1. SPIDER'S WEB
  2. Operatorzy
  3. Technologie

T-Mobile z impetem wchodzi na rynek światłowodów. W jego zasięgu jest prawie 5 mln gospodarstw domowych

T-Mobile ogłosił się właśnie drugim co do wielkości operatorem internetu światłowodowego w Polsce. Wszystko to dzięki podpisaniu umowy ze Światłowód Inwestycje.

t-mobile internet swiatlowod inwestycje

Operatorzy telefonii komórkowej z czasem zrozumieli, że konwergencja jest kluczem do sukcesu. Aby ich oferty były konkurencyjne w oczach konsumentów, muszą dziś oferować swoim klientom, oprócz dostępu do usług głosowych, internetu mobilnego, telewizji i pakietów multimedialnych, internet stacjonarny o dużej przepustowości - i to w wariancie światłowodowym.

W przypadku tych sieci, które nie zadbały przed laty o dostęp do infrastruktury o zasięgu krajowym (jak Orange po przejęciu TP S.A.), konieczne były stosowne inwestycje. Te poczyniły już wszystkie telekomy infrastrukturalne, a T-Mobile pochwalił się właśnie, że dzięki podpisanym dotychczas umowom dociera już do 4,7 mln gospodarstw w Polsce.

Światłowód Inwestycje nazwany został "największym ogólnokrajowym niezależnym, wyłącznie hurtowym i otwartym operatorem sieci światłowodowej w standardzie FTTH". T-Mobile chwali się, że dzięki zawartej z nim umowie, która została podpisana po czterech miesiącach negocjacji, zyskała właśnie dostęp do 730 tys. gospodarstw domowych w kraju w budynkach jedno- i wielorodzinnych. 

Dzięki wsparciu partnerów T-Mobile obejmuje swoim zasięgiem aż 4,7 mln gospodarstw domowych i stał się tym samym z dnia na dzień drugim co do wielkości graczem na rynku internetu światłowodowego - zaraz po Orange'u. Sieć zapowiada przy tym, że nie zamierza zwalniać tempa, a w kolejnych latach planuje docierać ze światłowodem pod swoją marką do 6 mln gospodarstw domowych w Polsce.

Oczywiście pozostałe dwie sieci również nie śpią. Grupa Cyfrowy Polsat cały czas ma silną pozycję dzięki przejęciu przed laty udziałów w Netii i sprzedaje swoje usługi stacjonarne teraz zarówno pod zakupioną marką, jak i pod brandem Plusa. Play, czyli najmłodszy polski telekom infrastrukturalny, niedawno przejął z kolei polski oddział UPC.