REKLAMA

Nowy smak Coca-Coli. Poznajcie Y3000

Jak smakowałaby Coca-Cola, gdyby skład i smak projektowała AI? The Coca-Cola Company ma odpowiedź na to pytanie. Y3000 to "połączenie perspektyw fanów z całego świata i spostrzeżeń zebranych przez sztuczną inteligencję"

Nowy smak Coca-Coli. Poznajcie Y3000
REKLAMA

Kiedy mówimy o wyścigu sztucznej inteligencji, zwykle myślimy o wielkich koncernach: Microsoft (do spółki z OpenAI), Google i Mecie posiadających własne modele generatywnej AI. Jak się okazuje wykorzystanie AI do wojny marketingowej i postępu w rozwoju produktów dotarło już na rynek coli.

REKLAMA

Jak smakuje Coca-Cola spod ręki sztucznej inteligencji? Jak połączenie coli z malinowym napojem

Coca-Cola miała już jeden epizod z generatywną AI - 7 miesięcy temu koncern ogłosił tworzenie kampanii marketingowych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji OpenAI. Teraz Coca-Cola idzie o krok dalej i powierza w ręce... sieci neuronowej AI stworzenie nowego smaku Coca-Coli.

Jak informuje Coca-Cola Company, do sprzedaży w Ameryce Północnej trafił nowy smak Coca-Coli nazwany "Y3000". Koncern nowy smak na opakowaniu opisuje jako "pierwszy futurystyczny smak współtworzony przez człowieka i sztuczną inteligencję", z kolei według osób, które już miały okazję go spróbować, Y3000 można porównać do "Coli z malinowym slushy". Slushy to napój powstały z połączenia zblendowanego smakowego lodu (mrożonego soku, wody z syropem lub przecieru owocowego) oraz innego napoju - wody, soku, napoju gazowanego lub alkoholu.

- Coca-Cola Y3000 Zero Sugar została stworzona we współpracy z ludźmi i sztuczną inteligencją, dzięki zrozumieniu, jak fani wyobrażają sobie przyszłość poprzez emocje, aspiracje, kolory, smaki i nie tylko. Perspektywy fanów z całego świata, w połączeniu ze spostrzeżeniami zebranymi przez sztuczną inteligencję, pomogły zainspirować Coca-Colę do stworzenia wyjątkowego smaku Y3000

- czytamy na stronie Coca-Coli.
REKLAMA

Choć na swojej stronie Coca-Cola przedstawia całkiem ambitną historię powstania Y3000, to rzecznik prasowy koncernu w wypowiedzi dla amerykańskiego CNBC powiedział, że w rzeczywistości proces tworzenia smaku miał dwa etapy. Najpierw naukowcy z Coca-Coli zebrali "kluczowe preferencje smakowe i trendy, aby zrozumieć, jak konsumenci wyobrażają sobie i myślą, że smakuje przyszłość". Następnie informacje te zostały przeanalizowane przez system sztucznej inteligencji koncernu, aby "pomóc w opracowaniu profili i połączeń smakowych".

Oryginalny Y3000 dostępny jest jedynie w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie, za to wersja Y3000 zero cukru trafi "na wybrane rynki na terenie Europy, Chin, Afryki, Kanady i Stanów Zjednoczonych".

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA