Jak utworzyć grupę na Facebooku? Instrukcja krok po kroku
Jak poprawnie stworzyć grupę na Facebooku i wybrać potrzebne ustawienia? Oto prosty i dokładny przewodnik z zakładania grupy na FB.
Zakładanie grupy na Facebooku jest świetnym sposobem, jeśli chcesz znaleźć osoby o podobnych poglądach lub wypromować wizerunek marki, nawiązać komunikację z klientami albo pozyskać nowych. Bo Facebook to nie tylko serwis społecznościowy, to również wygodna przestrzeń do celów biznesowych.
Zdecydowałeś się na utworzenie grupy na Facebooku? Z tego artykułu dowiesz się:
Czym jest grupa na Facebooku i jaka różnica pomiędzy nią, stroną a profilem?
Profil jest twoim kontem osobistym na Facebooku. Możesz zamieszczać tu informację o sobie, wrzucać posty, zdjęcia, dodawać przyjaciół i komunikować się z nimi. Ważne! Posiadanie profilu jest niezbędne do zakładania grup i stron i dalszego zarządzania nimi.
Strona firmowa albo fanpage jest witryną - osoby publicznej, firmy czy organizacji. Pozwala na promowanie, sprzedaż i kontaktowanie się za pomocą czatu. Na stronach na Facebooku są także przydatne funkcję biznesowe, jak dostęp do analizy statystyk czy możliwość puszczania skierowanych do grupy docelowej reklam.
Jak działają grupy na Facebooku i dlaczego są potrzebne?
Grupa na Facebooku to społeczność, mająca określony temat i łącząca zainteresowanych nim ludzi, służąc przy tym wygodną przestrzenią do komunikacji. Jaki może być temat? W zasadzie jakikolwiek. Są grupy wielbicieli gier komputerowych albo mieszkańców danej okolicy, grupy firm albo sprzedażowe.
Czytaj też:
Członkowie grup na FB mają możliwość zamieszczania postów i komentarzy (można dać możliwość publikowania postów tylko z wcześniejszą akceptacją moderatora), a w swoich aktualnościach widzą posty innych uczestników społeczności (o ile tego nie zmienią w swoich ustawieniach), dochodzi więc do większej niż w przypadku stron interakcji.
Ważne! Posty w grupach, również te od administratorów, są widoczne jako wstawione przez profile osobiste (w przypadku stron opublikowane posty są widoczne jako zamieszczone przez stronę).
Poza tym, ważną funkcją grup na Facebooku są ustawienia ich prywatności. W przypadku publicznych - ich zawartość (posty, komentarze, pozostali uczestnicy) jest dostępna dla wszystkich użytkowników Facebooka, w przypadku prywatnych - tylko dla członków danej społeczności.
Jeszcze przed założeniem grupy warto się zastanowić nad tym, jaki będzie jej temat i cel oraz kim będą odbiorcy. Mając dobrze określoną grupę docelową, łatwiej jest dopasować treść i przemyśleć strategię rozwojową.
Jak założyć grupę na Facebooku? Instrukcja
I przechodzimy do sedna, czyli procesu zakładania grupy na Facebooku.
Przypomnienie! Musisz być zalogowany do swojego konta na FB.
Nie możesz się zalogować? Przeczytaj tu, jak zmienić hasło na Facebooku. A także jak odzyskać konto na Facebooku, jeśli straciłeś dostęp.
- Kliknij Menu w prawym górnym rogu i wybierz z bloku Utwórz, a następnie kliknij opcję Grupa
- W polu Nazwa grupy wprowadź nazwę. Pamiętaj, że odbiorcom będzie łatwiej znaleźć grupę, jeśli nazwa będzie wyjaśniała jej tematykę i zawierała słowa kluczowe. Możesz spróbować wyszukać wymyśloną nazwę wśród już istniejących społeczności (zrobisz to, wprowadzając ją w polu Szukaj) żeby sprawdzić, czy nie została zajęta.
Dostosowanie prywatności, czyli tworzenie grupy zamkniętej i otwartej
- W polu Prywatność grupy wybierz ustawienia prywatności. Do wyboru będą dwie możliwości:
- W przypadku wybrania opcji prywatna pojawi się okienko dostosowania widoczności:
- Możesz kogoś już zaprosić! Klikając na Zaproś znajomych masz pole do wprowadzania danych osób, którym chciałbyś zaproponować dołączenie do grupy na Facebooku. Jeśli jednak na razie nie masz ochoty, ten krok można pominąć, możliwość zapraszania osób do grupy na FB będzie na każdym etapie jej funkcjonowania.
- I na sam koniec kliknij Utwórz
Tu znajdziesz filmik z instrukcją tworzenia grupy na telefonie.
Gotowe, grupa na Facebooku została założona! Co teraz? Zapoznaj się z naszym poradnikiem Jak prowadzić grupę na Facebooku?