.

Cisco Kraków świadczy usługi techniczne i biznesowe klientom, partnerom i pracownikom firmy w różnych obszarach, w tym: Customer Experience, finansów i operacji. W tym roku krakowski oddział świętuje 9. rocznicę otwarcia. Przez ten czas zdążył wyrobić silną pozycję nie tylko jako strategiczny element działalności globalnego giganta, ale też lokalny pracodawca.

Cisco Kraków ma unikalną tożsamość i kulturę, pielęgnowaną przez inicjatywę pracowniczą Connected Poland, która pomaga angażować pracowników w szeroki zakres dodatkowych działań. W Cisco Kraków pracują przedstawiciele 70 narodowości, a około 1/3 pracowników pochodzi spoza Polski. 40 proc. pracowników Cisco w Krakowie to kobiety. Kultura integracji i różnorodności to jeden z głównych powodów, dla których Cisco co roku znajduje się w czołówce najlepszych miejsc pracy w Polsce w rankingu Great Place to Work.

Jak mówi Mike Marken, szef globalnego wsparcia w Cisco ThousandEyes:

„Mamy bardzo przemyślane podejście do naszej strategii rozwoju i gdy zatrudniamy pracowników w równym stopniu kierujemy się potrzebami naszych klientów, jak i jakością dostępnych talentów. W Cisco Kraków znaleźliśmy doskonałe miejsce dla naszej obecności w regionie EMEAR i pulę talentów, która obfituje w wiedzę techniczną oraz dzieli z nami poczucie zaangażowania w dokładność i szybkość pomocy naszym klientom. Dziś świętujemy dotychczasowy sukces i nie możemy się doczekać dalszego rozwoju zespołu”.

Cisco to także firma zaangażowana w sprawy Krakowa, pozytywnie oddziałująca na lokalną społeczność. W bieżącym roku fiskalnym ponad połowa pracowników zaangażowała się w jakąś formę działalności społecznej, wolontariat lub charytatywnie: pracę z osobami z niepełnosprawnością intelektualną, pakowanie i dostarczanie posiłków dla potrzebujących, sprzątanie parków narodowych, czy zbieranie żywności i pieniędzy na schroniska dla zwierząt.

Największe centrum Cisco Customer Experience w Europie.

Ponad 70 proc. wszystkich pracowników Cisco Kraków należy do organizacji Customer Experience (CX) & Operations, co czyni Kraków największym centrum Customer Experience dla Cisco w regionie EMEAR.

Zespół Customer Experience pomaga klientom Cisco zmaksymalizować wartość biznesową wykorzystywanej przez nich technologii, koncentrując się na kilku kluczowych obszarach:

  • Wsparcie techniczne dostarczane przez światowej klasy ekspertów i oparte na wiedzy zgromadzonej podczas rozwiązywania milionów problemów technicznych na całym świecie każdego roku.
  • Proaktywne zarządzanie, monitorowanie, optymalizacja i ochrona środowisk IT w celu skrócenia czasu uzyskania korzyści.
  • Zaangażowanie ekspertów w zakresie nowych technologii, od strategii i projektu po wdrożenie, przy minimalizacji ryzyka.

Jak mówi Przemysław Kania, Dyrektor Generalny, Cisco Polska:

„Ubiegły rok podkreślił krytyczne znaczenie infrastruktury cyfrowej. Organizacje przechodzą na nowy, cyfrowy model działania, aby jeszcze lepiej przygotować się na przyszłe wyzwania. Dla firm oznacza to konieczność położenia jeszcze większego nacisku na procesy transformacji cyfrowej – aby móc świadczyć swoje usługi w pierwszej kolejności w modelu cyfrowym. Cisco Kraków odgrywa kluczową rolę we wspieraniu naszych klientów w tym procesie. Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że Cisco nadal się rozwija w Krakowie i dodaje nowe strategiczne funkcje, tworząc wysokiej jakości miejsca pracy i przyczyniając się do rozwoju w Polsce gospodarki opartej na wiedzy.”

Cisco Kraków świętuje dziewiąte urodziny.
Przemysław Kania, Dyrektor Generalny Cisco Polska

Stały rozwój.

Oprócz istniejących zespołów, Cisco Kraków stale inwestuje w nowe obszary i poszerza zakres swojej działalności o nowe strategiczne funkcje, czego najnowszym przykładem jest jest wsparcie inżynieryjne dla klientów Cisco ThousandEyes w regionie EMEAR.

Firma ThousandEyes została przejęta przez Cisco w 2020 roku. Dzięki technologii analityki sieci i chmury od ThousandEyes, klienci zyskują kompleksowy wgląd w sposób dostarczania aplikacji i usług przez Internet, co pozwala im wskazać niedociągnięcia i poprawić wydajność sieci i aplikacji w sieciach korporacyjnych i chmurze.

W ciągu ostatnich kilku lat nastąpiło gwałtowne przyspieszenie wdrażania chmury, wykorzystania aplikacji SaaS oraz Internetu i sieci znajdujących się poza kontrolą działów IT. To zwiększone uzależnienie od Internetu i sieci zewnętrznych, spotęgowane w ciągu ostatniego roku przez pandemię COVID-19, znacznie zmniejsza zdolność firmowych zespołów IT do przewidywania, wizualizacji i kontrolowania operacji w sieci. Rezultatem jest często chaotyczne i niemożliwe do zarządzania środowisko IT, które sprawia, że ​​rozwiązywanie problemów jest czasochłonne i może mieć ogromny wpływ na wrażenia klientów, reputację marki i przychody.

Zespół ThousandEyes w Krakowie będzie składał się z inżynierów wsparcia i konsultantów usług profesjonalnych, którzy będą pełnić rolę pomostu między klientami a zespołami inżynierskimi ThousandEyes. Będą wspierać wdrażanie rozwiązań ThousandEyes, pomagając klientom osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji.

Jest to kolejny zespół wsparcia inżynieryjnego działający w ramach Cisco Kraków, po otwarciu centrum wsparcia klientów Cisco AppDynamics na początku tego roku.

„Rozwijając Cisco Kraków o nowe strategiczne funkcje, cieszymy się, że możemy tworzyć możliwości zatrudnienia dla inżynierów i specjalistów biznesowych, niezależnie od ich pochodzenia i tego, gdzie aktualnie się znajdują na swojej ścieżce kariery. Jesteśmy zdeterminowani, aby wraz z dalszym rozwojem, utrzymać naszą integracyjną i dynamiczną kulturę, bo to na niej opiera się nasz sukces i to ona od kilku lat zapewnia nam miejsce wśród najlepszych miejsc pracy w Polsce w rankingu Great Place to Work” - mówi Jolanta Nowak, Liderka ds. HR, Cisco Polska i CX Centers EMEAR

*Materiał powstał we współpracy z Cisco

Lokowanie produktu