REKLAMA

YouTube wytacza ciężką artylerię. Kolejny sposób blokowania reklam przestaje być efektywny

Nad osobami próbującymi ominąć reklamy na YouTubie właśnie zaciska się pętla. Platforma znalazła sposób na to, jak ukrócić niezgodną z warunkami użytkowania serwisu praktykę używania aplikacji firm trzecich do blokowania reklam.

youtube
REKLAMA

W ubiegłym roku YouTube wytoczył wojnę osobom blokującym reklamy. W ciągu kilku tygodni użytkownikom przestały działać wtyczki blokujące reklamy, co postawiło ich przed wyborem: oglądaj darmowego YouTube'a z reklamami lub płać za YouTube Premium.

Mimo agresywnej polityki wprowadzonej globalnie, wielu użytkowników wciąż znajdywało kolejne sposoby ominięcia reklam i niepłacenia za subskrypcję. Jednocześnie YouTube podejmuje się kolejnego kroku w walce ze spryciarzami.

REKLAMA

Aplikacje korzystające z API YouTube już nie ominą reklam. Platforma mówi dość

Minionej nocy na stronie wsparcia YouTube pojawił się wpis pracowników Google, w którym poinformowano o "wzmocnieniu egzekwowania przepisów dotyczących aplikacji innych firm, które naruszają Warunki korzystania z usług YouTube'a, w szczególności aplikacji blokujących reklamy".

Chcemy podkreślić, że nasze warunki nie zezwalają aplikacjom innych firm na wyłączanie reklam, ponieważ uniemożliwia to wynagradzanie twórców za oglądalność, a reklamy na YouTubie pomagają wspierać twórców i pozwalają miliardom ludzi na całym świecie korzystać z usługi przesyłania strumieniowego.

Efektem tego jest blokada odtwarzania filmów z YouTube'a w aplikacjach pozwalających ominąć reklamy. Przykładami takich aplikacji są choćby AdGuard, YouTube ReVanced czy alternatywne przeglądarki internetowe ze wbudowanymi blokerami reklam. Według deklaracji YouTube'a widzowie korzystający z tych aplikacji innych firm "mogą doświadczać problemów z buforowaniem" lub natrafić na błąd o treści "Następująca zawartość nie jest dostępna w tej aplikacji" podczas próby obejrzenia filmu.

Więcej na temat YouTube:

Jeżeli ktoś chce korzystać z YouTube'a bez reklam, pracownicy Google przypominają, że właśnie po to stworzono subskrypcję YouTube Premium. Po listopadowych podwyżkach subskrypcja dla użytkowników indywidualnych kosztuje obecnie 25,99 zł/mies., dla rodzin 46,99 zł/mies., a dla studentów 14,99 zł/mies.

Zdjęcie główne: JRdes / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA