REKLAMA

Nie otrzymałeś faktury za usługi telekomunikacyjne? Płać

Zdarza się, że faktura za usługi telekomunikacyjne przychodzi zbyt późno i w konsekwencji klienci nie dotrzymują terminu płatności. Abonenci wychodzą z założenia, że skoro operator nie przysłał faktury to nie trzeba jej opłacić. Czy takie postępowanie jest słuszne?

Nie otrzymałeś faktury za usługi telekomunikacyjne? Płać
REKLAMA
REKLAMA

Na to pytanie odpowiedzieć można krótko: Nie.

Brak otrzymania w terminie lub nieotrzymanie faktury nie zwalnia z konieczności jej opłacenia. Przy podpisaniu umowy należy zaakceptować warunki regulaminu świadczenia usług, w którym kwestie płatności za faktury są jasno określone.

Jak wynika z powyższego zapisu w regulaminie sieci Play, klient powinien również poinformować swojego operatora, że nie otrzymał faktury. Rachunek może być niedostaczony z winy firmy doręczającej przesyłki lub klient może świadomie nie odebrać faktury myśląc, że uniknie opłaty. Gdy rachunek pozostaje nieopłacony po terminie określonym na fakturze, dodatkowo mogą zostać naliczone odsetki.

e-faktura

Rozwiązaniem jest e-faktura

Każdy operator umożliwia rezygnację z otrzymywania faktury papierowej. Wówczas, zamiast czekać na przesyłkę dostarczaną Pocztą Polską lub za pośrednictwem innego dostawcy, podgląd faktury pojawia się automatycznie po jej wygenerowaniu w systemie billingowym operatora. Za aktywację e-faktury operatorzy udzielają rabatów na abonament. Zwykle upust wynosi około 5 zł do każdego rachunku. E-faktura jest wygodna również dla klientów biznesowych, którzy mogą np. ustawić adres do wysyłki e-faktury bezpośrednio do działu księgowości. Dokument ten jest honorowany przez wszelkie instytucje, ponieważ jest opatrzony podpisem elektronicznym.

REKLAMA

Jak w łatwy sposób zadbać o terminowe wpłaty?

Na początek warto aktywować e-fakturę i być na bieżąco z wystawionymi rachunkami. Najlepszym rozwiązaniem, które właściwie eliminuje konieczność zwracania uwagi na termin płatności i otrzymanie lub nieotrzymanie faktury jest aktywacja polecenia zapłaty. Usługa ta polega na automatycznym pobieraniu kwoty wystawionej opłaty abonamentowej z konta bankowego abonenta. Wystarczy utrzymywać odpowiednią ilość środków na koncie bankowym. Jedynym potencjalnym zagrożeniem w korzystaniu z polecenia zapłaty jest sytuacja, gdy operator błędnie naliczy opłaty i podwyższona kwota zniknie z konta bankowego, a do czasu wyjaśnienia sprawy będzie "zamrożona" na rachunku operatora.

Zdjęcia pochodzą z Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-09T21:38:22+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T21:07:40+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:59:49+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:18:45+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T20:05:39+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:54:10+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:44:24+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:43:07+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:41:19+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T19:36:37+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T15:49:54+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T10:30:55+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T07:54:16+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:58:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:55:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T06:08:00+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T20:04:17+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T19:56:47+02:00
Aktualizacja: 2025-09-08T19:21:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA