REKLAMA

6 milionów użytkowników w ostatnich 30 dniach na Spider’s Web!

Długie 15 miesięcy czekaliśmy na kolejny milion użytkowników, ale w końcu się udało! Wczoraj przekroczyliśmy barierę 6 mln unikalnych użytkowników, którzy według Google Analytics odwiedzili Spider’s Web w ostatnich 30 dniach!

6 milionów użytkowników w ostatnich 30 dniach na Spider’s Web!
REKLAMA
REKLAMA

3 dni temu osiągnęliśmy 6 mln w skali ostatnich 31 dni, ale jako że branża traktuje miesiąc jako 30 dni, z oficjalnym świętowaniem musieliśmy chwilę poczekać.

To dla nas potężne osiągnięcie!

Pozwólcie, że przeprowadzę Was po krótkiej historii kamieni milowych rozwoju naszego medium.

Pierwszy milion użytkowników osiągnęliśmy 6 listopada 2014 r. – było to 6 lat po powstaniu Spider’s Web oraz 3 lata po przejściu na domenę właściwą, czyli spidersweb.pl. Drugi milion zdobyliśmy niecałe dwa lata później – 18 czerwca 2016 r. Trzeci milion przyszedł po kolejnym roku z okrakiem – 14 września 2017 r. 2 lutego 2018 r., czyli zaledwie 4 i pół miesiąca później, świętowaliśmy czwarty milion, a kolejny, piąty już milion, świętowaliśmy po następnych 5 miesiącach - 1 sierpnia 2018 r.

Dziś, tj. 19 listopada 2019 r., udało nam się przekroczyć barierę 6 mln unikalnych użytkowników!

Długo to trwało, ale po nieprawdopodobnie szybkim wzroście pomiędzy wrześniem 2017 r. a sierpniem 2018 r. wiedzieliśmy, że pewne spowolnienie dynamiki wzrostu musi przyjść.

Warto było jednak chwilę poczekać na ten 6 milion, bo aktualnie jesteśmy dobrze przygotowani na kolejne wzrosty. Rekordowego wyniku nie zawdzięczamy bowiem jakiemuś jednemu hitowemu materiałowi. Ba, cały listopad zapowiada się na absolutnie rekordowy, gdyż fala bardzo wysokich wzrostów dziennych ruchu trwa nieprzerwanie od 29 października. Wynik na koniec listopada może więc oscylować wokół 6,2 - 6,3 mln uu, a może nawet więcej.

Jak liczymy wynik Spider’s Web?

Oczywiście wynik 6 mln uu osiągnęliśmy na całej domenie spidersweb.pl, na którą składają się nasze poszczególne działy:

- tech
- Rozrywka
- Autoblog
- Bizblog

Google Analytics vs Gemius

6 milionów, które dzisiaj świętujemy nie oznacza, że „czyta nas 6 mln ludzi”. Doskonale wiemy, że unikalny użytkownik nie równa się realnemu czytelnikowi. Różnica wynika z innej metodologii, którą stosują dwaj główni dostawcy badań mierzących ruch internetowy. Pisałem o tym zresztą przy okazji raportowania nt. naszych wyników w Gemiusie. Pozwólcie, że przytoczę ten fragment:

W Polsce mamy dwa główne benchmarki mierzące ruch internetowy – Google Analytics oraz Gemius PBI. Ten pierwszy jest dostarczany przez Google’a, wydawcy instalują go u siebie i mają pełen wgląd we własne statystyki. Analytics mierzy ruch tzw. unikalnymi użytkownikami (uu). Jest to każde urządzenie komputerowe, każda przeglądarka internetowa, które wywołują daną stronę internetową. Czyli niekoniecznie jedno uu równa się jednemu czytelnikowi, czy też realnemu użytkownikowi (ru).

Z kolei Gemius PBI to badanie, które prowadzone jest dla PBI, zrzeszenia największych polskich wydawców. Zlecili oni firmie Gemius stworzenie narzędzia, które będzie mierzyło tzw. realnych użytkowników (ru), czyli de facto liczby odwiedzających dany serwis internetowy. Wydawcy instalują kod Gemiusa u siebie w serwisie, ale badania są prowadzone na zewnątrz (to ma zapobiec ewentualnym szwindlom).

Gemius PBI to de facto badanie hybrydowe łączące pomiar ruchu online (site-centric) i pomiar zachowań panelistów (user-centic). Oczywiście nie wszyscy wydawcy w Polsce instalują u siebie kod Gemiusa (trzeba za niego płacić, podobnie jak za dostęp do wyników badania), dlatego badanie oparte jedynie na panelistach jest obarczone bardzo dużym ryzykiem błędu.

Spider’s Web ma oczywiście wpięte kody Gemiusa, badani jesteśmy więc w ramach pomiaru site-centric. Z ostatnich badań Gemiusa za październik 2019 r. wynika, że domenę Spider’s Web odwiedziło 3,66 mln realnych użytkowników.

Zważywszy na aktualny silny wzrost zasięgu w Google Analytics (unikalnych użytkowników) mocno liczymy na to, że listopadowy wynik Gemiusa również przełoży się na potężny wzrost w realnych użytkownikach. Liczymy na ponad 4 mln.

Zmiana raportowania Spider’s Web w Gemiusie

W ostatnim czasie podjęliśmy decyzję o zmianie naszej ekspozycji w Gemiusie. Przez kilka miesięcy byliśmy bowiem rozbijani na ruch naszych poszczególnych działów, tj. tech, Rozrywka, Autoblog, Bizblog, co powodowało konfuzję:

  • wykorzystywali to nasi konkurenci konfrontując swoje dane z wynikami tylko naszego jednego działu;
  • serwisy branżowe, w tym głównie Wirtualne Media, nie uwzględniały informacji o całym zasięgu Spider’s Web (nie chodzi o Grupę Spider’s Web, do której należy także Bezprawnik, lecz samą domenę spidersweb.pl).
REKLAMA

To było niesprawiedliwe i krzywdzące dla nas. Dlatego od listopada Spider’s Web będzie ponownie raportowany w Gemiusie jako jeden serwis w kategorii technologie, jak było przez długie lata. To będzie najbardziej sprawiedliwie w kontekście całego otoczenia konkurencyjnego. Wszyscy bowiem nasi rywale mają podobny zakres tematyczny podejmowanych przez siebie tematów - piszą zarówno o cyfrowej rozrywce, jak i o motoryzacji oraz (w większości) o biznesie. Ba, większość ma podobny podział na działy w swoich serwisach.

Listopadowy wynik Gemiusa dostępny będzie dopiero gdzieś w okolicach 10 grudnia. Na dziś cieszymy się z 6 mln unikalnych użytkowników wg Google Analyticsa w skali ostatnich 30 dni, licząc na to, że końcowy wynik za listopad będzie jeszcze lepszy!

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA