YouTube wytacza ciężką artylerię. Kolejny sposób blokowania reklam przestaje być efektywny
Nad osobami próbującymi ominąć reklamy na YouTubie właśnie zaciska się pętla. Platforma znalazła sposób na to, jak ukrócić niezgodną z warunkami użytkowania serwisu praktykę używania aplikacji firm trzecich do blokowania reklam.
W ubiegłym roku YouTube wytoczył wojnę osobom blokującym reklamy. W ciągu kilku tygodni użytkownikom przestały działać wtyczki blokujące reklamy, co postawiło ich przed wyborem: oglądaj darmowego YouTube'a z reklamami lub płać za YouTube Premium.
Mimo agresywnej polityki wprowadzonej globalnie, wielu użytkowników wciąż znajdywało kolejne sposoby ominięcia reklam i niepłacenia za subskrypcję. Jednocześnie YouTube podejmuje się kolejnego kroku w walce ze spryciarzami.
Aplikacje korzystające z API YouTube już nie ominą reklam. Platforma mówi dość
Minionej nocy na stronie wsparcia YouTube pojawił się wpis pracowników Google, w którym poinformowano o "wzmocnieniu egzekwowania przepisów dotyczących aplikacji innych firm, które naruszają Warunki korzystania z usług YouTube'a, w szczególności aplikacji blokujących reklamy".
Chcemy podkreślić, że nasze warunki nie zezwalają aplikacjom innych firm na wyłączanie reklam, ponieważ uniemożliwia to wynagradzanie twórców za oglądalność, a reklamy na YouTubie pomagają wspierać twórców i pozwalają miliardom ludzi na całym świecie korzystać z usługi przesyłania strumieniowego.
Efektem tego jest blokada odtwarzania filmów z YouTube'a w aplikacjach pozwalających ominąć reklamy. Przykładami takich aplikacji są choćby AdGuard, YouTube ReVanced czy alternatywne przeglądarki internetowe ze wbudowanymi blokerami reklam. Według deklaracji YouTube'a widzowie korzystający z tych aplikacji innych firm "mogą doświadczać problemów z buforowaniem" lub natrafić na błąd o treści "Następująca zawartość nie jest dostępna w tej aplikacji" podczas próby obejrzenia filmu.
Więcej na temat YouTube:
Jeżeli ktoś chce korzystać z YouTube'a bez reklam, pracownicy Google przypominają, że właśnie po to stworzono subskrypcję YouTube Premium. Po listopadowych podwyżkach subskrypcja dla użytkowników indywidualnych kosztuje obecnie 25,99 zł/mies., dla rodzin 46,99 zł/mies., a dla studentów 14,99 zł/mies.
Zdjęcie główne: JRdes / Shutterstock