Jak skontaktować się z Facebookiem i uzyskać pomoc? Oto co można zrobić
Wielu użytkowników Facebooka, gdy napotyka problemy lub potrzebuje wsparcia, najpierw szuka możliwości kontaktu z obsługą serwisu. Istnieje kilka sposobów na uzyskanie pomocy w przypadku problemów technicznych, konta czy bezpieczeństwa. W tym artykule omówimy, jak skontaktować się z Facebookiem i uzyskać pomoc.
Facebook, będący jednym z największych portali społecznościowych na świecie, obsługuje miliardy użytkowników, co sprawia, że serwis musiał dostosować swoje kanały komunikacji do tak ogromnej liczby osób i różnorodnych potrzeb. Istnieją cztery główne sposoby, aby nawiązać kontakt z Facebookiem, a ich skuteczność zależy od tego, w jakiej sprawie się kontaktujesz.
Od razu ostrzegamy - jeżeli jesteś zwykłym użytkownikiem Facebooka, nie będzie lekko. Nie masz co liczyć na kontakt z konsultantem przez czat ani tym bardziej przez telefon (ten sposób w ogóle nie jest możliwy). Pomoc możesz uzyskać, kontaktując się jedynie poprzez odpowiednie formularze.
Z tego artykułu dowiesz się:
Konto reklamowe Facebook Business
Najłatwiej skontaktować się z Facebookiem, posiadając konto reklamowe. Konto reklamowe uzyskujesz po nawiązaniu współpracy z Facebookiem - wykupieniu płatnych reklam. Nawiązanie współpracy reklamowej z Facebookiem da ci dostęp do panelu wsparcia Facebook Business, z którego możesz nawiązać kontakt z FB w czasie rzeczywistym.
Aby skontaktować się z Facebookiem poprzez Facebook Business, zacznij od przejścia do Centrum pomocy Facebook Business. Następnie wybierz z listy zasób (stronę lub konto), dla którego chcesz uzyskać pomoc. W następnej kolejności wybierz problem, w którego sprawie chcesz skontaktować się z Facebookiem. Zależnie od tematu, FB poda ci gotową odpowiedź lub poprosi cię o dane kontaktowe (numer telefonu i adres e-mail). W pierwszym przypadku, pod każdym artykułem znajdziesz przycisk “Skontaktuj się z zespołem pomocy”, który przeniesie cię do formularza kontaktowego. W ciągu kilku do kilkunastu minut konsultant skontaktuje się z tobą przez Messengera.
Kontaktu z działem wsparcia Facebook Business nie należy się bać, gdyż Facebook posiada oddział w Polsce i cała rozmowa będzie się odbywać po polsku. Z reguły kontakt ogranicza się jedynie do wymiany wiadomości na Messengerze, rzadko wykorzystując numer telefonu i adres e-mail
Skrzynka odbiorcza w panelu pomocy
Innym sposobem na skontaktowanie się z Facebookiem jest przejście do skrzynki odbiorczej panelu pomocy lub skrzynki odbiorczej panelu pomocy Facebook Business - obie strony prezentują tę samą treść w dwóch różnych formach - i odpowiedzenie lub ponowne otwarcie jednego ze starych problemów. Jeżeli problem dotyczył spraw biznesowych (reklam), to możesz liczyć na bezpośredni kontakt z konsultantem.
Zgłoszenie problemów technicznych
Trzeci sposób na skontaktowanie się z Facebookiem to zgłoszenie problemu natury technicznej. Niekiedy zdarza się, że występuje jakiś problem, który utrudnia korzystanie z serwisu - niedziałająca funkcja czy opcja, która np. spowalnia działanie urządzenia, na którym otwierasz FB. Możesz zgłosić takie niedogodności poprzez menu znajdujące się w prawym górnym rogu strony.
Na telefonie problemy techniczne możesz zgłosić poprzez wejście do menu głównego aplikacji, przesunięcie ekranu w dół, dotknięcie opcji "Pomoc", a następnie wybraniu "Zgłoś problem". Zależnie od tego, jak dobrze opiszesz i udokumentujesz problem, odpowiedź na twoje zgłoszenie może zająć od kilku godzin do kilku dni.
Zgłoszenie treści
Najczęściej używaną metodą kontaktowania się z Facebookiem jest zgłaszanie treści. Posty naruszające standardy społeczności, profile zawierające niepokojące treści czy reklamy łamiące zasady nałożone na reklamodawców to główne obszary zainteresowania opcji zgłaszania treści.
Aby zgłosić treść - zarówno na komputerze jak i na telefonie - kliknij ikonę trzech kropek znajdującą się w prawym górnym rogu posta, a następnie wybierz opcję "Zgłoś post"
Nie jest to najbardziej efektywna z metod kontaktu z Facebookiem, jeżeli twoje zgłoszenie nie zawiera treści rażąco naruszających regulamin serwisu lub dotyczących kradzieży własności intelektualnej. Dodatkowo zgłoszenia płynące od kont, które stale zgłaszają treści, z reguły są rozpatrywane wolniej. Co najważniejsze, nie jest to forma kontaktu, która umożliwia ci opisanie problemu, a sam FB komunikuje się za pomocą z góry przygotowanych wiadomości - komunikaty nie są pisane przez konsultantów serwisu.
Jak skontaktować się z Facebookiem poza Facebookiem?
Jak można zauważyć - wszystkie wymienione wyżej sposoby skontaktowania się z Facebookiem ograniczają się do samego Facebooka. Bowiem Meta nie udostępnia zewnętrznych kanałów kontaktu z użytkownikami FB. Nie ma typowego dla różnych stron internetowych adresu e-mail czy tradycyjnego, oczywistego dla wielu firm numeru telefonu. Interakcja w innych serwisach społecznościowych (Twitter, Instagram, LinkedIn) również na niewiele się zda.
W przypadku awarii serwisu najlepiej poczekać aż serwis będzie ponownie dostępny, a w przypadku blokady konta skontaktować się z Facebookiem poprzez skrzynkę odbiorczą panelu pomocy.
Meta posiada własne biuro w Warszawie, pod adresem Rondo 1, 00-001 Warszawa. Lecz jego pracownicy nie zapewniają kompleksowej obsługi użytkowników serwisu.
Czytaj też:
- Jak odblokować kogoś na Facebooku i znaleźć listę zablokowanych? Poradnik krok po kroku
- Jak prowadzić grupę na Facebooku? Oto skuteczne sposoby
- Jak utworzyć grupę na Facebooku? Instrukcja krok po kroku
- Jak wylogować się z Messengera na telefonie i komputerze? Instrukcja krok po kroku
- Jak zmienić hasło na Facebooku w telefonie i na komputerze? Instrukcja krok po kroku
- Jak zmienić imię i nazwisko na Facebooku? Instrukcja krok po kroku
- Jak utworzyć stronę na Facebooku? Poradnik krok po kroku
- Jak ukryć listę znajomych na Facebooku? Instrukcja krok po kroku
Zdjęcie główne: Diego Thomazini / Shutterstock.com