REKLAMA

Tup, tup, tup. Polski rynek e-commerce goni szwajcarski, ale płaci za pobraniem

Choć polski rynek zakupów internetowych rozwija się dynamicznie i w tym roku osiągnie aż 25 proc. wzrostu, do europejskiej czołówki nadal mu daleko. 

rynek zakupów internetowych w Polsce
REKLAMA

Rzeczpospolitej udało się dostać do pełnej wersji raportu organizacji Ecommerce Europe i EuroCommerce, a wnioski z niego płynące powinny wywołać uśmiech ulgi i radości na twarzach rozgrywających na polskim rynku zakupów internetowych.

REKLAMA

Wydamy o 25 proc. więcej jako Polska, o 14 proc. więcej jako Europa.

Polski rynek e-zakupów rośnie w tempie godnym pozazdroszczenia. Eksperci przewidują, że w tym roku na ubrania, jedzenie, sprzęt i inne kupowane przez internet dobra wydamy aż o 25 proc. więcej niż rok temu. Tylko Bułgarzy i Rumuni szybciej zakochują się w klikaniu w kolorowe wirtualne koszyki. Ich rynek zakupów w internecie rośnie aż o 30 proc rocznie.

Wygodę e-zakupów coraz bardziej docenia zresztą cała Europa. W tym roku wartość rynku europejskiego ma wynieść około 621 mld euro. To oznacza wzrost o 14 proc, rok temu wynosił on niecałe 12 proc.

REKLAMA

Polski rynek e-zakupów rośnie, i to szybko, ale nadal daleko nam do liderów.

Jednak nawet z wykraczającym daleko poza średnią wzrostem nie mamy szans dogonić czołówki. Wartość rynków zakupów internetowych w dużych i bogatych krajach, takich jak Niemcy, Wielka Brytania czy Francja, jest na razie całkowicie poza naszym zasięgiem. To nie znaczy, że nie mamy się do kogo porównywać. My, według przewidywań, wydamy w tym roku w sieci nieco więcej niż Belgowie, a nasz rynek dogoni wreszcie ten szwajcarski.

E-commerce zmaga się z różnymi wyzwaniami w różnych krajach. Także w Polsce napotyka na zupełnie unikalne problemy. Jak zauważa Rzeczpospolita, jedną z najbardziej charakterystycznych cech polskiego konsumenta w internecie jest preferowany przez niego system płatności. Mimo prężnie rozwijającego się w naszym kraju fintechu, my, kupujący, nadal najchętniej wybieramy bardziej zachowawczą płatność za pobraniem, chociaż często jest to jedna z droższych opcji wysyłki. Może to wynikać z naszej nieufności w stosunku do internetowych form płatności lub braku zaufania do samych sprzedających i obawy, że towar, który nam wysłali, będzie się znacząco różnił od tego, co chcieliśmy zamówić.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-17T17:51:09+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:30:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:02:21+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T15:06:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T10:52:52+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T09:00:08+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T07:00:19+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:20:32+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:19:58+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:19:11+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:15:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T06:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T18:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T07:50:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T07:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T07:22:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T07:11:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T07:01:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-15T19:06:31+01:00
Aktualizacja: 2025-11-15T16:30:00+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA