REKLAMA

5 milionów użytkowników w lipcu na Spider's Web!

Niesamowite rzeczy się dzieją na Spider's Webie! 5 miesięcy - tyle zajęło nam zdobycie kolejnego miliona nowych użytkowników odwiedzających naszą domenę w skali miesiąca! W lipcu 2018 r. odwiedziło nas ponad 5 milionów unikalnych użytkowników!

Spider's Web
REKLAMA

A w ciągu zaledwie 9 miesięcy urośliśmy o 2 miliony użytkowników. Teraz, jak to mówią: sky is the limit!

REKLAMA
Spider's Web w lipcu 2018 r.

Pozwólcie, że przeprowadzę Was po krótkiej historii kamieni milowych naszego rozwoju

Pierwszy milion użytkowników osiągnęliśmy 6 listopada 2014 r. - było to 6 lat po powstaniu Spider's Web oraz 3 lata po przejściu na domenę właściwą, czyli spidersweb.pl. Drugi milion zdobyliśmy niecałe dwa lata później - 18 czerwca 2016 r. Trzeci milion przyszedł po kolejnym roku z okrakiem - 14 września 2017 r. 2 lutego 2018 r., czyli zaledwie 4 i pół miesiąca później, świętowaliśmy czwarty milion, a dziś 1 sierpnia 2018 r. - 5 miesięcy po ostatnim rekordzie - świętujemy 5 milionów unikalnych użytkowników!

Spider's Web od lipca 2011 do lipca 2018

Unikalny użytkownik nie równa się realnemu użytkownikowi

Żebyśmy mieli pełną jasność - doskonale wiemy, że unikalny użytkownik nie równa się realnemu czytelnikowi. Różnica wynika z innej metodologii, którą stosują dwaj główni dostawcy badań mierzących ruch internetowy. Pisałem o tym zresztą niedawno przy okazji raportowania nt. naszych wyników w Gemiusie. Pozwólcie, że przytoczę ten fragment:

W Polsce mamy dwa główne benchmarki mierzące ruch internetowy – Google Analytics oraz Gemius PBI. Ten pierwszy jest dostarczany przez Google’a, wydawcy instalują go u siebie i mają pełen wgląd we własne statystyki. Analytics mierzy ruch tzw. Unikalnymi Użytkownikami (UU). Jest to każde urządzenie komputerowe, każda przeglądarka internetowa, które wywołują daną stronę internetową. Czyli niekoniecznie jedno UU równa się jednemu Czytelnikowi, czy też Realnemu Użytkownikowi (RU).

Z kolei Gemius PBI to badanie, które prowadzone jest dla PBI, zrzeszenia największych polskich wydawców. Zlecili oni firmie Gemius stworzenie narzędzia, które będzie mierzyło tzw. Realnych Użytkowników (RU), czyli de facto liczby odwiedzających dany serwis internetowy. Wydawcy instalują kod Gemiusa u siebie w serwisie, ale badania są prowadzone na zewnątrz (to ma zapobiec ewentualnym szwindlom).

Gemius PBI to de facto badanie hybrydowe łączące pomiar ruchu online (site-centric) i pomiar zachowań panelistów (user-centic). Oczywiście nie wszyscy wydawcy w Polsce instalują u siebie kod Gemiusa (trzeba za niego płacić, podobnie jak za dostęp do wyników badania).

Z ostatnich badaniach Gemiusa z czerwca 2018 r. wynika, że domenę Spider's Web odwiedziło 2,97 mln realnych użytkowników. Jesteśmy przekonani, że lipcowy wzrost w Google Analytics będzie miał przełożenie także na wynik w Gemiusie. Jest szansa na 3,2 - 3,3 mln RU.

5 milionów użytkowników to naprawdę dużo!

Pozwólcie, że sparafrazuję samego siebie z poprzednich tekstów ogłaszających nasze kolejne rekordy:

Jesteśmy już wśród największych publicystycznych serwisów w Polsce, niezależnie od tematyki. Nie należymy przy tym do żadnej dużej grupy medialnej, nie mamy ruchu ze strony głównej horyzontalnego portalu, który przekierowałby nam miliony użytkowników. Nie mamy też ruchu na tabelkach sprzętowych i innych stron technicznych – nasz ruch w 100 proc. generowany jest na publicystyce.

Wszystko co osiągnęliśmy, osiągnęliśmy sami – bez inwestora, bez wielkich pieniędzy na rozruch, totalnie od zera. Zrobiliśmy to konsekwencją w działaniu, codzienną bardzo ciężką pracą, nierzadko bezinteresownym zaangażowaniem grupy fantastycznych osób, z którymi mam wielką przyjemność na co dzień pracować.

I choć dzisiaj napawa mnie duma z nas wszystkich tworzących Spider’s Web, to doskonale wiem, że nie możemy się zatrzymać.

Idziemy po kolejny, szósty milion!

Oto lista lipcowych tekstów z największym zasięgiem

Spider's Web

Spider's Web Rozrywka

Autoblog

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA